Zajímavé komentáře čtenářů z uplynulého týdne

lulinak: jedinou, opravdu jedinou pravdu ma trh, pouze trh a nic nez trh.
A je uplne ukradeny proc je na trhu zlata ci akcii ci dluhopisu apod. takova nebo makova aktualni hodnota, proste takova je a bud to zobchodujes anebo nezobchodujes.

 

mimi: Docela by mě zajímal Váš i jiných pohled na bavlnu.

 

DEERRICK: vás zajímá cotton?já na bavlnu také koukal.Padá,jako zralá hruška.Ale na týdenním grafu by se teď mohla zaseknout na těchto hodnotách.Pokud ano,tak bych jí sledoval.Když by konsolidovala delší dobu,tak bych jí někde kolem 68,50 až 70 koupil,stopku dal 2 bodů níž a čekal,pokud se odrazí a poleze nahoru,pak stačí málo a může zase vylézt hezky rychle nahoru.

To samé jsem udělal 1.7.2014 s pšenicí.Jsem vypsal 1 short put opci se strikem 770 a expirací 25.7.2014,vzal 10,5 bodů,protože si myslím,že po tom pádu se pšenice zasekne zde.A když ne,budu mít po expiraci koupeno za 770.A určitě se vyskytne sucho či požáry či Ukrajina bude válčit nebo Rusko omezí vývoz.A navíc proti koupi můžu vypsat 2 opce pšenice se strikem třeba o 20 bodů výš.Tím získám 20 bodů,premii za 2 short call opce a budu případně řešit jen jednu short call opci,kdyby strik vylezl o 20 bodů.

dnes už se mi opce na pšenici hodila do plusu asi 50 USD.

Wheat – aug 2014 570,00 25-7-2014 Krátká pozice Put 1 10,500 9,125 -456 53 USD 912 13,10

mám jen jednu opci,protože jsem plně naložen vším možným,dnes se forex hýbe,indexy také,mám ještě třeba japonský index Nikkei.

Nikkei 225 Index – jul 2014 15.625 11-7-2014 Krátká pozice Call 2 132,50 50,00 -50 000 78 434 JPY 15 349

Nikkei 225 Index – jul 2014 15.000 11-7-2014 Krátká pozice Put 1 103,00 38,00 -19 000 30 474 JPY 6 009 63,11

závěr: bavlna – čekat a sledovat,pád neustále probíhá.Denně 1 nebo 2 body.Konsolidace,nejlepší je,když to začně dělat po konsolidaci nižší dno a vyšší vrchol,pak při návratu k nižšímu dnu koupit,a čekat.třeba dát stop loss body,1500 USD odepsat.Nebo proti koupenému kontraktu vypsat 2 short call opce,premie těch 1500 zalepí.

Podle mne od ceny 68 to už moc padat nebude.možná tak další 4 bodíky,ale ty lze přikrýt vypsanou opcí nebo dvěma.

 

 

Tagy:
Komentáře
  1. Petr Gejdos napsal:

    Napadlo mě hodně všelijakých parafrází – uvedu pár pro ilustraci:

    „…jedinou, opravdu jedinou pravdu ma výkon motoru, pouze výkon motoru a nic nez výkon motoru. A je uplne ukradeny proc je na cestě ci v křižovatce ci kdekoli jinde apod. takova nebo makova aktualni situace, proste takova je a bud to projedu anebo neprojedu…“ řekl si řidič a šlápnul na plyn.

    „…jedinou, opravdu jedinou pravdu ma velikost úplatku, pouze velikost úplatku a nic nez velikost úplatku. A je uplne ukradeny proc si lidi myslí cosi o spravedlnosti, morálce či slušném chování apod. takové nebo makové kecy o slušnosti, proste takové to je a bud úplatek vezmeš anebo nevezmeš…“ řekl si soudce a vynesl „spravedlivý“ rozsudek.

    Znáte to, ten vtip – Cikáni hrají karty a Bangla Dežo má vedle sebe manželku a ruka mu pořád kdesi ujíždí pod stůl … Nakonec to nevydrží jeden z dalších přítomných karbaníků a praví „Dežo, nejde o morál, ale karta lepí !“

    Jistě. Nejde o morál, trh je trh. Zdá se, že vždy budou existovat lidé, kterým vůbec nevadí, že jedna a jedna je podle situace někdy dvě, jindy tři a někdy třebas i mínus pět. Oportunisté vždy budou říkat, že je to v pořádku, pokud to „jim sype“. Ovšem běda, když se to obrátí proti nim samotným – pak teprve začnou bědovat cosi o morálce, zákonech padni komu padni a podobně. Ne ne, to se nedá vysvětlovat někomu, kdo má (zatím) prospěch z toho. To totiž je v té chvíli v pořádku. Já, já a jen já…

    PS – je ale pravda, že na tyto lidi je v jistém ohledu vždy spolehnutí. Klidně prodají vlastní babičku a zapřou nos mezi očima, vždyť přece „trh je trh“ ! Položte si ruku na srdce a říkejte si: „… s tím člověkem bych se nikdy nebál jít do nějakého holportu …“

  2. lulinak napsal:

    PG: vse podstatne bylo jiz opakovane receno v minulych mesicich (spis letech), cili kdo se stale a stale z nejakeho zvlastniho temer masochistickeho duvodu chce pozastavovat nad realitou tohoto sveta, necht se dal vytrvale pozastavuje, jeho cineni dobre ilustruje trebas tento obrazek…
    Jinak pekny letni den vsem, at uz jen filozofuji, anebo obchoduji.
    https://www.imagehosting.cz/?v=dqwindmill.gif

  3. plukin napsal:

    PG: jsi vedle jak ta jedle, evidentne vubec nerozumis tomu proc ma trh tj. aktualni cena pravdu. Takze ty tvoje priklady jsou uplne mimo.. A jelikoz nemyslim, ze mas vubec zajem to pochopit tak to rozvadet nebudu.. Pletu-li se klidne me oprav.

  4. Oracle napsal:

    @ PG
    Žiaľ tentoraz sa mýlite, mýlite centrálne plánované kasína pardon trhy s podvodmi ako sú centrálne banky, oficiálne štatistiky, štátne účtovníctvo, FX trhy, COMEX, LIBOR, bankové účtovníctvo atď.

  5. Petr Gejdos napsal:

    plukin : pleteš se – já chci tomu rozumět. Chci rozumět tomu, proč je – mimo jiné – správné akceptovat onen tzv. „trh“, když je to evidentně manipulovaná zlodějna a proč bych to neměl nazývat spíše či naopak „kolaborací“ bezskrupulozních oportunistů se zločinným systémem ?
    Pakliže bys plukine bral ten současný trh jako něco, co je „nějak regulerně dáno“ a bude navěky takto – možná bys měl nárok i takto mizerná špatná pravidla a zneužívání moci považovat za trvalý platný status quo a tedy jej akceptovat podle biblické zásady „…co je císařovo patří císaři, co je Boží, patří Bohu !“ Ovšem já jsem si naprosto jistý, že tento stav je prostě a jednoduše dlouhodobě neudržitelný a vede v podstatě přímou cestou ke kataklysmatickému konci. V součtu potom bude výsledek více než žalostný a je mi to naprosto na „….“ = pět písmen, že přechodně to jaksi sic blbě ale fungovalo a že kdosi kdesi na tom dokonce osobně vydělával. To je podstata mé repliky. Netřeba říkat HOP, ještě totiž nikdo nic nepřeskočil… A taky není radno „…dne chválit před večerem !“
    Tedy tě prosím – vysvětli mi to, v čemže se mýlím a čemuže to nerozumím. Nastiň mi ty své dobré konce – já totiž vcelku ortodoxně vycházím z dalšího biblického pravidla, že „…na písku nelze postavit dům, ale že nutno na skále takový dům založit !“ – jinak taky řečeno, že špatnými skutky se dobro nedá ani páchat, natož konat. Jsem tedy jedno velké ucho ve snaze naslouchat tvým moudrým slovům vysvětlování. Prosím…

  6. Petr Gejdos napsal:

    Oracle – přiznávám, že Vaší replice nerozumím. Kde se mýlím ?

  7. Oracle napsal:

    @ PG
    Tak dobre.
    1. vec, Vaše príklady sedia skôr na spracovanie oficiálnych štatistík a na účtovníctvo veľkých medzinárodných firiem.
    2. vec, v týchto kasínach je už dopredu vybrané kto určite vyhrá, malý človek/investor vždy končí ako ten kto v konečnom dôsledku zaplatí ten príslovečný účet v takej či onakej forme aj napriek tomu, že je 100% úspešný v obchodoch. Stačí si spomenúť na škandály ako manipulácia s cenou drahých kovov, s LIBOR, COMEX a v posledne s FX a ako dopadli Barcleys, Goldman Sachs a iný, alebo ako vyviazli HSBC z obvinení z prania peňazí pre teroristov, a hneď to bude jasné. A pred 5-10 rokmi by bankári šli do vezenia, stačí si spomenúť na prípad ENRON, používali podobnú schému podvodov ako teraz bankári a čo sa po tom stalo (preto neobstojí demagogické tvrdenie, že „tak to bolo vždy“ ). (V tomto s Vami súhlasím.)

  8. Petr Gejdos napsal:

    Pane Oracle !

    Já to tušil, co máte na mysli, neodolal jsem ale nahrávce. Shodneme se tedy zcela evidentně, že obecně dnešní tzv. „demokracie“ nejsou nic jiného než plutokracie s převažujícími prvky fašismu. V tom my žijeme a já se cíleně teatrálně odvolal na vyšší princip mravní. Počkám si ještě na pana plukin, co – pokud něco – vymyslí.
    Mě deprimuje to nonšalantní pokrytectví většiny lidí a necítím se v takové společnosti dobře. Neznalost zákonů neomlouvá a my máme jeden opravdu vážný Zákon a jeho neznalost je nepřípustná a neomluvitelná. Jakékoliv mudrování na tom nic nezmění a jak říkáme my latinici – es kommt der Tag a každý to vše pak bude vědět naprosto přesně, co dělat měl a nedělal.

  9. plukin napsal:

    PG: protoze to je realita, tj. prave ted je cena takova jaka je. A je jedno jestli jde o cenu zlata, akcioveho indexu, nemovitosti, rohliku..proste takova je cena. Mit nazor ze cena ma byt (mela by, musi byt) jina protoze xyz je sice fajn, ale je to k nicemu, paklize neakceptujes jaka cena je aktualne. To je jakoby clovek zil bud v minulosti nebo budoucnosti a ignoroval realitu. Kdopak tu onehda rikal, ze jsou tady taci co odmitaji videt realitu?
    Cetl sis ve foru jak se uzivatel pta podle ceho si ma ocenit portfolio, ze nove mince jsou levnejsi nez ty co on kdysi koupil a proc by teda mel nekdo kupovat ty jeho za vice? Nikdo, protoze trh nabizi lepsi cenu..A drzitel tak ma moznost bud akceptovat ztratu kterou ted ma nebo bude mit klesla-li by cena jeste nize nebo drzet a doufat ze se to nekdy otoci do plusu..
    – A to je prave ta pointa, odmitas-li videt tu cenu (protoze to je „jasna manipulace“) ktera ted je ci trend kam smeruje..pak pouze DOUFAS, ze jednoho dne bude cena tam kde ty ji chces videt..kde by tzv „mela spravne byt“..kdy to bude? za rok? za 2? za 5? za 20? dozijes se toho vubec? A paklize se v prubehu toho „cekani“ rozhodnes prece jenom alokaci kapitalu prehodnotit, protoze muze byt lepsi prilezitost jinde.. Za kolik pak to prodas? Za tu cenu kterou chces (ktera by spravne „mela byt“) nebo za tu cenu kterou trh prave nabizi?
    Je to to samy jako nekupovat byt protoze ceny jsou premrsteny..no oukej, tak nekupuj, a cekej treba 20let nez budou „rozumne“.

    Mit nazor jaka cena by mela byt se muze hodit, ale mas tolik znalosti abys vedel vice nez ostatni? A opravdu rozumis tomu jaky vliv to bude mit na cenu?
    pr. Tady se od 2008 resi, ze indexy jsou short protoze Ben rozhazuje penize z vrtulniku..no, po par letech se zaclo mluvit o tom, ze banky toho vyuzily a zenou trhy nahoru. A ten kdo celou tu dobu hral tenhle „nepochopeny“ fundament misto aby sledoval co dela trh..proste prodelal. A zbyvaji dalsi fundamenty o kterych se dozvime buhvi kdy, protoze nejsme u zdroje.
    Ale ani nemusime byt, protoze TRH/CENA tohle reflektuje.

    Kdyz ignorujes jaka cena prave ted je a kam smeruje, bojujes s vetrnymi mlyny. A se svymi par petaky trh nedotlacis tam kam bys ho chtel mit.. A proto ma trh vzdycky pravdu.

    Btw nekolikrat jsem tu hodil link s vysvetlenim jak je to s tou (ne)manipulaci trhu od Armstronga, takze zajima-li te to opravdu jak tvrdis, urcite sis to precetl vid? Ale chces-li mit svou pravdu a drzet se ji zuby nehty a ignorovat argumenty ktere by ji eventuelne mohly narusit, kapanek.. Oukej, hodne stesti s timhle pristupem. 🙂

  10. Oracle napsal:

    @ Plukin
    Aký (slobodný) trh?
    Tá vec o čom tu niečo hovoríte zanikol pred asi tak 6 rokmi pri 1. bailote a pri spustení ZIRP, QE, TARP, TWIST a podobných schém na tlačenie peňazí a HFT radšej ani nespomínam, lebo je to podvod na n-tú, viď podozrenie z frontrunningu v prípade GS (ich interface im to umožňoval/umožňuje) alebo u firmy Virtu ktorá mala 1237 dní bez straty z 1238 dní (áno 1 deň so stratou). Samozrejme za predpokladu, že hovoríte o finančných „trhoch“. Inými slovami obmeňuje sa neschopnosť a podvodné chovanie.

    HFT je zástupný problém a bude za obetného baránka, pričom sa pretlačí taký zákon ktorý bude vyhovovať tým, ktorí z toho profitovali doteraz, a zhodou okolností sú priateľmi FED a podporovateľom mnohých senátorov a kongresmanov („to big to fail“-TBTF banky).

    Pokiaľ máte na mysli reálnu ekonomiku, tak aj tam môžete na to zabudnúť, lebo papaláši zhodou okolností po riadnom „lobingu“ a vyhovárajúc sa na ochranu obyvateľstva a spotrebiteľov prijali také buzerujúce nariadenia a zákony, ktoré zvýhodňujú najväčšie firmy a posúvajú ich do pozície monopolu. Samozrejme protimonopolný úrad nemôže/nechce zasiahnuť lebo všetko je zákonné.

    Vyvráťte čo som napísal argumentmi. 🙂

  11. lulinak napsal:

    koukam diskuze stale jako pres kopirak, zcela bez ohledu na to jake je tema clanku apod.
    Dobre, dal si zijte s vedomim ze trh neexistuje, ze je vsechno zmanipulovane a fixlovane, a ze je teda lepsi rano vubec nevychazet.
    Nekdo dnesni realitu proste akceptuje takovou jaka je, a denne se dle toho chova, jiny zustane v opozici a zacne zit svuj zivot ve vysnene vistualni realite a je mu tam z nejakeho zvlastniho duvodu dobre.
    Pokud je ve finale dobre obema tak nevidim problem.
    Jen uz myslim davno nastal na tomto serveru cas prestat jednu skupinu presvedcovat o pravde te druhe a naopak, proste dokud slunce sviti zlute tak je zlute, az bude svitit modre tak bude modre. A trh? ten je, byl a bude stale jen jeden, a tomuto vsemu se zvysoka a hlasite smeje.

  12. Pet napsal:

    2Oracle – k čemu uvádět argumenty? K myšlenkám, kusým zprávám, odkazům – proč?? Aby bylo jasné, že některé myšlenky, názory, odkazy, zprávy jsou pravda? nebo proč vlastně? – většina se shodla, že produkce mediálního prostoru je jedna manipulace za druhou – proto zde většina akceptuje, že na ProInvestory je alespoň snaha o umožnění uveřejnit vlastních názorů, které čtenáři mohou akceptovat, nebo ne. Proč tedy uvádět argumenty na podporu něčích myšlenek, názorů, odkazů? Nestačí prosté ohodnocení příspěvku – plus, minus? Nebo sdělit svoji myšlenku, odkaz na zajímavost? Ze svého pohledu musím říci – je od Vás nanejvýš nešťastné vyžadovat argumenty – proč by Vám měl kdokoliv nějaké argumenty uvádět – přečte si Vaše sdělení, tak jako Vy sdělení jiného přispěvatele – vyžaduje někdo po Vás nějaké hodnocení, argumenty pro vyvrácení? sdělení? Změní uvedení argumentů něco? – ano změní – dojde k zaplnění další části mediálního prostoru a pokud si je někdo přečte, tak je vyhodnotí, ale nikde není zaručeno, že s nimi bude souhlasit a bude se podle nich řídit. Rozumím tomu, že zpracovat takové množství informací a vyznat se v nich je dost náročné hobby a rád si některé Vaše info přečtu, ale uvádět jakékoliv argumenty k vyvrácení předané informace my nepřijde vhodné a Vaše vyžadování argumentace od diskutujících je snad i pod Vaši úroveň. Toho bych se od informačního zdroje Vašeho kalibru nenadál.

  13. Oracle napsal:

    @ lulinak
    Čo je ten „trh“ čo Vy a ostatní tak fetišizujete?
    Lebo definícia „efektívny nástroj na distribúciu produktov (tovarov a služieb), obeživa a surovín“ žiaľ už neplatí, skôr platí definícia „efektívny nástroj na presun hodnôt obyvateľstva k úzkej dobre definovateľnej skupine“.

    Takže preto hovorím trhy zanikli asi pred 6 rokmi a máme namiesto nich gigantický podvod, kasíno v ktorom úzka skupina vždy vyhráva. A keď Vy to nevidíte, nuž Váš problém a dôsledkom toho Vy prídete o všetko.

  14. Oracle napsal:

    @ Pet
    Argumenty požadujem z jednoduchého dôvodu, MSM šíri propagandu a vyslovene hlúposti (ako ste to Vy naznačili) a keď niekto to bezmyšlienkovo opakuje bez náznaku zamyslenia je mi z toho smutno a zle.

    Toto je môj druhý nástroj na to, aby som ľudí prebral z indukovanej bdelej kómy.

  15. DEERRICK napsal:

    chlapi,že vás to baví se neusále přít.

    jsem otevřel spread na vepřové při ceně plus 7,1, jsem prodal prosinec a koupil únor.

    Během chvíle mi skočil do plusu 5000,- Kč,a než jsem ho stihnul zavřít,už zase nebyl tolik v plusu,Tak ho nechám dále vegetovat.

    Lean Hogs – Feb 2015 13-2-2015 Dlouhá pozice 1 97,350 97,300 -44 USD -894 -0,05

    Lean Hogs – Dec 2014 12-12-2014 Krátká pozice 1 104,450 104,225 66 USD 1 320 0,22

  16. Zavacky napsal:

    Myslím, že uvádzanie argumentov je z vecného hľadiska vhodné aj žiadúce. A netreba to brať ako prieky, ale hľadanie pravdy.

  17. lulinak napsal:

    Zavacky: ano souhlas, nicmene jako argument alespon za sebe povazuji neco, co jsem schopen si A) vecne overit a premerit, a za B) jsem si jist, ze to je jedina pravda, a nikoli jedna z mnoha desitek/stovek moznych pravd. A proto si stale myslim, ze mnoho lidi ma tendenci za argument povazovat i teze, ktere si nekde nacetli a proste jim zcela uverili, protoze se jim hodi do te jejich aktualni teorie. A to je cele, proto aktualni dnesni zcela jasna a exaktni hodnota nejakeho trhu je pro me argument, protoze trhy se diky tomu bez problemu obchodovat daji a proc je jejich dnesni hodnota takova nebo makova je mi zcela ukradeny, virtualni pohadky o tom jak trhy zanikly, ze zlato „ma byt“ na 50.000 apod. se obchoduji dost tezce (ale o to lehceji se o nich z bezpecneho tepla domova filozifuje ze…) 🙂

  18. DEERRICK napsal:

    trh netrh,když budu chtít koupit pšenici na trhu,tak vím,kolik stojí.Z toho musím vycházet.Z pšenice se dá udělat chleba a ten sním.K čemu jsou mi úvahy typu,že je něco zmanipulované,když bez jídla umřu.Přeci jen kvůli tomu,že chleba stojí 25 Kč a skutečnosti,že někdo manipuluje s cenou pšenicí,tak přestanu jíst.A budu čekat,až manipulace skončí?To už jsou moc divoké úvahy.

  19. Petr Gejdos napsal:

    Trh netrh…
    Vcera jsem se stavil v obchoďáku Albert, když jsem se vracel z „mega-kontroly“ u lékaře/lékařů. Kontrola dopadla dobře a tak jsem si říkal, že si ještě vylepším náladu nějakým „kupem“. Koupil jsem vibrační brusku za 118 korun včetně brusných papírů ! Já pravda úplně stejnou brusku již mám dost dlouho a stále funguje stejně dobře, ale drhá se sejde nejen jako rezerva. Tu první jsem koupil již asi před deseti léty, je to de facto identická hoby bruska, dokonce i ta papírová krabice je stejná. Tehdy jsem jí koupil taky v obchodáku, ale v Tesco. Ovšem tehdy stála nějak kolem 499,90 korun.
    Tady na tom prostinkém příkladu je vidět jedna věc – pokud to někoho vůbec zajímá. Totiž, že ceny nestanovuje výrobce, ani nějaký trh. Ceny jsou čistě spekulativní. A jsou manipulovány s poměrně jasným cílem – poškodit a podřídit reálné výrobce spekulativní síle, jež je mimotržní… Schválně jsem použil takový bagatelní příklad z praxe, šlo by ale uvádět stovky, tisíce příkladů vážnějších, jež ukazují jedno. trh neexistuje nikde, ani trh s chlebem a máslem, ani se zlatm, ani finanční trh, prostě žádný.
    Takže bych doporučoval pánům, kteří tady o nějakých trzích mluví, aby se vzpamatovali. Jedná se o manipulace, manipulace a ještě jednou manipulace. Ty manipulace jsou evidentně někým řízeny a jejich reálný dopad na celý systém je děsivý – nic de facto nemá svojí cenu, jež by se odvíjela od vložených nákladů, práce, umu a úsilí. Kde tady jsou uplatňovány nějaké systémové principy, jež vychází z lidské práce, lidské přirozenosti, z lidských práv a podobně, což by vedlo k výstavbě systému pro lidi – to nechť někdo ukáže.
    Já tvrdím, že tento systém je antihumánní, nepřirozený, násilnický a de facto vedoucí prakticky nejrychlejší přímou cestou k sebedestrukci lidstva. Pokud tedy místní zdánlivě racionálně uvažující pánové souhlasí s takovým koncem – vězte, že vy nebudete výjimkou. Té sebedestrukce lidstva se účastníte nejen jako aktivní činitelé, ale hlavně jako v konečném důsledku oběti. Až toto vám některým možná přece jen někdy dojde, bude samozřejmě pozdě. To ale vskutku nemusí vadit lidem, jejichž mozková činnost se příliš neliší svým vnějším dopadem na jejich chování od „myšlení prostých kvasinek v sudu s vinným moštem“ !! Ty taky totiž, dokud je dost cukru, jen žerou, se.rou a množí se. Až ale vše sežerou, vše zas.rou a bude jich tolik, že se nebude lze hnout – možná to začnou taky konečně vážně řešit. Opakuji – pozdě…

  20. lulinak napsal:

    jak zasekla deska…. doporucuji nekolika mistnim katastrofikum koupit ostrov uprostred atlantiku, nastehovat se tam, znicit lodku, vytvorit si vlastni platidlo (trebas skeble) a budete konecne zcela mimo vliv tohoto oskliveho zmanipulovaneho sveta, jak primitivni reseni, misto vecnyho nadavani na nej.
    Pripomina mi to soudruhy odborare a podobnej povl, kteri jsou schopni denodenne nadavat na sve zamestnani, a dal do nej roky a roky dobrovolne chodit, taky dobra schyza…

  21. Pet napsal:

    2 Oracle – doby kdy se vyžadovaly argumenty, aby bylo nakonec jedno o jaké argumenty jde(relevantní, irelevantní ) se již nechci dožít, alespoň ve formátu, který jsem zažil. Jen si při té příležitosti vzpomínám jak se „nástroji na to, aby se ľudi prebrali z indukovanej bdelej kómy“ říkalo agitace. To naštěstí v dnešní době nehrozí – zatím. Zaráží mne , že se snažíte jít cestou „probírání lidí“, ale je to Vaše cesta, jen při tom nechte na každém, ať si udělá hodnocení a zařazení podané, zveřejněné info sám. Nepředpokládám, že potřebuje nápovědu, resp. apelaci na probrání – pokud bude chtít něco vědět , nikdo mu nebrání se zeptat, napsat o doplnění. Vyhneme se tím neplodné agitaci za propagaci nějakého názoru, event. uveřejnění neplodných argumentů. Jednoduše – vraťme se k diskusi, na místo agitace za cokoliv.

  22. Petr Gejdos napsal:

    ššš … ššš … praskprask … svobodný trh rozhodne … ššš … ššš … praskprask … demokracie a svoboda … prask prask … ššš … chrustchrust …ššš. Tož takhle nějak to myslíte, pane lulinak ?? Potom byste se pravdě blížil. Nemyslete si, že já se stavím do role „arogantně bezúhonného namyšleného otce Scholastika“ z té pohádky „S čerty nejsou žerty“, který se cítil být povýšen nad pana Boha.
    NIKDO NENÍ BEZ VINY !!
    Ovšem způsob nazírání, jak jej zde často takoví různí vyjadřují – to již není jen tak… to je aktívní kolaborace ze zištných důvodů. Věřím, že nikomu takovému není nijak moc po chuti, když mu někdo „podstrkuje zrcadlo“, aby sam sebe dobře viděl, kterak má on sám „křivou hubu…“ Takže pokračujte:
    ššš … ššš … praskprask … svobodný trh rozhodne … ššš … ššš … praskprask … demokracie a svoboda … prask prask … ššš … chrustchrust …ššš. afd (a furt dokola) a až dojde elektrika, šup s tou deskou na „gramofon na kliku“ a jedeme dál – budeme vidět, jak ještě dlouho…

  23. lulinak napsal:

    PG: jak ze dneska dopadla ta navsteva nekolika lekaru..?!? 🙂

  24. plukin napsal:

    PG: koukam, ze ses z modu chci_tomu_porozumet dostal zpetne do omilani ze je vse manipulace. Oukej, tak budiz.

    oracle: nic vyvracet nehodlam, je to furt dokola..a on to za nas rozcisne trh. Akorat, ze ty budes omilat porad dokola to svoje i kdyz by Dow vystrelil nad 20k vid? Protoze by stale slo o manipulaci.. No, to je pak kazda argumentace zbytecna. 🙂
    Ja jsem trader, fundamenty a zpravy beru s rezervou, protoze to mi neochrani kapital ani mi to neprinese zisky. A chces-li mit pravdu tak ji mej. Hlavne, ze ti ten pristup vynasi. 🙂

    Zavacky: jak chces na neco takoveho argumentovat? Dyt je to porad dokola. Argumentu pro to, ze fundamenty jsou jedna vec a cena/vyvoj ceny je vec druha je minimalne za poslednich par mesicu na tomhle serveru tuna. Ale kdyz to nekdo proste nechce videt natozpak to akceptovat, pak je to jenom ztrata casu. Co takhle posledni argument za vsechny? Kolik se tady strasi krachem akcii a zlatu buhvi jak vysoko? A kdepak mame akcie a zlato za poslednich par mesicu/pul roku? Hmm? A pred nedavnem Honzajs psal, ze centralni banky zacly nakupovat akcie, kvuli diversifikaci atd. Mely-li by indexy krachnout, musel by se ten kapital presunout..ale KAM? Neni kam jinam, kdyz bondy prestavaji byt safehaven. Pro velky kapital neni moc mist kam muze jit..zlato je proste malej trh na to aby se kapital presunul tam.

  25. plukin napsal:

    Pet: jestli on ten kdo chce probirat ostatni lidi nemluvi v prve rade sam k sobe.. Za sebe muzu rict, ze na me to sedelo az hanba. 😀

  26. Oracle napsal:

    @ Pet
    Keď snažiť sa o to aby niekto sa zamyslel nad tým čo hlása, je podľa Vás agitka, tak som agitátor. 🙂

    @ plukin
    DOW môže vyskočiť nad 20K, ale reálna ekonomika k tomu neodpovedá a tvrdí to CEO reťazce Wal-mart, pretože vidí, že jeho tržby klesajú (a hovoria niečo podobné aj CEO ostatných amerických reťazcov), toto by malo byť varovanie aj pre gamblera ako ste Vy (nie je to preklep). zdroj: https://video.cnbc.com/gallery/?video=3000290746&play=1

    Stále tvrdím, že TARP, TWIST, ZIRP a QE sú manipuláciou ktoré zabili trhy a trhy boli nahradené pascami na hlupákov (dochádza k privatizácií ziskov a k socializácií strát „priateľov štátu“).

    PS: Veci sa začali prepadať a budeme vidieť aj 30% korekciu, otázka je ale v akom časovom horizonte?

  27. plukin napsal:

    Oracle: Co ze se zacalo propadat? Ja nikde zadne propady nevidim. Leda tak propad usdjpy na 5min po FOMC..ale tos asi nemel na mysli.. 🙂
    Gambler? Hlupak? Spekulant? Oukej, me tenhle pristup vyhovuje.
    Dokud neni Dow pod 15,3k snit o vetsi korekci je podle me ztrata casu..
    Proc te vubec zajima jestli a kdy bude 30% korekce kdyz akcie stejne neobchodujes?
    Nevidim tohle jako 1929 protoze tehda byli long vsichni vcetne jejich babicek, tuhle euforii mezi lidmi zatim nevidim.

  28. lulinak napsal:

    korekce 30 procent? trikrat hura, uz aby to bylo, pokusim se alespon cast sjet…. a ten vytah nahoru pak bude stat za to, cili opet trikrat hura, uz se tesim…
    At zije hra s nazvem manipulovane trhy, je v tom potreba videt hru.

  29. Petr Gejdos napsal:

    plukin:
    /…protoze to je realita, tj. prave ted je cena takova jaka je. A je jedno jestli jde o cenu zlata, akcioveho indexu, nemovitosti, rohliku..proste takova je cena. Mit nazor ze cena ma byt (mela by, musi byt) jina protoze xyz je sice fajn, ale je to k nicemu, paklize neakceptujes jaka cena je aktualne…/
    Toto je plukine krystalicky čisté vyjádření bezradnosti a rezignace na samotnou podstatu lidské inteligence. Já to prostě nechápu, jak se můžeš potom odvážit mi napsat:
    /… koukam, ze ses z modu chci_tomu_porozumet dostal zpetne do omilani ze je vse manipulace. Oukej, tak budiz…/
    ………………………………………………………
    Lié se dělí zřejmě na více podmnožin, ale zde mě zajímají hlavně ntyto dvě hlavní a důležité podmnožiny.
    1.Podmnožina lidí, kteří ve svém životě svá důležitá rozhodnutí podřizují nejen okamžitým přechodným náladám a pocitům, ale i poměrně sofistikovaným úvahám a plánování. Kupříkladu opravu střechy svého domu si promyslí a zorganizují tak, že před zahájením nevratných zásahů do té střechy si připraví potřebný materiál, domluví na určitý termín potřebné řemeslníky, výběr termínu opravy plánuje na vhodnou roční dobu, tak podobně. Čili nikoliv si to naplánuje zrovna na dobu po Medardovi, že…
    2.Podmnožina – tam evidentně přináležíš zrovny ty, plukine !! Ty ráno vstaneš a mneš si nadšeně ruky – neprší !! Jdeš a rozmlátíš starou střechu. Ale ouha – ono sice zrovna neprší, ale meteorologové avizují na od zítra celý týden velkých srážek s nebezpečím záplav. Rozebereš si tedy střechu nad hlavou a pak začneš přemýšlet, co vlastně dál. Do toho obrázku mi chybí už jen kolega lulinak, se kterým bys tvořil vyjímečně povedenou dvojici a’la Pat a Mat. Zrovna si budete plácat „…a je to !!“ s panem lulinakem a začne ten avizovaný týdenní liják. Atd atp – konečný výsledek bude, že se přestěhuješ na hotel.
    ………………………………………………………
    Ten nastíněný obrázek není zrovna přesně přiléhavý příklad. Pouze je to pokus vyjádřit, že mě nutíš svým postojem k takové asi představě o tobě, jak žiješ a uvažuješ. Na té tvojí realitě, jak jsem na počátku citoval, kterou podle tebe já neberu, je totiž důležité si uvědomit, že se jedná o sice opravdu realitu, ale realitu, která není akceptovatelná ! Jedná se o stav naprostého bezpráví. Kdybych to měl ten svůj příklad podle té tvé reality poopravit, vymyslel bych do toho důležitý úřad: „Úřad pro naschvály, cochcárny a bezpráví“.
    Tento úřad by bděl nad tím, aby nic nefungovalo.
    – potřebuješ dovézt materiál na svou střechu ? Úřad bděle zasáhne a nechá překopat jedinou příjezdovou cestu k tvému domu..
    – chceš tu střechu alespoň provizorně zakrýt folií na dobu toho týdenního lijáku ? Úřad ti zablokuje účet, abys ji neměl tu folii jak zaplatit.
    -chceš nejcennější majetek nastěhovat do zahradního domku, který střechu ještě má ? Úřad to zakáže z důvodu požární bezpečnosti a aby byla jistota, že to vzdor zákazu neuděláš – nasadí speciální jednotku, která to ohlídá, abys tu požární bezpečnost nenarušil ! Atd !
    Tak to je parafráze té tvé reality, kterou tak nadšeně vzýváš. A ty přesto se mi odvážíš napsat ponaučení:
    /…protoze to je realita, tj. prave ted je cena takova jaka je. A je jedno jestli jde o cenu zlata, akcioveho indexu, nemovitosti, rohliku..proste takova je cena. Mit nazor ze cena ma byt (mela by, musi byt) jina protoze xyz je sice fajn, ale je to k nicemu, paklize neakceptujes jaka cena je aktualne…/
    TOMU JÁ ŘÍKÁM OBEHRANÁ ZASEKNUTÁ GRAMODESKA ! Nezlob se, ale tak nějak v mých očích teď vypadáš. To ty totiž nerespektuješ realitu. Realitu naprostého bezpráví, maskovanou jako právní stát. Realitu, kterou ty akceptuješ, vyzýváš k jejímu respoktování a tedy se stáváš jejím spolutvůrcem a spoluviníkem. TEČKA !
    PS – to dále mě vlastně již moc nezajímá. Vlastně nevím, co mi chceš říci, protože stále neříkáš vlastně nic rozumného.

  30. diego004 napsal:

    ad:
    – ššš … praskprask … chrustchrust …ššš …. wtf ??!!
    – jsem jeste na serveru proinvestory.cz ?! ano jsem …
    – asi spatnej obchod… mozna napakovanej gold long 🙂 🙂

  31. Oracle napsal:

    @ plukin
    Nazval som Vás niečim horším než hlupák, ste gambler a namiesto toho, aby ste svoje peniaze riskovali v herni, v kasínach alebo na dostihových dráhach riskujete ich na burze. Hovorím to na základe toho čo hovoríte, vsadili ste na to, že index pôjde hore, a keď išlo hore tak ste od vzrušenia hotoví, chybička krásy je to, že skôr či neskôr poklesne a Vy o svoje peniaze prídete (už sú známky toho poklesu a HFT algoritmy nie vždy zvládajú vytiahnuť indexy v poslednej pol hodine búrz a problémy okolo banky Espirito Santo im tiež nepomáhajú). Zatiaľ s Vami diskusia je variácia na toto video: https://www.youtube.com/watch?v=jllJ-HeErjU
    😀


    Zaujímavé je, že väčšina gamblerov (ako každý závislák) nevie kedy prestať keď ide o jeho/jej závislosť, preto sú „momentum chaser-i“ a majú v konečnom dôsledku straty. Oproti tomu profesionálny hazardný hráč vie kedy prestať a vie minimalizovať svoj risk, aj taký sú tu napr. DEERICK nesie znaky profesionálneho hazardného hráča (a vie že „niečo smrdí v krajine Dánskom“ ).

  32. Pet napsal:

    ČTK – Zahraniční věřitelé Spojených států zvýšili v květnu objem amerických státních dluhopisů ve svém držení na nový rekord 5,98 bilionu USD z dubnové úrovně 5,96 bilionu USD. Nakupovaly Čína a Japonsko, snížil se ale objem dluhopisů vlastněných Ruskem, uvedlo ministerstvo financí USA.
    Čína, která je největším věřitelem Spojených států, zvýšila objem amerických dluhopisů ve svém vlastnictví proti dubnu o 0,6 procenta na 1,27 bilionu dolarů. Japonsko posílilo jejich držení o 0,9 procenta na 1,22 bilionu USD. Rusko naopak své portfolio amerických státních obligací snížilo o 4,3 procenta na 111,4 miliardy USD, což je podle agentury AP hluboko pod maximem téměř 150 miliard z loňského října.

    Belgie, která prostřednictvím clearingového systému Euroclear figuruje jako nákupčí pro jiné evropské subjekty, po nedávné vlně nákupů v květnu objem amerických bondů ve svém držení už druhý měsíc výrazně snížila, a to o 1,1 procenta na 362,4 miliardy USD.

  33. plukin napsal:

    Oracle: snazis se vypadat, ze mas o vsem prehled a vsechno vis..ale to cos napsal, tak tomu se znali akorat zasmeji nebo nevericne zakrouti hlavou.
    Vubec netusis o cem pises a tohle zjisteni dost snizuje cokoliv jineho co kdy napises nebo napsals.. K omezeni rizika slouzi stopka, ale tu jako pozicni investor urcite neznas (podle toho jak pises). Pak se ovsem naskyta otazka, jak dlouho hodlas drzet ztratovou pozici? Asi vecne, tipuju. Paklize nemas kristalovou kouli ktera te vede jen k ziskovym obchodum..

  34. plukin napsal:

    Oracle: btw, uz podruhe zminujes nejake znamky poklesu. Zkus byt konkretnejsi jestli si to necucas z prstu. Ja totiz nikde nic nevidim co by stalo za zminku. Dow je opet na max, jedine co pada je…zlato..tohle jsi myslel?! 😀

  35. lulinak napsal:

    inu pokud budeme na netu hledat clanky o stribre a najdeme jich 100, tak 50 bude hlasat cestu vzhuru a 50 bude hlasat cestu dolu, nema smysl si vybirat, jak i tato hra dopadla se dozvime za rok ci dva pohledem na aktualni cenu, za kterou je mozne si je koupit.
    Kazdopadne drahe kovy jsou stale v downtrendu, to je prosty fakt k dnesnimu dni, uvidime.

  36. Oracle napsal:

    @ Plukin
    Ja nie som trader som investor do zlata a striebra (a do vedomostí). Momentálne 3 trhy klesajú:
    -Portugalský dlhopisový trh (Banco Espirito Santo tam zamiešalo karty a hrozí, že to odpáli nejednu veľkú inštitúciu);
    -pozerám na vnútro-denné fluktuácie trhov dávajú zaujímavý obraz, po otvorení burzy indexy začnú klesať (často idú pod včerajšie minimum), asi 30 minút pred zavretím burzy začne rásť ako o život do nových rekordov a mne z toho vychádza, že trhy klesajú, len sa to maskuje;
    -zlato a ostatné drahé kovy sú tlačené dole umelo (ktorý kretén predáva naraz 1-2-3 miliárd futures na zlato naraz?) a pre mňa je to dar z nebies (ja „bežím maratón“). 🙂

    Sú ďalšie veci ktoré by mali človeka varovať:
    -inštitucionálny investori sa stiahli, držia minimum akcií (chystá sa scenár 2007-08);
    -USA uvaľuje sankcie na Rusko, Ruská odpoveď bude asymetrická a neskutočne bolestivá pre USA (Rusko bez farebných papierikov zaobíde, USA bez energie a Čínskych tovarov nie)- nezamaskovaní prepad burzy je istota;
    -Francúzsko a Nemecko sú tlačené do pozície, ktorá by privodila rýchlu ekonomickú samovraždu, samozrejme žiadny politik to nechce urobiť a preto stavia Francúzsko na odpor a čochvíľa aj Nemecko sa pridá (po tom čo vykopnú Merkelovú).

  37. plukin napsal:

    Oracle: „miliardy futures na zlato najednou“? To mas co za zdroje? Ani tydenni volume nepresahne milion kontraktu za posledni rok..kdepak je do miliard naraz..

  38. plukin napsal:

    Oracle: no vidis.. A pekne to ukazuje jak je zlato maly trh kdyz pouhych 17tisic kontraktu udela takove halo. A s marginem k tomu staci nejakych ~80mil dolaru. To pro vetsiho hrace zase tolik neni.

  39. Oracle napsal:

    @ plukin
    Malý trh to áno, háčik je, že to je trh s komoditou z ktorej sa nedá vytvoriť mávnutím čarovného prútika nekonečné množstvo a v tomto je pes zakopaný, keď „niekto“ (napr. krajina BRICS) požiada o okamžité dodanie všetkého zlata a striebra na ktorý nakúpil kontrakty. Nuž potom nastanú sa problémy a ten „niekto“ môže pustiť hubu na špacír kvôli tomu, že predajca tých zmlúv che s ním vyrovnať v hotovosti, naštrbí to dôveru v systém a kolaps je len otázkou času. 🙂

Přidat komentář