Volckerovo pravidlo bude pro menší banky změkčeno
Evropská centrální banka změkčuje pravidla kapitálové přiměřenosti pro evropské banky pro následující Stress testy. Jou tak dvě možnosti – buď evropské banky nejsou vystaveny významným rizikům nebo by původní pravidla nesplnily.
Jaká je situace s německým zlatem, které se má postupně vracet do Německa?
„Ropa za potraviny“. Toto jsem už kdysi slyšel. Je to tu zas, akorát ve vztahu Rusko – Írán.
Co je jeden z hlavních cílů Fedu pro letošní rok? Nízká inflace.
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Nemci prešli do útoku: https://www.zerohedge.com/news/2014-01-17/german-gold-manipulation-blowback-escalates-deutsche-bank-exits-gold-price-fixing a toto neskončí len tak, možno to v konečnom dôsledku strhne dole celý finančný systém.
Zdá sa, že som mal pravdu ohľadom zlata, že FED a Londýn vypožičal COMEX-ovým bankám, ktoré potom tieto banky toto zlato predali na východ.
Souhlas s Oraclem. Bude to velký průšvih, až se to provalí. A toto je jen jeden z mnoha možných spouštěčů, jsou jich pro jistotu v zásobě desítky. Krize se blíží. Kdo to nevidí, je buď slepý, anebo hloupý. Kdo si myslí, že zlato půjde výrazně dolů pod 1000 nebo dokonce na 700, je blázen. Naopak, jak predikuji, čekají nás v dohledné době několika příštích let nová maxima.
Myslim si,že tato Vaše predikce platí-ale jen pro zlato fyzické.Papírové může v případě paniky zahořet jako rachejtle…:)
Ono je to se zlatem a stříbrem jednoduché-když už se mu nechce dolů,tak jde nahoru tak dlouho,až se mu zase nechce nahoru,ale celou historii tvoří vyšší minima i maxima,takže nevidím důvod pro opačnou reakci.
@Marwin: problém s papierovými sú 2:
1)fondy a COMEX-ové banky nekúpili vzácne kovy v takom množstve ako deklarujú, ale tie peniaze za predané certifikáty išli hlavne na dividendy;
2)investor môže požiadať o dodanie daného kovu.
Doteraz sa dialo to, že CB držali nad vodou vydavateľov certifikátov za cenu toho, že predávali aj cudzie vypožičané zlato. Lenže na jednej strane kupujúci chcú svoje zlato a aj krajiny chcú svoje vypožičané zlato, treba povedať že najväčší kupujúci je Čínsky štát a jeho proxy Dubaj.
Čo sa deje/stane: CB (FED a BOE) nebudú môcť dať vydavateľom certifikátov zlaté/strieborné pôžičky, pretože nemajú potrebné množstvo kovov. Vydavatelia certifikátov tiež nebudú môcť dodať kovy a budú nútený vyrovnávať v USD.
Čo sa stane:
1) väčšina vydavateľov certifikátov skrachuje buď im dôjdu peniaze, alebo kovy či oboje;
2) cena certifikátov prepadne pod zem, kvôli tomu dôjde k rozdeleniu trhov resp. k praktickému zaniknutiu trhov s certifikátmi;
3) nastane zhoršenie diplomatických vzťahov nielen medzi Východom a Západom, ale aj medzi západnými krajinami t.j. medzi USA a jeho spojencami;
4) keď Číňania zistia, že nemôžu kúpiť ani zlato, ani striebro a ani iné nefinančné aktíva za USD, potopia USD bez mihnutia oka. Prečo by držali niečo také, čo nemá cenu ani toho papiera alebo tých sľubov? Lebo ja by som nedržal takú vec čo nemá pre mňa nijakú hodnotu (ani finančnú, ani emocionálnu) a je nepoužiteľná.
Bonusová otázka, čo na to VoDo? 🙂
No,ono je skoro amorální pokoušet bankéře tím,že jim svěřím zlato (nebo peníze) a odejdu se zlatým „certifikátem“.To se asi nedá ustát,historie je následně plná frustrací a lynčování těch bankéřů,kteří neodolali pokušení…:)
Nedávno tady někdo psal,že je nejvyšší čas prodat zlato,který furt padá.Možná měl na mysli právě ty zlatý „akcie“…?:)
@Marwin: Anglické príslovie: „Fool me once shame on you, fool me twice shame on me.“-koľkokrát sa stalo, Vami zmieňovaný incident? Viac než je to zdravé, človek si začne myslieť, že ľudstvo je buď kolektíva dementných, alebo bankárska mafia je natoľko trpezlivá že môže využívať našu kolektívnu zábudlivosť.
Čo sa týka Vašej otázky, ktovie. Ja mám pocit že to bol VoDo alebo z jeho nasledovníkov a mal na mysli práve fyzický kov (už si to nepamätám a priznávam sa nechce sa mi tu snoriť).
Ano, ano – VoDo psal něco o zlatě za $1000 – 700, stříbro posílal na $12
Osobně jsem v květnu psal toto: 23.5.2013 v 08:28
Souhlasím s předpokladem, že dokud zlato nepřekoná $1420, tak hrozí pokračování propadu až na $1285, kde se nachází 38,2% retracement předchozího desetiletého býčího trhu.
Můj osobní předpoklad na stříbro je ke $ 20.
Zajímavý článek s dvouminutovým videem, kde Mario Draghi komentuje zlato:
https://goldsilver.com/article/11-51mt-gold-remains-at-comex-levered-112-2x-to-1/
podle Elke König z BaFin (Spolkový úřad pro finanční dohled) jsou „manipulace s cenami kovů horší než nedávný skandál se sazbou LIBOR“.
– ale nic se nedelej, vse v poradku… karavana jede dal a stado ovci jen beci…?-)
omluva, moje citace je to stejne, jako Oracle odkaz ze 17.1. … 🙂
Oracle „a toto neskončí len tak, možno to v konečnom dôsledku strhne dole celý finančný systém.“
nemohu si pomoct ale to vyhlizeni cerne labute za kazdou, ale za kazdou cenu, by uz dle meho nazoru potrebovalo prvni konzultaci s lekarem, tohle uz zacina byt diagnoza, myslim to dobre…. kontakt pripadne mohu predat, je to chapavy clovek a je zvykly na ledacos 🙂
lulinak: souhlasim, Oracle vesti labute uz hodne dlouho…ale jedno velke ALE….mrknete na ten graf… 🙂
https://www.investicniweb.cz/2014/1/20/na-burze-comex-chybi-zlato-futures-kontrakty-nejsou-kryte/
– na Comexu nenakupuji zadni net-kecalove jako my, ti jdou do obchodu…
– nekdo skupuje fyzicke zlato ve velkem pri aktualnich nizkych cenach..
– takze toto neni zadna „Oracle schyza“, to je realita …
@Lulinak: Čína teraz kupuje 2 veci drahé kovy a všetky nefinančné aktíva, keď Čína nedostane svoje zlato a nekúpi žiadne nefinančné aktíva (firmy, nehnuteľnosti, bane, práva na ťažbu atď), tak USD pošle tam kde Slnko nesvieti.
Páka na COMEX-u je 112 ku 1, to znamená, že keď 4% klientov požiada o dodanie zlata tak banky a fondy majú vážny problém. Banky v tomto ohľade sú svine uvádzajú zlato klientov ako ich vlastné zásoby, čo je podvod. Teraz príde psychológia keď Nemci budú na verejnosti vešať špinavé prádlo ohľadom zlata dosť veľké množstvo klientov požiada o dodanie zlata (klesne dôvera v systém), čo spôsobí bankrot bánk a fondov (panika a následná run na banku). Bankrot bánk a zlatých fondov sa vyvolá reťazovú reakciu, čo v konečnom dôsledku strhne so sebou celý finančný systém.
Ja Vám zas odporúčam trochu uvolniť kravatu a brať výťažky z ginko a guarany na dokrvenie mozgu, lebo pre mňa je evidentné, že Vám nejde rozmýšľať v širších súvislostiach. 🙂
Čo sa týka Nemecka, minulí rok dostali z 674 ton svojho zlata asi 37 ton zlata z trezorov FED-u (5 ton) a Francúzska. Dôležité je to preto, lebo Nemecká CB potrebuje dostať domov asi 84 ton zlata ročne za dobu 8 rokov. Samozrejme BoE, BdF a FED to zlato už nemajú nech tvrdia čokoľvek.
Zdroj:https://www.zerohedge.com/news/2014-01-19/germany-has-recovered-paltry-5-tons-gold-ny-fed-after-one-year
🙂 tato debata se muze vest donekonecna a stejne nevyresi nic, jsme pouze ve vleku udalosti na ktere mame nulovy vliv,
Cili pokud ma neco tento rok prijit at klidne prijde, ja to nerozporuji a jsem pripraven, ale spis si myslim, ze si na konci roku zase ukazeme dalsi grafy, ze je to opravdu, ale opravdu blizko a zcela neudrzitelne (jako si je ukazujeme uz 20 let…) 🙂
@lulinak: nevím, proč se opakovaně navážíte do Oracla. K tomu, aby každý pochopil, jak celý svět funguje a jak je situace skutečně vážná, je zapotřebí několik set nebo spíš tisíce různých informací. Pokud tyto informace vstřebáte, porozumíte jim a dáte si je do kontextu, začnete přemýšlet v širších souvislostech. Jednotlivé dílky začnou zapadat do sebe jako puzzle. Bohužel ne každý člověk má mozek na to, aby to velké množství informací vstřebal a pochopil. S tím elita, která nám vládne, počítá. Například já se věnuji poslední dva roky monetární historii, prostudoval jsem desítky knih a další stovky článků, videí a rozhovorů. Mám štěstí, že na to mám čas, což většina lidí nemá. Proto ani drtivá většina (99.999%)lidí nechápe závažnost současné situace a žije ve lži, která jim je podsouvána.
Oracle je opravdu jeden z mála, který si dokáže toto obrovské kvantum informací poskládat do jednoho celku a správně uvažovat v širších souvislostech. Navíc se nás snaží už docela dlouho aktivně varovat, za což bychom mu měli děkovat. Vím, že někdy jeho příspěvky a komentáře můžete vnímat jako konspirativní a bláznivé. Já nejsem žádný zastánce konspirativních teorií, naopak se na vše snažím jít „vědeckou“ cestou a snažím si vše logicky ověřovat. To, že někdy někomu připadají komentáře od Oracla lehce naivní, bláznivé nebo konspirativní, je jen vlastní nedostatek informací čtenáře těchto komentářů, případně snížená schopnost přemýšlení v souvislostech.
Zapsaný
https://www.24hgold.com/english/interactive_chart.aspx?title=COMEX%20WAREHOUSES%20REGISTERED%20GOLD&etfcode=COMEX%20WAREHOUSES%20REGISTERED&etfcodecom=GOLD
Způsobilý
https://www.24hgold.com/english/interactive_chart.aspx?title=COMEX%20WAREHOUSES%20eligible%20GOLD&etfcode=COMEX%20WAREHOUSES%20eligible&etfcodecom=GOLD
Celkový
https://www.24hgold.com/english/interactive_chart.aspx?title=COMEX%20WAREHOUSES%20total%20GOLD&etfcode=COMEX%20WAREHOUSES%20total&etfcodecom=GOLD Na Trim Bro
keru se objevil tento clanek-https://zo.trimbroker.com/financne-spravy/Nedostatok-zlata-na-fyzickom-trhu-140120-1135
vi o tom nekdo neco?
@Kubik: Zdá sa že manipulátori padli na hubu, resp. padajú nezadržateľne. Totiž cudzie zlato uvádzali ako svoje, čo potom aj predali za nízku cenu, pôvodný majitelia ju chcú späť a teraz majú problémy, lebo čoraz viac ľudí prichádza na ich podvod. A berte to tak, že run na banky nezostane len pri drahých kovoch, prejde to aj na účty, keď sa rozšíri, že banka nemôže už vyrovnať ani v hotovosti so svojimi klientmi. Snáď nemusím vysvetľovať že run na banku má podobný priebeh ako reťazová reakcia v atómových bombách, keď nad-kritické množstvo klientov sa nedostane k svojmu zlatu, striebru alebo k peniazom, rozbehne sa reakcia, ktorá skončí hromadnou žalobou v lepšom prípade, sociálnym výbuchom v horšom prípade.
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2543954/investovani-a-kmenova-soudrznost.html
@Cipinek: A s tým ste chceli povedať, že každý by mal používať vlastnú hlavu? 🙂
ad cipinek-možná je neschopnost Japonců determinovat „kraviny“ výrazem velké moudrosti…
Ono se nám totiž v životě stává,že se některé kraviny- na základě našeho poznání -mění v moudra,a některá moudra naopak v kraviny…:)
mě udivuje jedna věc a to, že se říká, že aktuální cena nějakého aktiva odráží všechny aktuální dostupné informace o daném aktivu, v případě ceny zlata a stříbra se na internetu lze dočíst jak v trezorech COMEXU pro vypořádání kontraktu po expiraci není skoro žádné fyzické zlato, lze nalézt přímo fyzicky přítomné počty uncí v trezorech a cena zlata na to nereaguje, opakuji cena zlata na to nereaguje a do třetice na to cena zlata nereaguje!!! tak čím to asi je, velcí kluci, kteří ovládají ceny prostě asi zase ví více než vy kluci z webu pro investory, pár českých a slovenských demagogů a ortodoxních katastrofistů a jejich přicmrndávačů zase deklaruje, že vědí více než velcí kluci, kteří hýbou cenou kovů na burze, opět se musím smát, až se za břicho popadám…:-)))
@Cipinek: Takže asi ste nepočuli o tom že Nemci vyšetrujú manipuláciu s cenou zlata. Obzvlášť je to pikantné, po tom čo zistili, že k svojmu zlatu sa nedostanú.
Druhá vec keď dôjde k 1. nedoručeniu vtedy táto manipuláciu skončí, pretože vtedy bude chcieť každý svoje zlato späť. Táto manipulácia môže pokračovať, pretože každý si myslí, že nebude to on kto sa k svojmu zlatu neodstane a preto sa Čína istí tým, že necháva doniesť svoje zlato (často pritom používa proxy pri nákupe napr. Dubaj).
Ako náhle sa nedoručí to zlato udejú sa 3 veci:
1)medzinárodný škandál ktorý spustí pád USD do hlbín;
2)cena zlata a striebra vystrelí v USD kvôli nedostatku zlata a striebra a (hyper)inflácií USD;
3)Cipinek začne chodiť po kanáloch. 🙂
nic takového, že se Němci ke svému zlatu nedostanou se nepotvrdilo a nepotvrdí, mají na dle nějakého pro mě nepochopitelného plánu několik let vrátit zlato do Německa, právě že tento skandál způsobí když se potvrdí úprk všech investorů do USD a USD brutálně posílí a kovy se ještě více propadnou jako všechny komodity:-))), je to nelogické ale toto se právě děje a dít bude, vlastně je to logické, jako když akciové indexy posilovaly právě když byly vyhlášené fundamentální zprávy špatné, uvidíme jak se to vyvine, ale ono se stane přesně to v co nikdo nevěří, jako vždycky:-))), cipinek kanálama klidně chodit může, to není nic proti ničemu…
cipinek: to se klidně za břicho popadej a klidně se i prohejbej, ale jestli si německo nemůže zkontrolovat svoje zlato a má ho dostat za 7 let, tak je asi něco špatně. Tim neřikam, že nemůže jít cena ještě dolů. Jinak tvá slohová práce je na úrovni 17-ti letého chlapce, opakuji, 17-ti letého chlapce!
Oracle: v klidu, cipinek doporučil prodávat, když cena spadla na 1200, ne když to bylo za 1900. To myslim mluví za vše 🙂
Zaráží mne na tom tradingu velkých kluků pár věcí.
Cena zlata a stříbra chodí nahoru dolů-ruku v ruce-jako dva teplí bratři.Neomylně,synchronizovaně.Jako by tam byl nastavený nějaký algoritmus.Proč?Jsou to dvě různé (byť podobné) komodity a jejich výrobní cyklus a potřeby trhu jsou odlišné.Když Čína bojovala s EU o dodávání solárních panelů (stříbro), a tím o jejich výrobu,či její razantní snížení,se stříbrem to nepohnulo-drželo se nadále zlata,jako klíště.
Vyšetřování manipulace fixingu ceny zlata a jeho srovnání se skandálem manipulace úrokových sazeb LIBOR je další věc,která stojí za pozornost.Jestli cenu nestanovuje trh,případně trh fyzických kovů,nemohu čekat,že je realná.
Je tudíž velmi příjemné,že je cena dole, a člověk může vyměnit své přebytky peněz za hrst zlaťáků-nebo truhlu stříbrňáků…:)
@Mimi: Chytrému napovedz, hlupáka nakopni.
Cipinkovi som napovedal dosť, krátke sumarizovanie:
-ekonomika je v ťahu;
-banky podvádzajú a sú zapletené do ilegálnych aktivít;
-Nemecko dostalo zo sľúbených 300 ton len 5 ton zlata od FED-u;
–FED nedovoľuje previesť nezávislý audit Fort Knox-u a iných zlatých rezerv (čo môže byť novinka)-asi preto, že tam to zlato už nie je;
-kupuj nízko predávaj (1100-1200) na vrcholu (50000-nie je to preklep) mu nič nehovorí.
Tak ako vidím čaká ho poriadni kopanec, a to od vývoja situácie, pravdepodobne do genitálií.
@Marwin: 🙂 Iste kupujúceho ktorí neverí papierovým menám, bankám, bankárom a papalášom či už z USA, EU alebo z domácej scény LEN poteší takáto nízka cena kovov. Lebo vie že trezory sú prázdne a keď to praskne, tak ceny vystrelia ako rakety.
@ zlato: 2 veci:
-zatvárajú sa bane kvôli nízkej cene, ale pohľadávka po fyzickom zlate je stále veľká, to nie je normálne správanie trhu;
-USA nemá dosť odpadového zlata: https://srsroccoreport.com/is-the-u-s-running-out-of-gold-scrap/is-the-u-s-running-out-of-gold-scrap/
Toto skončí onedlho a bude to niečo škaredé.
https://www.investicniweb.cz/2014/1/21/nervozita-z-janet-yellenove-predchozi-sefy-fedu-trh-nevital-zrovna-s-otevrenou-naruci/
pro neúnavné milovníky zlata, ano už v minulosti zlato vždy s novým šéfem FEDU posílilo a akcie klesly, tak dobře taková malá rally zlato do 1350 USD za unci třeba bude, ale pak opět sešup do aktuálních hodnot:-)))
myslíte ty ruské rakety, které se hned po startu zřítily a explodovaly?:-)))
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2545796/zadluzeni-zemi-eurozony-poprve-po-skoro-sesti-letech-kleslo.html a další zpráva, která boří katastrofické scénáře pana Oracla a jeho přicmrndávačů:-)))
cipínku, tak teď fakt nevim, jestli si děláš srandu? 🙂
„Zadlužení zemí platících eurem se v loňském třetím čtvrtletí snížilo na 92,7 procenta hrubého domácího produktu, a kleslo tak poprvé po šesti letech. Oznámil to dnes evropský statistický úřad Eurostat. Zadlužení všech členských států Evropské unie se ale znovu zvýšilo. “
Eurostat 🙂 ..může někdo rozumně uvažující brát jejich statistiky vážně?
Opravdu skutečný zadlužení států klesá nebo roste?
A blbosti cipinka zas bortí toto:
https://www.zerohedge.com/news/2014-01-21/europe-finally-admits-monetary-union-leads-increased-unemployment-and-social-hardshi a toto
http://www.forexlive.com/blog/2014/01/21/frances-hollande-says-unemployment-rate-has-been-stabilised-21-january-2014/ a toto:
https://www.zerohedge.com/news/2014-01-20/greek-unpaid-electricity-bills-grow-%E2%82%AC4-million-day-700000-pay-their-bill-installment a toto:
https://www.zerohedge.com/news/2014-01-21/comedy-imf-forecasting-errors-global-trade-tumbles-more-50-imfs-2012-prediction
Zadlženosť klesla z 93,4% na 92,7% HDP to je závratných 0,7 % bodov z HDP medzi štvrťrokmi (Q3-Q4)!
Ako prežijeme tento závratný rast HDP a pokles dlhu neviem. 😀
Dlh nad 40% z HDP je pre štát nebezpečný, pretože potom zadlženosť štátu rastie exponenciálne a 93% zadlženosť štátu je ortieľ smrti nad štátom či zoskupením.
Sumárne rastie nezamestnanosť, zadlženosť štátu, počet nesplácaných pôžičiek, exekúcií, náklady na bývanie, počet imigrantov atď a klesá životná úroveň ostatných 90%.
PS: Cipinek dostane kopanec od vývoja situácie do genitálií silou celého stáda divokých mustangov zložené z 15-20 koní.
Cipinek: nemá to cenu, svět zbankrotuje, všechno se zhroutí, jen zlato bude potřeba, Apple, Microsoft, Samsung, Ford, Škoda atd přestanou vyrábět lidé přestanou chodit ven, přestanou se radovat, jen budou sedět v bytech na hypošku a čekat na konečný úder, někteří už čekají, jiní se ze života radují.
To, že současný finanční systém zbankrotuje, je matematická jistota. Musí zbankrotovat, protože je špatně vytvořený. Na světě je daleko více dluhu, než kolik existuje měny. Dluh je úročen a neustále se navyšuje. Měnová báze se rozšiřuje a nová měna vzniká dalším zadlužováním. Kdyby šlo vzít všechny peníze světa a dát je na jednu hromadu, aby se použily na zaplacení dluhů, tak by peníze zmizely, ale stále by většina dluhů zůstala a nešla by ničím vyrovnat. Umořila by se jen špička ledovce.
Něco takového je možné pouze při nekryté měně. Současný finanční systém je podvod. Jedno velké letadlo. Byl úmyslně navržen tak, aby prostřednictvím měny vykořisťoval a ožebračoval obyvatelstvo. Je to fundamentální zlo.
Jednoho dne musí skončit, je to matematicky nevyhnutelné. Nevím, jestli to bude za měsíc, za rok, za pět let nebo za dvacet. Mocní, kteří tento systém ovládají, se nebudou chtít jen tak vzdát. Nicméně problémy se stále navyšují a den „D“ se čím dál víc rychleji přibližuje.
Zlato (a stříbro) je jedinečné aktivum, které si dlouhodobě uchovává svoji hodnotu. Žádné jiné aktivum se mu v tomto ohledu nevyrovná. Na to přišlo samo lidstvo v průběhu posledních několika tisíc let.
Proto, abyste pochopili zlato a jeho sílu, studujte monetární historii!
Vzdělávejte se, studujte, hledejte informace, přemýšlejte.
Připravte se na to, co nás čeká. Už moc času nezbývá…
pravdu maji obe strany, jak ta co tvrdi ze je to cele dojebane, tak druha co tvrdi ze to bude dal dojebane jeste velmi dlouho
Osobne stale rikam, ze nad kreativitou centranich bank a politiku budeme jeste velmi kroutit ocima co vsechno vymysli, ale kdo chce dal cekat dnem a noci na kolaps at klidne ceka, je to jeho zivot, ono to tak cernobile neni… treba od (prvniho) predikovaneho kolapsu co mel bejt tusim v zari uplynulo skoro pul roku, kazdy s musi zvazit sam, jestli si muze dovolit projebat jiz nevratneho pul roku sveho zivota, anebo jej venuje necemu hodnotnejsimu… ono se to vyviji s casem, odhaduji ze kolega Oracle je jeste mlady, nema deti ani rodinu, ma spoustu volneho casu a to mu umoznuje si vytvorit svuj vlastni Matrix, denne u monitoru podporovany novou varkou grafu, diky nimz je pomalu ale jiste ignorovana realita zivota tam venku za oknem a vytvori se vlastni identita, s kterou se jedinec ztotozni…
Nemyslim to nijak zle, jen je treba v obou pristupech najit vhodnou hranici, za niz je to uz spis skodlive nez prinosne, cili prilisny otpimismus neni vhodny, stejne jako presvedceni ze kdyz TO nezacalo dnes rano, tak odpoledne uz urcite musi….
Pravdu bude mit stejne jen a jen ta realita za oknem, a jak vsichni velmi dobre vidime, uz velmi mnoho a mnoho let ta rerlita dela uplne neco jinyho nez jsme si uz pred temi lety mysleli, jinymi slovy alespon za me – mame se velmi fajn, at si grafy ukazuji co chteji (a je mi jasne, ze bude hned doplneno slovisko „zatim“, jak jinak… 🙂
tak preju vsem to nejlepsi, at se vydaji na cestu sveho zivota z kterekoliv strany okna.
@Lulinak: V podstate existujú 2 reality, objektívne a subjektívne. Otázka je, nakoľko súhlasí subjektívna realita jedinca s objektívnou realitou?
Pozrieme sa na fakty:
-USA zbankrotovali, 200 biliónov štátneho dlhu (našich biliónov) so všetkým: madicare, medicaid, dôchodkové zaistenie atď;
-bankový systém USA, EU, Japonska a Číny (+ďalších krajín) de jure funguje, de facto krachlo v roku 2008;
-Čínsky štát de facto je asi tak zadlžená ako USA, s tým rozdielom, že ona sa z toho môže ľahko vyhrabať, lebo má potrebné produkčné kapacity;
-produkčné kapacity prakticky v Číne, u nás (česko, Slovensko, atď) tak akurát montovne a poľnohospodárstvo „vďaka“ EU;
-predali sme (západ aj my) prakticky všetko cenné do cudzích rúk, my Západu a Západ Číne (vrátane zlata).
Takže CB môžu ťahať jeden trik z rukávu za druhým, žiaľ to urobí len 2 veci odiali krach a zhorší neskoršiu situáciu.
Bol som naivný keď som predpokladal, že minulý rok praskne, žiaľ nerátal som s Čínou a jej nenásytnou chuťou po zlate, pretože Čína zatiaľ potrebuje USD (a v nej denominované aktíva-US dlhopisy) na to aby kupoval drahé kovy, firmy a prístup k surovinám. Akonáhle nedostane svoje zlato (či ona alebo jej proxy) začnite sa obávať, lebo keď kúpi poslednú firmu a posledné ťažobné právo v Afrike či niekde inde, tak potopí USD. Druhé nebezpečenstvo je de jure default bankového systému Číny, tá nás okamžite odrovná.
Chyba:*poľnohospodárstvo „vďaka“ EU zaniká;