Články týdne – 12. července

clanky_tydne

Německá ekonomika je v problémech, export jde ke dnu. Této situaci navíc neprospívá ani nyní již méně sledovaný vývoj na Kypru.

Kupujete americké akcie? Pak se nezapomeňte podívat na tohle číslo. Pokud hledáte dividendové akcie, tady máte inspiraci.

Jim Rickards a jeho interview pro Russia Today 

 

 

Archiv – Předchozí články týdne

Výroční analýza 2013

Pohled na penzijní reformu

Tagy:
Komentáře
  1. Lime napsal:

    „Německá ekonomika je v problémech, export jde ke dnu“.

    Zrovna včera jsem na jednom cizím serveru nalezl tento komentář k německé ekonomice:“Němečtí podnikatelé se domnívají, že vláda, která bude sestavena po zářijových volbách do Spolkového sněmu, musí udělit větší pozornost ruskému směru. Svědčí o tom výsledky průzkumu, který provedl Východní výbor německé ekonomiky.
    Průzkumu se zúčastnili vedoucí 40 společností, jejichž celkový obrat ve Východní Evropě a Střední Asii dosahuje 200 miliard EUR a v jejichž podnicích tam pracuje na 220.000 lidí.

    Nyní je hlavním požadavkem podnikatelů k nové vládě ve vztahu k RF zrušení vízového režimu.“

    Není bez zajímavosti, že ekonomický směr k východu, doporučuje také ČR prezident Zeman.

  2. VoDo napsal:

    Ted bych do trhu nevstupoval, ceka nas volatilni obdobi, vhodny tak pro trading.

  3. Lime napsal:

    Když nevstoupíte do trhu Vy, obsadí ho jiní. Kellnerovi se v Rusku daří. Také Nečas tam nedávno letěl s 80. podnikately, aby zmapoval trhy.

  4. Oracle napsal:

    Keď som povedal že ekonomika EU klesá ku dnu, čaká je kolaps a rozpad eurozóny, lebo občania z PIGS znižujú svoju spotrebu z dôvodu, že nemajú (stále) zamestnanie a peniaze-stačí si spomenúť že na 2 miesta nočných strážcov do Španielskeho prírodného múzea prihlásilo 19 000 (nie nie je to preklep) uchádzačov, len preto, že je to na neohraničenú dobu- a že bail-iny Cyperských a týchto bánk ohrozujú priamo ekonomiku a celý bankový systém EU, mnohí z vás ma nebrali vážne. Musím pripomenúť že nás Nemecko doslova živí cez sieť dodávateľov a cez EU dotácie, lebo de facto len ona má fungujúcu exportnú ekonomiku.
    Teraz je to napísané čierne na bielom.
    Dúfam že všetci sa pripravujú na kolaps EU a následne aj globálnej ekonomiky.

  5. Jan Dvořák napsal:

    Lime: osa Berlín – Moskva – Peking muže pekne zamavat globální ekonomikou

  6. Lime napsal:

    Pane Dvořáku, pěkně jste to popsal v článku – https://proinvestory.cz/2012-kdo-utece-vyhraje

    Tak se to prostě rýsuje. V tom článku máte hodně pravdy.
    Myslím, že ČR půjde tam kam zamíří Německo. Ať chceme, nebo ne, jsme na Německu bytostně závislí.

    Kterým směrem se Německo vydá, nevím, ale určitě se směrem k Rusku pootočí.

  7. Jan Dvořák napsal:

    Agentura Fitch snížila rating Francie na AA+ z AAA, výhled nechala stabilní.

  8. Oracle napsal:

    Lime, žiaľ Nemecko ako hlavný motor našej ekonomiky sa vydal ku dnu a ešte tam nie je a hlavný dôvod toho je PIGS a USA (hlavne tam sa exportuje nemecký tovar).

    Mimochodom aj Grécky policajti protestujú kvôli škrtom, hrôza pomyslieť čo sa stane po tom čo dôjde k bail-inu nejakej banky.

  9. Lime napsal:

    Oracle, mám podobné vidění ekonomického světa jako Vy.
    PIGS potáhne i jiné státy ke dnu. A tak. jak píše pan Dvořák, osobně počítám s devalvací měn. Na krizi se připravuji v rámci svých možností.
    Nic dobrého nečekám, skutečná krize nás teprve čeká.
    Nezaměstnanost v EU je opravdu velká.

  10. Lime napsal:

    Myslím, ten článek pana Dvořáka z roku 2012
    https://proinvestory.cz/2012-kdo-utece-vyhraje

    Ten článek se mi opravdu zamlouvá a nějak ten konec vidím podobně.

  11. Oracle napsal:

    Lime utiecť môžeme tak akurát do Ruska či do Indie, Čína je otázne.
    Ostatne oficiálna celoeurópska nezamestnanosť je okolo 12%, k tomu môžeme pripočítať 5-10% aby sme dostali skutočné číslo (vypadnutie z registrácie, obskúrne počítanie atď).
    Kolaps sa udeje prakticky cez noc a na 80% som si istý že do konca septembra a na 90% že to bude do konca roka, a viac menej pre majoritu nečakane. Môže to odštartovať bail-in nejakej veľkej banky z PIGS, či ostrá vojna (nie proxy vojna bojovaná kanibalmi).

  12. Lime napsal:

    Oracle,někde jsem četl, že nezaměstnanost ve Španělsku mezi mladými lidmi je až 60%. V Řecku to není o mnoho lepší. U nás si všímám toho, že spousta mladých lidí nemá práci. Po roce ji ani nehledá, protože ztrácí pracovní návyky.
    Dnes i vysokoškoláci v ČR makají u pásu jen, aby nějakou práci měli.
    Nepokoje v Bulharsku o kterých se moc nepíše…
    Jinak v ČR 60% pracujících bere mzdu kolem 10 000 – 12 000 KČ čistého, těžko se připraví na nějaký kolaps.
    Souhlasím, že kolaps se stane přes noc, ale nedokáži odhadnout kdy. Zda za měsíc, rok, dva? To opravdu netuším. Vím jen, že by se člověk měl připravit na všechno. A to jak psychicky tak fyzicky.
    Myslím, že také pro měnové války se teprve připravuje půda a rozdávají karty. Pak to ale půjde rychle. Přijde domino…

  13. Jan Dvořák napsal:

    Pak bude stačit jeden prodlouženy víkend a vse bude jinak. Třeba Spojene staty jdou schopny provést měnovou reformu za 6 dni. To není moc…

  14. Oracle napsal:

    Lime karty sú už rozdané, a všetky lepšie karty sú u Rusov, Indov a Číňanov, my len (myslím Nemecko a Vyšehradskú štvorku) môžeme uhrať tak akurát remízu.

  15. Jiri Holub napsal:

    Všichni se shodneme že to přijde. Má někdo rozumný odhad na jak dlouhou dobu to bude když pomineme válku?

  16. VoDo napsal:

    Co kdyz zadnej kolaps nebude?
    Prijde mi ze argumentuje jako, „nic nema cenu, stejnak umrem“, ale co kdyz jeste ne?
    Takhle temny myslenky nejsou dobry pro zivot.
    Roky se tu mluvi o kolapsu, mezitim se stalo tisice krasnych veci a tak to pujde dal, kdo chce zit v temnu at si zije.

  17. VoDo napsal:

    Duvody: o kolapsu ctu od doby krize 2008/2009
    kupujte zlato nebude
    mezitim slo ze 700 na 1900 a na 1200, celou dobu jsem cetl kupujte zlato, kupujte, kupujte tezare, zivotni prilezitost.
    Tito lide to rikaji neustale at jde trh dolu ci nahoru, maji pravdu kdyz jde nahoru a rikaji „ja to rikal“ kdyz jde trh dolu rikaji celozivotni prilezitost, pak jde trh zase nahoru a zase rikaji, ja to rikal. Problem je ten ze ONI moc dobre vedi kde se trh nachazi a prodavaji VAM protoze vedi ze to pujde dolu, nic nejde jen jednim smerem.
    Specialne Rick Rule a jeho lide jsou na toto specialiste. Staci je pozorovat dost dlouhou dobu. Je to jen obchod nic vic nic min, akorat to zabaluji do obalu kterej lidi chteji slyset a pokudmozno neco hroznyho, to prodava lip.
    Zminuji vyhodnost nakupu GDX a specialne GDXJ ikdyz je to v trendu dolu, doporucuji ruzny akcie tezaru, zase vetsinou pote co do nich vstoupili a jen delaji promotion, tak, aby mohli prodat za double a pak rikaji jak se da krasne vydelat, ano da kdyz jste tvurci trhu. A ano je tu pravdepodobnost ze zlaty akcie pujdou zase nahoru, ne protoze je svet na tom spatne, ale protoze spadly o vic nez 70% za rok a pul, ale muzou spadnout o dalsich 70%.
    Zminuji nakupy opci za miliony dolaru na GDXJ, ale uz nereknou ze je za dva ci tri tydny prodavaji atd.

  18. Lime napsal:

    VoDo Souhlasím, že temné myšlenky nejsou vhodné pro život, že je potřeba se ze života radovat, ale nejsme na stránkách, na kterých hledáme slunce v duši.
    Zde vycházíme z holých faktů i nepřímých indicií, které nám napovídají, že prostě není něco v pořádku. Proto, aby si člověk optimismus zachoval, je nutné být připraven na všechny možnosti.
    Ani nevíte, jak bychom byli všichni rádi, kdyby žádná krize nebyla, kdybychom se z toho nepěkného snu mohli probudit. Ale ona tu je a nějak se vzdalovat nemíní. Na každého svým způsobem dopadá.

    Připomeňme si jak začala světová krize roku 1930.

    Světová hospodářská krize

    Hospodářský vzestup kapitalistického světa přerušila v letech 1929—1933 hluboká světová hospodářská krize. Začala krachem na newyorské burze 24. října 1929. Ten se okamžitě projevil velkým poklesem výroby v americkém automobilovém průmyslu a postupně zasáhl ostatní průmyslová odvětví. Z USA se šířila krize do dalších zemí, zejména těch, jejichž hospodářství bylo nejvíce závislé na USA, ale brzy zasáhla s větší či menší intenzitou všechny země a stala se krizí světovou.

    Charakteriskickým rysem světové hospodářské krize byl hluboký pokles průmyslové výroby. V USA a v Německu poklesla průmyslová výroba v r. 1932 téměř na polovinu proti r. 1929. V ostatních zemích byl tento pokles menší, ale rovněž velmi podstatný. V Československu klesla průmyslová výroba na 60 %.

    Průmyslovou krizi provázely hluboké finanční a agrární krize, které jí dodávaly všeobecný charakter. Byla to, co do rozsahu a hloubky, největší krize, která kdy postihla svět. Byla neobyčejně vleklá a nenásledoval po ní obvyklý vzestup. Světová průmyslová výroba poklesla celkem o 38 %, zahraniční obchod o 34 % a počet neza- městnaných se pohyboval okolo 40 miliónů osob. V Evropě se krize nejdříve projevila v Německu a Rakousku.

  19. Lime napsal:

    Jen tak pro odlehčení…Všimli jste si, že venku svítí sluníčko, že tráva je zelená a kvetou květiny? Všimli jste si, že i dnes se příroda probudila a je plná života?
    Jestli ne, je vhodné vstát od PC, otevřít okenici a zhluboka se nadechnout, protože život je opravdu jedinečně krásný!

  20. Jan Dvořák napsal:

    ….sekačky vrci…klasické sobotní rano 🙂

  21. Lime napsal:

    Tak jste mne pane Dvořáku dostal, musel jsem se upřimně zasmát. Zavírám okenici a jedu do Kauflandu…

  22. Oracle napsal:

    Tento kolaps bude ako bola 2. svetová vojna. Hovorím to preto lebo po roku 1933 každý intelektuál videl znaky a cítil, prichádzajúcu vojnu, ale mysleli si, že je to hudba ďalekej budúcnosti, mysleli si že majú ešte asi 20 rokov. V roku 1938 po anšlusu a Mníchovskej zrade, bolo evidentné, že bude čoskoro vojna.

    Teraz sme v podobnej situácií, od roku 2007-2008 každý kto pozerá na nefalšované ekonomické čísla, vie čo sa dialo v minulosti, pozná základný princíp systému (Ponzy-ho schéma/pyramídová hra), vie čo sa dialo a dej vo svte a počúva pozorne vie, že sa nastane kolaps.

    Ja si myslím a myslím to obrazne, že sme v roku 1938 po Cyperskom anšlusu a čaká nás Portugalská, Talianská, Grécka, Španielská či iná zrada do konca septembra/tohoto roku.

  23. kubik napsal:

    Já si myslím,že jdeme ke dnu,ale jdeme pomalu a rozsypat se to může i třeba za 80-100 roků,zítra to určitě nebude,na to mají všichni ještě mnoho munice jak to odvrátit a udělají vše možné a nemožné,jinak ještě řečeno nikdo si nechce pod sebou podřezat větev,bude to zapříčiněné něčím jiným,nezávislém na lidech.

  24. VoDo napsal:

    Ale za kolaps nemuze „nekdo“ stejne jako ve dvacatych letech lide verili ze akcie jdou jen nahoru, kupovali na ohromny margin, tak pred lety lide verili ze nemovitosti zdvojnasobi cenu kazdych sedm let, nekde veri jeste dnes, to ze kazdy jeden hypotekar vlastne prispiva na tvoreni bubliny si uz neuvedomuji a system na tom zacal byti zavisly, stat se pridal, protoze ho ridi stejny stvoreni jako berouci si hyposky, stejny je to se vzdelanim, neni proste prostor pro tisice lingvistu, umelcu, ekonomu, ale jsou to tituly zadaco protoze ohodnotit umeni ci nazor je subjektivni, lide s technickym vzdelanim nemaji problem sehnat praci kdykoliv, vyspele zeme stale hledaji lidi co umeji tvorit neco jinyho nez svoje pocity a lidi co umeji makat rukama a to nemyslim u pasu, u pasu by skoncili prave ti lingvisti a humanisti kdyby nebyli dani na skolu a kdyby jejich dovednosti neumel lip robot.

  25. Jan Dvořák napsal:

    Takový kolaps bude náhlý, prakticky bez možnost lži reakce… Rázem bude vse jinak.

    P.S.
    Vzpomínáte, ze na podzim 2008 krachovaly velke banky zásadně o víkendu?

  26. VoDo napsal:

    Na kolaps systemu neverim, verim ale ve zmenu pravidel tak aby stat ziskal vetsi prehled o tocich vseho, penez, informaci atd.
    Ted budou krachovat v asii takze to „zapad“ nemusi tak trapit, spis ho to posili a zjisti se ze cela planeta je na tom stejne, predluzena.

  27. Oracle napsal:

    Už nejaké to tisícročie ideme ku dnu, ale posledných 80-100 rokov „sme zapli turbo“ (a nemyslím tím len financie), a tá katastrofa čo sa teraz na nás rúti je len dôsledok a je len na nás či sa z toho dostaneme, alebo zničí to nás.

    Čo sa týka kolapsu tá je záležitosť dní nanajvýš týždňov, stačí si spomenúť na:
    -Argentínsky kolaps,
    -dot.com bublinu,
    -hypotečnú bublinu (resp. na ich prasknutie),
    -či na Ázijskú dlhovú krízu.

    Ja už nejaký ten mesiac hovorím, že nás buď dostane nejaká nesolventná PIGS banka s bail-inom či vojna na Blízkom Východe, ktorá odrovná ropnú infraštruktúru saudskej Arábie.

  28. Lime napsal:

    Oracle: Třetí světová válka začala. Podle odborníka na mezinárodní vztahy Daniela Solise stojí za syrským krvavým peklem boj o suroviny. Přinášíme video z jeho přednášky.

    Celý článek zde:https://euserver.parlamentnilisty.cz/Articles/1107-treti-svetova-valka-zacala-expert-rekl-co-se-skryva-za-syrskym-krvavym-peklem.aspx

  29. Lime napsal:

    Ruští a ukrajinští dobrovolníci jedou do Sýrie bojovat za Asada. Jsou jich tisíce.

  30. Lime napsal:

    Pro ty , kterým by se nechtělo číst celý odkaz.

    Sýrie jako sud střelného prachu Do války o Sýrii se postupně zapojují všichni. Na jedné straně USA, ropné společnosti, plynaři a bankéři, ti všichni mají v regionu své zájmy. A samozřejmě Izrael, EU a na jejich straně pro někoho trochu nepochopitelně bojující Al-Kajda. Proti nim stojí syrská legitimní vláda a na její straně Hizbaláh a jednotky Íránských revolučních gard. Asada podporuje dodávkami zbraní také Rusko. Své strategické zájmy na bojišti má i Turecko a Čína, takže není vyloučeno, že stojíme na prahu konfliktu nevídaných rozměrů.

  31. Oracle napsal:

    Lime, keď tá vojna vypukne, potopí našu ekonomiku.

    Mimochodom zabúdame na Kóreu, aj tam sú nemalé strategické záujmy.

  32. Jan Dvořák napsal:

    Me by spis zajímalo, jak rychle se obe Korei sjednotí.

  33. Lime napsal:

    Oracie – doporučuji se kouknout na celé video z přednášky pana Daniela Solise. Pan Solis přednáší na UK mezinárodní vztahy a na videu máme vše perfektně vysvětleno. Opravdu zajímavé. Dopodrobna nám vše vysvětlí jak z hlediska ekonomického tak politického.
    Nyní to video sleduji – super!

  34. Lime napsal:

    Stále sleduji přednášku a koukám. Právě jsem se dověděl , že NATO je fašizuící organizace, zasahující na cizím uzemí v rozporu s mezinárodním právem atd.

    No, na taková slova, musí být opravdu notný kopec osobní odvahy. Smekám. Velmi zajímavá přednáška.

  35. Oracle napsal:

    Lime, už si nepamätám kto povedal asi toto:
    „V dobe kde je klamstvo všeobecne akceptované, hovoriť pravdu je revolučným krokom.“

  36. Lime napsal:

    Oracle- V tomto s Vámi naprosto souhlasím.
    Dne 6.7. byl státní svátek upálení mistra Jana Husa, marně jsem sledoval, zda v TV budou dávat film Jan Hus. Ale nic.
    Byl jsem nucen si film stáhnout. Po jeho zhlédnutí jsem se ani nedivil, že media film nedávala.
    Měl jsem dojem, že Hus mluví k dnešním lidem. A tak jsem se nedivil, že film nedávali, ještě by lidi napadlo vyházet dnešní „konšele z oken“.

  37. Oracle napsal:

    Keby ich vyhodili, tak by to bolo na pokutu za vážne znečistenie životného prostredia. 😛

  38. rothschild napsal:

    Ten problém Středního východu není surovinový. Boj o suroviny jsou jen důsledkem něčeho mnohem mnohem většího, něčeho co přesahuje chápání 99,9% lidí z důvodů neúplných, nepřesných informací, které mají k dispozici. I když se zdá, že tyto výklady zní logicky a velmi přesně a fundovaně, tak nás nesměrují až k pravému jádru celého světo/vesmíroproblému.

    Boj o Střední východ nás provází již několik desítek tisíc let, protože to je velmi důležitá a strategická oblast nejen díky surovinám. Je to duchovní brána mezi světy, kde se střetává proudění energií, která se nakonec určitým způsobem zhmotní a to jak těch pozitivních – blahodárných podporujících v nás lidech lásku, klid, harmonii… no a těch „méně“ příjemných, které žijí a sílí za pomoci lidského strachu a napětí.

    Pochopitelně to celé souvisí s myšlením, které přirovnávám k půdě.

    Mám úrodnou půdou do které můžu zasít cokoliv, protože mám možnost volby. Té půdě na tom nezáleží co do ni zaseju, ale na 100% navrátí co bylo do ní zaseto. Zaseju obilí, sklidím obilí, zaseju bodláčí, sklidím bodláčí. A tak to funguje i s myšlenkami.

    No a když několik stovek miliónů zasévá pravidelně a systematicky ovšem nevědomě strach?!

  39. Lime napsal:

    rothschild „Mám úrodnou půdou do které můžu zasít cokoliv, protože mám možnost volby. Té půdě na tom nezáleží co do ni zaseju, ale na 100% navrátí co bylo do ní zaseto. Zaseju obilí, sklidím obilí, zaseju bodláčí, sklidím bodláčí. A tak to funguje i s myšlenkami.

    No a když několik stovek miliónů zasévá pravidelně a systematicky ovšem nevědomě strach?!“

    Ano, to co popisujete je z oboru psychologie.
    To pole do kterého zasévám je podvědomí. Znám…

  40. Lime napsal:

    Myslím, že jde o Jungovskou psychologii.

  41. rothschild napsal:

    Původní autor myšlenky je Ježíš. Je součástí několika podobenství, která vyslovil. Možná tu byla ještě před ním, protože Ježíš byl vyučen ve staroindické moudrosti.

  42. Lime napsal:

    No jo, ale to se dostáváme k indickým Védám a egyptskému Hermetismu.

  43. rothschild napsal:

    …a ještě mnohem dál. To co se z Véd dochovalo je jen takový malý zbyteček a odlesk původní prastaré moudrosti.

  44. Lime napsal:

    Z véd jsem četl Upanišady – konkrétně knihu Světlo Upanišad ,povznášející duchovní četba. Čistá mystika. Od tématu ekonomie mírný odklon, ale příjemné zpestření debaty.

  45. rothschild napsal:

    A věřte nebo ne, k této moudrosti se lidstvo navrací.

    Hezký zbytek večera 🙂

  46. Lime napsal:

    Také přeji hezký večer.

  47. František Sousedík napsal:

    Lime 7:28: Připomeňme si jak začala světová krize roku 1930.
    Takto to někdo někde uvedl? Kde?
    Nebo je to Váš výklad a názor?

  48. Lime napsal:

    Ne není to můj výklad.
    Čerpáno : https://dejiny.wz.cz/mezi/bitvy/krize/krize.html Na Wiky je podobný výklad.

  49. Lime napsal:

    Oprava na Wikipedii

  50. Lime napsal:

    František Sousedík napsal:
    13. Červenec, 2013 v 22:53

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Velká_hospodářská_krize

Přidat komentář