Luxus – Postoj k životu, ale i možnost výdělku

Autor článku: 30. 4. 2014

Firmy vyrábějící luxusní zboží, které se prodává v tom nejvyšším cenovém segmentu patří mezi ty, které z krize vyšly “nejméně” postižené a navíc se z recese zmátořily velice rychle. Málokterý obor je tak málo elastický jako právě luxusní odvětví. Na rozdíl od bankovního či hypotéčního sektoru, kde jsme byli svědky mnoha bankrotů, tak v případě luxusního segmentu se jednalo o jediný výrazný krach, kterým byla insolvence modního domu Lacroix. Nicméně toto je již dlouho historií a luxusní odvětví se těší naopak nebývalé slávě. Například firma Richemenot, která vlastní značky jako Cartier, Montblanc, IWC, Swatch a mnohé další, významně reprezentuje luxusní odvětví. Firma mezi lety 2009-2013 zdvojnásobila jak tržby tak čistý zisk. Tržby za rok 2013 dosáhly rekordních 10,1 mld. EUR a jsou ve srovnáni s předchozím obdobím o 14% vyšší. Zisk vzrostl dokonce o 30% což v absolutním vyjádření představuje úctyhodných 2 mld. EUR. Hlavním důvodem růstu je sílící poptávka po luxusním zboží, která přichází z Asie. Podíl asijského regionu v současné době přesahuje již 40% celosvětových tržeb a dál roste.

Podle studie Boston Consulting Group je v Číně více než jeden milion milionářských rodin, což je po USA a Japonsku nejvíce na světe. To je také jedním z hlavních důvodů proč i ostatní prémiové značky těží ze zvýšené poptávky. Němečtí výrobci luxusních aut BMW, Audi, Mercedes a Porsche zaznamenaly vůbec nejvyšší prodeje na asijském trhu ve své historii, zatímco v Evropě a USA se jednalo o poklesy.

Z výše uvedených automobilových značek je pouze Porsche AG tou, která je zastoupená v tzv. “Solactive Luxus&Lifestyle“ indexu. Právě na tento index emitovala Commerzbank AG certifikát (ISIN:DE000DR0NUM1), který není časově omezen. Index je složen z dvaceti titulů mezi které patří světoznámé firmy z oblasti luxusního zboží např. LVMH, Hermes, Tiffany, již zmíněný Richemont a Porsche či Burberry a Apple. Složení indexu je tvořeno na kvartální bázi dle tržní kapitalizace jednotlivých firem, avšak maximálně může firma představovat 7,5% indexu, což zajišťuje diverzifikaci a relativní nezávislost indexu na jednotlivých titulech.

Aktuální cena certifikátu je 221 EUR a je přímo odvozena v poměru 1:1 od hodnoty indexu, tudíž certifikát přímo kopíruje vývoj Luxus&Lifestyle indexu směrem nahoru ale i dolu. Emitent si sice účtuje roční managementfee ve výši 1,5%, avšak to je v porovnání s perspektivou tohoto sektoru zanedbatelná hodnota, navíc když certifikát ještě vyplácí dividendu na roční bázi. Její výše se odvozuje od hodnot dividend jednotlivých firem tvořící index Solactive Luxus.

Autor: Sven Subotič, Člen Investičního výboru Charles Bridge Global Macro Fund

http://www.chbridge.cz/

 

Poučení o rizicích

Informace uvedené v této analýze (dále jen „Analýza) jsou pouze informativního a vzdělávacího charakteru a nejsou myšleny jako návrh nebo nabídka ke koupi či prodeji jakéhokoliv investičního nástroje. Rozhodnutí obchodovat s finančními instrumenty je odpovědností každého jednotlivce a jedině on sám nese za svá rozhodnutí plnou odpovědnost. Hodnota finančních instrumentů v čase kolísá a návratnost investice není zaručena. Výsledky minulého období nejsou zárukou výnosů budoucích. Informace a data v Analýze mohou být čerpána z externích zdrojů. Autor neodpovídá a neručí za aktuálnost, úplnost, zákonnost, včasnost či správnost veškerých informací, dat a prohlášení.

Štítky: ,

Komentáře

  • VoDo napsal:

    Hodně investičního štěstí v pátém roce býčího trhu.

  • Oracle napsal:

    @ VoDo: Podľa štatistík býčie trhy trvali nanajvýš 2 roky, je to neštandardná situácia živená QE, nehovoriac o tom, že pre obyčajných ľudí je to zo dňa na deň ťažšie. Obávam sa že sa zopakuje scenár 1920/21 a 1929-1933 čo by bolo v našom prípade 1999-2001 a 2007-2014.

Napsat komentář





Finanční a komoditní komentáře z Chicaga pro vás připravila společnost Lembros logo