Recese ve Spojených státech – proč tolik povyku?

Autor článku: 19. 10. 2016

Pro upřesnění hned na úvod – recese je zjednodušeně definována jako pokles HDP alespoň ve dvou po sobě jdoucích čtvrtletích

Na rovinu, nechápu, proč se všichni tak obávají recese ve Spojených státech. Standardní ekonomická recese je nedílnou součástí hospodářského cyklu.

Stávající doba americké ekonomiky bez recese je 88 měsíců. Je to hodně nebo málo? Je to dost, vždyť průměrná doba mezi recesemi ve Spojených státech od druhé světové války je 61 měsíců. Recese ve Spojených státech se oproti průměru zpozdila o více než dva roky.

Obavy z ní mají příčiny jinde – ve velikosti ekonomického růstu. Respektive spíše „nerůstu“. V době mezi recesemi nebyl totiž ekonomický růst takový, jako býval dříve. Průměrný růst HDP od druhé světové války činí 3,5% a lidé to nyní považují za samozřejmost.  Díky tomu se, zjednodušeně řečeno, životní úroveň jedné generace zdvojnásobila oproti generaci předchozí.

Od krize 2008/2009 je však průměrný ekonomický růst jen 1,5%. To znamená, že zdvojnásobení životní úrovně tímto tempem by trvalo dvě generace. A to si stávající generace nechce připustit.

Proto tolik povyku. Otázkou je, zda lze období od konce druhé světové války považovat za standard či nikoliv.

 

 

Pokud vás zajímají akcie, stáhněte si zdarma můj ebook a podívejte se na moje postupy při vyhledávání těch nejlepších akcií světa:

 

EBOOK ZDARMA ZISKOVÉ AKCIE: investujte profesionálně

  • – Růstové akcie
  • – Dividendové akcie
  • – Tajné informace
  • + „třešnička na dortu“

Ke stažení ZDE

 

Moje kompletní know-how jsem shrnul do Online kurzu Ziskové akcie, který absolvovalo již přes 700 lidí. Vstupte do kurzu a naučte se

  • jak vybudovat penězovod, který zabezpečí i vaše potomky
  • jak získat pasivní příjem z dividend
  • jak budovat s pár korunami skutečné bohatství
  • a mnoho dalšího
  • vstupte do Online kurzu Ziskové akcie a začněte ihned pracovat na svém bohatství!

 

Štítky: ,

Napsat komentář





Finanční a komoditní komentáře z Chicaga pro vás připravila společnost Lembros logo