Situace na trhu japonských vládních bondů

V polovině dubna došlo k nevídané situaci. Při aukci desetiletých vládních dluhopisů se neobjevil ani jeden soukromý investor se zájmem o tyto dluhopisy. Opravdu nikdo. Veškerou nabídku tak skoupila Bank of Japan. Úrok ve výši 0,6% p.a.na 10 let není atraktivní.

Objem japonských státních dluhopisů v držení Bank of Japan přesáhl 200 biliónů jenů (tedy přibližně pětinu všech vydaných vládních dluhopisů), při růstu tohoto objemu o více než polovinu za posledních 12 měsíců – od nástupu nového guvernéra centrální banky.

Likvidita vysychá. Centrální banka je dominantním hráčem na trhu japonských státních obligací. Možná i proto další hráči / soukromí investoři přestávají na tomto trhu participovat.

Výsledkem vysychající likvidity nemohou investoři ani spekulovat na pokles, obávají se nemožnosti nakoupit cenné papíry zpět.

 

Výroční analýza pro rok 2014

Výběr článků věnovaných finančnímu systému jako celku:

Komentáře
  1. Petr Gejdos napsal:

    Na mě jako na laika to působí naprosto zdrcujícím dojmem. Když si to promyslím a přeložím do obyčejné češtiny normálního poučeného laika – je to v podstatě „obyčejná loupež“. Jsem tedy zvědavý na názory odborníků.

  2. VoDo napsal:

    PG: ano je to podvod, ale muze ho udelat jenom stat, ne firma ne obcan. Deflacni tlaky pretrvavaji, jednoho dne se skrtnou nuly a pojede se dal, dojdou cislice…

  3. lulinak napsal:

    jojo, souhlas, proste jednoho dne se prekvapive uzna ze vsichni dluzi vsem realne nesplatitelne castky a ze uz se v tom ani prase nevyzna, tak se snad najde nekdo rozumnej kdo prasti do stolu a proste vsechny dluhy se pres noc vydeli milionem a udela se tlusta cara a hotovo, vzdyt je to cely komedie. A co se stane? par tanecku kolem toho a bude konecne klid. A pak se muze zacit zase na dalsich 50 let nanovo, cili az predchozi generace uz nebude a nova to jeste nezna, tak porad dokola.

  4. Jan Dvořák napsal:

    Mě spíš překavujpe, že vlády, co si drží vzájemně dluhopisy, neudělají zápočet

  5. senil napsal:

    Myslel jsem si, že co se týče stupidních ekonomických politik vede Evropa, ale Japonsko je ještě lepší.
    příjmy domácností klesají

    https://www.testosteronepit.com/home/2014/4/25/japanese-doomsday-machine-socks-it-to-the-middle-class-but-s.html

    bankrot se blíží

    https://www.epshark.cz/clanky/201404/c201404c07.php

    Bohužel stejnou cestou jako Japonsko se odebírají i USA a Evropa.

  6. lulinak napsal:

    obavam se ze se elity dostaly do stavu, kdy obycejny selsky rozum a chut situaci vyresit je zcela nedostatkove zbozi a soutezi se o to kdo vymysli jeste slozitejsi reseni, ktere stejne nic nevyresi, proste pro same stromy se proste uz nevidi les, skoda. Mno nic, na breceni mame deti, cili do doby nez se to nejak rozsekne proste zdrave ignorovat a venovat se smysluplnejsim vecem…

  7. Koudak napsal:

    To s tím zápočtem by byla dobrá prasárna. Kdo by se pak ohlížel na to, kolik dluží…? Vy dlužíte nám, ale my nedlužíme vám… hmhmhm co s tím asi tak uděláme? No mohli bychom si od vás něco půjčit a pak to zamáznem… Takový systém by šel pěkně rychle směrem k barteru s mezipřistáním v hyperinflaci 🙂

  8. Pet napsal:

    2 JD – Jane, asi jde o to, že zápočet by byl výhodný jen pro jednu skupinu – asi len pre Japonsko a USA, pro Čínu už tak ne, bo nemít v rezervách US bondy, musela by tisknout jak o život – Japonci většinu svých bondů drží vůči domácím věřitelům a to je rozhodující, nejde o vnější věřitele – pokud uspokojí = udrží domácí zbankrotované banky a penzijní fondy při životě, tak se to zahraničí nedotkne, jen devalvace JPY bude drastická – ale firmy, banky mají investice v zahraničí, což jim pomůže domácí šok vyrovnat a v okamžiku kdy obnovují elektřinu z jádra to mohou ustát, pokud se jim povede těžba metanu z mořského dna do 2018, tak to ustojí téměř jistě

  9. Jan Dvořák napsal:

    Zápočet – na obou stranách zápočtu by musela být stejná JIŽ EXISTUJÍCÍ částka, samozřejmě. Nezapočítalo by se vše, ale jen to,. co je možné. Dluhy by se nevynulovaly, ale klesly by.

    Barter je stejně možný. Podle některých komentátorů je v záloze vznik globálního barterového systému. Ten by mohl nastoupit v okamžiku krachu stávajícího měnového uspořádání a zároveň by se nevynořila nová široce akceptovaná rezervní měna (ať už stávající SDR nebo nově vzniklá měna). Tato „barterová jednotka“ by nahradila dolar, který je dnes používán ve velkém množství mezinárodních transakcí. Země s obchodním deficitem by pak například musela svůj deficit uhradit ve formě zlata nebo jiným, zejména pro věřitele akceptovatelným způsobem.

  10. trevorr napsal:

    me udivuje kolik lidi veri v geopoliticke nahody a v to,ze staty vedou moudri lide, kteri to mysli dobre… a propos mrhat energii na to kdo je vetsi sympatak jestli byvaly agent kgb nebo nobelista s krvi na rukou je zbytecne… v obou pripadech spagatky z loutek vedou jinam.Nastudujte si osoby jako jako Setchin,Timcenko nebo Brzezinski… a presto to jeste neni finalni hybatel.
    mrknete na dokument Muzi kteri vybudovali Ameriku a vsimnete si jak budovali kapitani prumyslu svuj byznys-vse stejne jako dnes s tim rozdilem,ze legislativa byla mene dokonala nez dnes.I presto na nejvetsi kluky legislativa nestaci. v Cr si taky nemyslete ze se velke private equity stavely jak nam media tvrdi-vzdycky je nekdo videt v zebricku financnich uspechu a nekdo mnohem vetsi ne.. Penta,jT,PPF,Srejber,Natland,European Capital Partners Investments,nebo zazracny Spartan DK… jestli verite v zazracne mlade muze tak je to roztomile ale utikejte vratit obcanku. Je vesele jak mlady pracovity absolvent VS financnim inzenyringem aniz by bezne podnikal k miliardam prisel…

  11. trevorr napsal:

    jeste k te vymene dolaru za jinou rez.menu – zkuste si projit v med.monitoringu zpravy par dni predtim nez padli Lehmani-co se psalo? pak si najdete co se psalo kdyz Lehmani padli… je zajimave kdyz se psalo u ceny zlata 600 ze to musi padnout pak u 1600 ze poleti na 10000 a pak u 1300 ze padne do stovek… take si poctete jak ropa za 140 vypadala na 500 a co se pose dnes.. a taky si proctete jak se vyvijela retorika pred a po humantarni ochrane Lybie,Syrie,nyni Ukrajiny ve stejnem case sledujte vyhlaseni Brics… proste spin doktori makaji, dav konzumuje dokud nepadne a noviny at tistene nebo online se konzumuji a debatuje se… zatimco na Titaniku se debatuje tak vlastnici nebo uzke veleni uz davno ma plan,plan ktery nepotesi vetsinu pasazeru.Problem-Reakce-Reseni…

  12. Koudak napsal:

    2 Jan Dvořák: Představa zlatem kryté měny (nebo vypořádání dluhu) mi nepřijde zrovna pravděpodobná. Pokud by západní státy počítaly se zlatem, jako s něčím, co má velkou hodnotu, nevěřím, že by dopustily tak mohutný transfer zlata do Asie. To mi, při vší úctě ke všem, kdo tuto myšlenku razí,nepřijde jako pravděpodobné. Navíc by se státy, fungující v nefiat systému, musely výrazně uskromnit, což by těžko nesly hlavně sociální systémy těch států a tedy převážná většina voličů, na nich závislých.

  13. Pet napsal:

    2JD – no vtip je v tom, že států, které by mohly započítávat, aniž by na tom tratily je kolik? a patří mezi ně vůbec Japonsko – ano ve formě věřitele ano – ve formě dlužníka????? – kolik % japonského dluhu je vlastněno zahraničím????
    zápočtů jsem udělal mnoho a nejtěžší bylo najít společnou jednotku , kterou vlastní oba subjekty – kdo bude chtít započítávat mezi USA a Chinou, kdo mezi USA a Japonskem, kolik emitovala Čína dluhu ve volně směnitelných měnách? – co může China vůbec započíst – USA dluhopisy – jistě – a to je asi tak všechno, pak ještě mohe nabídnout větší přístup na svůj trh což se = možné nebezpečí pro vládnoucí elitu KS
    2 all- představa náhradní měny v situaci kdy USD je na vcelku stabilní úrovni – co vlastně zemím BRICsu na USD vadí – že posilují a oslabují vůči USD, nebo jde o mediální výrobu možností???? Kdo bude držet stabilní kurs SDR – IMF, EU, USA??? – banka BRICsu – když jejich měny fluktuují v řádech %. Proč když je kolaps na spadnutí a všichni by měly hromadit zlato jako alternativní měnu – zlato již druhý rok ustupuje???
    VoDo to napsal úplně přesně – web pro investory se v diskusi zabývá možnostmi, úvahami o možném vývoji, které autoři dedukují po pročtení mediálního prostoru – ale aby se zabýval možnostmi pro investování třeba s ohledem na současný mediální marasmus to se podle mého moc nekoná.
    Věřím, že to následně neschytám v příspěvcích, ale jsme lidé soudní, tak se pokusme vrátit na zem a bojovat s realitou třeba formou doporučení na vhodnou investici, která nám pomůže přežít současný ekonomický chaos

  14. Petr Gejdos napsal:

    VoDo napsal:
    29.4.2014 v 02:25

    „PG: ano je to podvod, ale muze ho udelat jenom stat, ne firma ne obcan. Deflacni tlaky pretrvavaji, jednoho dne se skrtnou nuly a pojede se dal, dojdou cislice…“

    Pane VoDo !
    Obávám se, že v tomto se poněkud mýlíte – současný stav je jiný, než byl v historii kdykoliv předtím a tím je dáno, že bude i jiné řešení, než bylo zvykem doposud. A zvláště pak se mýlíte v tom, že toto nemůže dělat občan, ale že stát ano – jestli potom budou nějaké stááty, bude toto na prvním místě v každé ústavě, že stát nesmí dělat !
    Já jsem si četl dneska článek o stavu naší armády https://zpravy.idnes.cz/ceska-armada-je-v-krizi-0bp-/zpr_nato.aspx?c=A140429_052804_zpr_nato_inc a nemůžu se dále nad tím nezamyslet i v duchu této diskuse. Totiž – takoví, jako asi si představuju i Vás, si zřejmě doopravdy myslíte, že může delší dobu fungovat dobře a produktívně to cosi, co opimisticky nazýváte „ekonomikou“ a co ve skutečnosti je pouhá pyramidová hra, jakési super-kasino. Každého by mělo zarážet, že všechny ty „údajně vyspělé státy Západu“ de facto mají slabší armády, než vnitřní policejní síly. Logika věci říká, že tyto údajně vyspělé země Západu se nepřipravují na vnějšího nepřítele, ale soustřeďují a budují ozbrojené síly proti vlastním občanům. Jestli ani toto Vás neprobudí k úvaze, co se vlastně čeká a chystá – potom debata vcelku každá marná. Opakuji z cela záměrně – tento stav není dlouhodobě udržitelný a trvá již dnes déle, než se i těm největším optimistům kapitánům toho globálního kasina zdálo býti možné.
    Tak trochu mi to připomíná vědce geology a vulkanology, kteří jedním dechem říkají, že Yellowstonský super-vulkán vcelku nekompromisně přesně každých 600 000 roků vybuchne v super-erupci, která de facto zničí celý svět. K tomu říkají opravdu jedním dechem, že naposledy vybuchnul před 630 000 roky a že však přesto v žádném případě nehrozí výbuch zítra ! PŘITOM ALE TITÍŽ VĚDCI CELOU OBLAST MONITORUJÍ A MĚŘÍ. NAMĚŘENÉ VÝSLEDKY ŘÍKAJÍ JASNĚ – YELLOWSTONSKÝ SUPER-VULKÁN MŮŽE VYBUCHNOUT SKUTEČNĚ KLIDNĚ I ZÍTRA.
    Jestli si tu někdo myslí, že propaganda a lhaní si do kapsy vydrží ještě alespoň sto roků – že tedy nás se to netýká – jedná se o typického cynika oportunistu bez jakékoli odpovědnosti a platí u něj stoprocentně ono biblické „Po nás potopa…“

  15. Jan Altman napsal:

    VoDo: k tomu „škrtnou se nuly a pojede se dál“

    1) Většina Japonců má penzijní úspory právě ve státních dluhopisech (resp. ve fondech a bankách, které dluhopisy nakupují). Škrtnutí nul tak znamená škrtnutí penzí 🙁

    2) Ale vzhledem k demografii Japonsku stejně asi nezbude nic jiného, ne penze škrtnout, protože pokles produktivní populace a nárůst podílu penzistů je dramatický (v tom je JP o něco před ČR a EU – takový průzkumník-předskokan).
    Soukromé penzijní spoření založené na státních dluhopisech je ve výsledku zase jen průběžným systémem – i v tomto případě produktivní generace platí penze postproduktivní generaci (v tomto případě daněmi, které jdou na splácení dluhopisů, nebo aspoň úroků z nich). A díky demografické katastrofě je průběžný systém zkrátka neudržitelný – ať jde o ten zjevný, nebo o ten maskovaný za soukromé spoření (ovšem vyfutrované JGB).
    Bohužel to odskáčou ti, co státu naletěli, všichni od padesáti výše, nebo vlastně všichni nad 35, protože ti již do černé díry také naházeli dost a nic z toho mít nebudou.

  16. Jan Altman napsal:

    To: Koudak

    Ale proč předpokládáte, že se Česka či Itálie někdo bude ptát, jaké měnové uspořádání si přejí.
    Zkrátka dojde k tomu, že za korunu či euro či dolar či jiný kus papíru vám již nikdo nebude ochoten prodat něco hodnotného (od ropy po počítač).

    To, že zlato odtéká do Asie není projevem toho, že s ním USA+EU nepočítají, ale projevem toho, že to již začalo – tedy, že asiaté již za své výrobky nechtějí jen dolary, ale alespoň z části také zlato. A EU+USA mají vůči Asii obchodní schodky, které v důsledku právě tím zlatem vyrovnávají.

    Asiaté jsou rádi, že zatím to zlato bez většího odporu dostávají a tak nemají důvod k radikálnějším krokům, úplnému odmítnutí dolaru, přechodu na barter, atd.

    Až to zlato ale vysají všechno, už nebudou mít důvod na nic čekat.

    Tzn. nevím, jestli příští světová obchodní a rezervní měna (či komodita na vyrovnávání barteru) bude zlato. Fakt nevím. Ale vím, že nebude záležet na tom „s čím západní státy (ne)počítají“. Záležet bude na tom, s čím bude počítat globální trh, většinová populace (koukněte na prefernece Indů, Číňanů či Arabů) a velcí exportéři a věřitelé.

    Tzn. fakt, že ve Francii by neměli na štědré sociální dávky bude to poslední, co bude mít vliv na změnu globálního finančního systému!
    Samožejmě – Francie to soukromě může řešit tak, že lidem doma zlato zakáže (jako dříve USA) a peníze na dávky a platy byrokratů si bude tisknout. Ale kam to povede a jak dlouho to vydrží?

  17. Oracle napsal:

    Iste čo sa deje je podvod, t.j. monetarizovanie štátneho dlhu ECB monetarizuje skryto, FED tiež monetarizuje skryto (používa Belgicko), BoE monetarizuje skryto (používa Britské banky) a BoJ monetarizuje otvorene.
    Ergo všetky emitenti súčasných rezervných mien tlačia svoje meny ako o život, a niekto tu kritizuje BRICS, že ako reakcia musia tlačiť (keď chcú držať ceny svojich mien dole, tak musia tlačiť).
    K Japonsku posledné 3 roky má negatívnu obchodnú bilanciu kvôli nedostatku energie (odstavili atómové elektrárne).
    Ku chaosu, tá sa vyvoláva zámerne a Rusko bráni jej eskalácií a to pomerne úspešne. Pričom treba poznamenať US$ sa používa na financovanie teroristov deje sa to cez NED a čierne rozpočty CIA, a veľké banky ako HSBC sú v ňom zainteresované (načapali ich pri praní peňazí).
    Rusko a Čína skôr či neskôr budú donútený opustiť US$, síce sa robia na to kroky ale tak sa zdá, že Rusko potopí US$ ako odpoveď na nejakú tú západnú sankciu.
    Síce to bude odpoveď typu „neberieme ako platbu pre ropu a plyn US$ a €“, a ako platbu budú brať Ruble, Yuan a zlato.
    Tak či onak musíme počkať na zverejnenie detailov Čínsko Ruskej zmluvy.
    Inak vo svete sa buď presadí barterový systém alebo nová rezervná komoditná mena (zemný plyn alebo zlato) či kombinácia dvoch.

  18. lulinak napsal:

    ano zlato se uz dva roky potaci v nezajmu a po ocekavanem spusteni QE programu v ramci EU to s nim bude jeste zajimavejsi.
    Ale samozrejme, je na nem strasna manipulace, jak jinak, jinak by jeho cena byla uz radove vyse… 🙂

  19. Petr Gejdos napsal:

    Já nevím, co se to tu děje… ale když si tu čtu reakce nekterých „úspěšných investorů“ třebas o zlatě, o dolarovém systému či o Swift a podobně – mám dojem, že mluví či píšou nějakou jinou češtinou, než tou, kterou já se učil jako mateřský jazyk.
    Rusko (či vcelku bráno BRIC(S) ) nepotřebuje nic budovat, aby cosi nahrazovali. Pokud si obrazně míněno Putin řekne „…tři dva jedna TEĎ !“ – pak přestane starý systém de facto vzápětí existovat a bude to tak rychlé, že žádné měsíce či roky příprav nebude zapotřebí. Ti co si myslí opak, se zoufale pletou a hlavně – vybudovali si obří hromadu pseudoargumentů a psedodůvodů pro své chimerické představy, které takto zatím drží pohromadě méně, než pověstný domeček z karet.
    Rusko dává přednost (zatím) co nejtižšímu průběhu takového řešení, protože takto země BRIC(S) mají možnost potichoučku Západ demontovat a to v podstatě jeho vlastníma silama a za ty zápaďácké papírky, zvané peníze ! Západ přitom je v tomto dost bezbranný a jak nahý v trní, protože musí svoje reakce na tuto svoji demontáž složitě zatloukat, omlouvat a vysvětlovat sáhodlouhým lhaním a propagandou kvůliva toho, že jinak hrozí zhroucení doma a to hned na počkání. A i takto v podmínkách, kdy tomu stejně vlastně již doma dávno nikdo nevěří. Jenže lidé na Západě jsou duchovně již tak leniví a neschopní, že se pasívně pouze spoléhají, „…že to ještě chvili vydrží !“
    Skutečně zde některým lidem nerozumím a nechápu, co na tom vlastně nechápou, jak to je. Jedno vysvětlení bych měl, ale kdybych jej nahlas zde řekl, bylo by to potom jednoznačně na souboj… to by totiž asi tito pánové těžko vydýchali.

  20. Oracle napsal:

    @ PG
    Pekné podpichnutie. 🙂
    Teraz vážnejšie, „Umierajúca kobyla kope na všetky strany.“ toto je základ súčasných krokov Západu/USA. Vliezli do Ukrajiny nepremyslene ako reakcia na debakel v Sýrií a teraz sú celý pobúrení, že Rusko podnikol nejaké kroky.
    Preto teraz s vami súhlasím len čiastočne, západ je síce „nahý v trni“ ale vôbec nerozmýšľa nad svojimi krokmi.
    @ BRICS, máte pravdu prečo by sa mali vôbec niečo podniknúť, veď získajú všetko čo potrebujú a Západ im to platí, keď už nebude čo kúpiť alebo Západ vyvedie nejakú kapitálnu hlúposť.
    @ Zlato, do Číny sa teraz smeruje 2,5 násobok súčasnej svetovej produkcie (oficiálne, neoficiálne je toho určite viac) a teraz to došlo tak ďaleko, že staré 40-50 ročné zlaté tehly sa pretavujú na kilové tehly vo Švajčiarsku, zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=uEmVgC80jDQ
    Takže táto hra sa ukončí:
    -Západ vyvedie nejakú kapitálnu hlúposť;
    -Západu dôjde dodateľné zlato.
    Je šťastie, že hlúposť nebolí, že lulinak 🙂

  21. Oracle napsal:

    …Západ vyvedie nejakú kapitálnu hlúposť pustia US$….

  22. Lime napsal:

    Jen tak na okraj.

    USA a Japonsko si hrají v Asii s ohněm
    29.4.2014

    Americko-japonská aliance namířená proti Číně byla během návštěvy amerického prezidenta Baracka Obamy v Japonsku posílena. V písemném rozhovoru pro Yomiuri Shimbun Obama uvedl, že tak zvané „Senkaku“ byly historicky spravovány Japonskem a spadají pod článek 5 japonsko-americké bezpečnostní dohody. „Schvaluji snahy premiéra Abeho posílit japonské obranné síly a prohloubit spolupráci mezi našimi ozbrojenými silami, včetně přehodnocení stávajících omezení u výkonu kolektivní sebeobrany.“ To je poprvé, co úřadující americký prezident s takovými výroky přišel.

    Obama dodal, že americké závazky k Číně „nejsou a nebudou na úkor Japonska nebo jakéhokoliv jiného spojence“. Také požadoval, aby japonské síly sebeobrany „byly aktivnější v rámci naší aliance“. Není pochyb, že USA zmírňují omezení ve vztahu k Japonsku proto, aby mohlo hrát větší roli při zadržování Číny, obzvláště roli vojenskou.

    https://www.zvedavec.org/komentare/2014/04/5955-usa-a-japonsko-si-hraji-v-asii-s-ohnem.htm

  23. lulinak napsal:

    Oracle: ani bych se nedivil, ze ta neustale umele ozivovana zombie Bartosova dneska hupla pod vlak po tom, co uz mesice a roky cte tve (a jinych) prispevky o jiz davno probihajicim kolapsu, lidi se totiz nechaji velmi lehce strhnout aby uverili, ze si maji vzit na sebe plastenku a neustale ji mit na sobe, i kdyz ostatni se opaluji 🙂
    Ale to bychom se opakovali vid, hodne stesti pri jiste uspesnem dennim obchodovani toho tveho virtualniho Matrixu, ja si mezitim sjel shortik na zmanipulovanem zlate, fakt se tomu nedalo vcera odolat…

  24. Pet napsal:

    2 PG – „Pokud si obrazně míněno Putin řekne “…tři dva jedna TEĎ !” – pak přestane starý systém de facto vzápětí existovat a bude to tak rychlé, že žádné měsíce či roky příprav nebude zapotřebí.“ to může počítat pořád a pořád je to jen počítání, jede v tom systému jako ostatní elita – předpoklad, že se postaví „západ“ a východ proti sobě je dobrý pro ovčany, na druhou stranu jde o dobře promazaný stroj na kterém se participuje – ovšem pokud nechcete participovat , není nutné, nějaký čínský jedinec nastoupí místo vás, nebo to bude Rus, Ind, Vietnamec – je 7,3 mld. lidí co chtějí existovat a každej bude dělat co umí, i ten Putin si nebude dělat problémy, nový prezident Chiny je rád, že mu to nějak funguje a doufá, že to tak pár let vydrží

  25. VoDo napsal:

    Pet: konktrétní investiční doporučení je ošemetný, osobně šetřím v USD (je mi vcelku fuk jestli za „posílením“ USD je umělé oslabení koruny, či problém v Číně či na forexu, cykly a grafy mě říkají USD velice pravděpodobně bull trh na dalších pár let), zlato pozoruji a mám nějaký těžaře ikdyž si myslím že komodity jsou v trendu dolu, ale nic nejde jen dolu a nic jen nahoru. Mám i mince stříbra a zlata-pojistka. Očekávám korekci na indexech, letos, o cca 20% a pak další vlnu nahoru, k maximům či nad ně. Ještě pořád jsme v bull trhu ikdyž mnozí vidí kolaps, v budoucnu. V bull trhu budem tak dlouho dokud nebudeme v medvědím. Pokud tato korekce nastane je posílení USD více než pravděpodobné, prodej akcií=výměna za měnu a jelikož je US trh největší bude výměna za USD tudíž větší poptávka. Kolaps nastat může ale já nežiji v očekávání špatného ale dobrého.

  26. VoDo napsal:

    PG: na sto let to nevidím, ale třicátá léta 21 století vycházejí. Počítače chytřejší než člověk, více starých než mladých, těžba surovin drahá, dluh dosáhne bodu zlomu, DJ30 na 250,000, inflační období zakončeno kolapsem, teď ještě ne 🙂 čeká nás technologická revoluce. Dvacátá léta budou úžasná a prosperující.

  27. Lime napsal:

    Aby ten US dolar vydržel.
    Rusko může vypracovat „zrcadlová opatření“ jako odpověď na sankce Západu.

    Prohlásila to předsedkyně Rady federace Valentina Matvijenková. Podle jejích slov tyto sankce nijak vážně ruskou ekonomiku neovlivní. Matvijenková poděkovala Západu za to, že takovými akcemi stále víc a víc konsolidují ruskou společnost.

    Dodala, že to umožní diverzifikovat ekonomiku a rozšířit výrobu vysocetechnologické produkce. V úterý zveřejnila Evropská unie jména dalších 15 lidí, na které budou uvaleny sankce EU. O den dřív zařadily USA do černého seznamu 17 ruských společností a sedm ruských občanů.

  28. Lime napsal:

    Můžete někdo vysvětlit tento graf? Pravda nebo hloupost?
    Co fascinuje, je úpadek US akcií, kterému se daří předbíhat ruské poklesy ze sankcí … než pak znovu zkolabují … téměř, jako by někdo chtěl dokázat, že US tím neutrpěly.

    https://www.nwoo.org/view.php?nazevclanku=%93postizeni%94-sankcemi-rusko-235-nasdaq-03&cisloclanku=2014040197

  29. Lime napsal:

    Ruské finanční trhy povčerejším oznámení nových amerických sankcí proti ruským činitelům a firmám posílily, a smazaly tak počáteční ztráty. Rozsah sankcí za ruské kroky vůči Ukrajině totiž nebyl tak široký, jak se trhy obávaly. Ruské akcie a kurz rublu zpevnily, zatímco náklady na pojištění ruských dluhopisů před nesplácením klesly.
    Události

  30. Oracle napsal:

    @ lulinak
    Nebolo to skôr tak, že chudera prečítala Váš yntelygentí príspevok a potom spáchala samovraždu? 😛
    @ VoDo
    Len aby ste na to nedoplatili.
    @ Lime
    Mne sa zdá, že Putin a celé Ruské velenie vedelo o tom čo sa deje na Ukrajine a pripravovali sa. Majú dosť jasný cieľ a pripravili viacero scenárov a podľa ktorých postupujú, a zdá sa, že každý hlúpy krok Západu hraje do ich kariet.

  31. Lime napsal:

    Oracle – V současné chvíli nemusí Putin dělat vůbec nic. Evropa není připravena platit Rusku dluhy Ukrajiny za plyn. US se také do větší finanční pomoci Ukrajině nehrnou. Bude to ještě velmi zajímavé.

  32. VoDo napsal:

    O brzkém pádu dolaru čtu roky, o zhroucení systému čtu roky, o pádu burz čtu roky, o rozpadu EU čtu roky, možná k tomu jednou dojde, možná ne, investování neni bez rizika, nevěřím východním národům, neinvestuji tam.

  33. VoDo napsal:

    Lime: nečti ten web dementních manipulátorů, dělat závěry z jednodenního grafu je fakt na hlavu. Navíc porovnávají volatilní technologický index s RTX, fakt co se jim hodí do krámu, o trhu vědí prd.

  34. Petr Gejdos napsal:

    Reaguji na příspěvek z 23.27 pana VoDo:

    To jste mě docela pobavil… Samozřejmě, že jednou US dolar padne. Samozřejmě, že jednou se EU rozpadne. Samozřejmě, že jednou se stane vše, co se stát může. O tom se tady nikdo nehádá. Vám ale vadí, jestli to z kontextu věci správně chápu, že se tak ještě nestalo a přitom, že o tom někdo mluví či píše. Nebo spíše v obráceném pořadí – což ale mi je jedno.
    Já s takovými názory, jaké pane VoDo Vy prezentujete, se nijak nepřu a de facto s Váma souhlasím. Skutečně nemá smysl mluvit o něčem, co nemá smysl. Jiná ale věc je ta, že Vy zcela evidentně nesledujete realitu. Operujete s virtualitou a ještě navíc s pouze fiktívní virtualitou. A v tom se s Váma shodovat nemůžu a nechci. V tom je jádro případného sporu. Vy jste zcela evidentně vyznavačem hesla „urvi co můžeš“, já však nikoliv. Prostě jsme každý „jiný“ a jednou třeba pochopíte, že „nebylo vše správně, co jste si myslel, že správné je“. Ovšem zlomyslně dodám, že Vás to stejně asi nijak neznepokojí, že si budete myslet, že jste si aspoň Vy užil. Budiž tak, užívejte. Je to Vaše karma.

  35. VoDo napsal:

    PG: Chápete to špatně. Tento server nese název pro investory tudíž tu prezentuji názory týkající se možného výdělku na trzích. Většina ostatních tu prezentuje svoje přesvědčení o stavu věci. Je to stejný jako byste na developerském serveru microsoft pořad dokola mluvil o tom jak existuje i jiný OS, svobodný a zadarmo.

  36. Oracle napsal:

    @ VoDo:
    Finančný systém je komplexný systém, ten kolabuje najprv postupne a potom to rachne.
    Už to prosím Vás to padá aspoň 7 rokov možno 13, ďalších 13 rokov to nevydrží, obzvlášť v takejto politickej situácií keď ide sankcia po sankcií proti Rusku.
    Áno mám na mysli to, že Rusko môže byť dotlačený k opusteniu US$ a vtedy veľa krajín opustí US$ vrátane Číny (boli by v tom politické a ekonomické dôvody).
    Hovorí o tom aj Jim Rogers: https://www.youtube.com/watch?v=RI-LOGBf1s4
    -hovorí aj o tom ako a do čoho investuje.

  37. Petr Gejdos napsal:

    No to se na to podívejme… Takhle to máte vymyšlené !! Prostě vynálezce zápalek je na světovém kongresu špičkových lovců mamutů a odborníků na zapalování ohně třením dvou dřev o sebe samozřejmě (podle pana VoDo) nevítaný. Chápu.

  38. VoDo napsal:

    PG: ano investování je moje druhá práce. Položme si otázku jestli voják chce válku, rád zabíjí, jestli cukrář může za obezitu populace, jestli řezník je vrah nevinných zvířátek, atd…

  39. Petr Gejdos napsal:

    Zajímavééé. Když má někdo rád děti – jest mu nadáváno, že je pedofil. Nechci ani domýšlet, co ještě vymyslíte.

Přidat komentář