Konec QE za dveřmi?

Polovina členů FOMC se domnívá, že by  QE XX měl letos skončit, což je významný posun v názorech, donedávna nevídaný. Něco takového by významným způsobem ovlivnilo ceny obligací, navíc v době,  kdy jejich ceny od května významným způsobem poklesly… 

Citát:

Participants also described their views regarding the appropriate path of the Federal Reserve’s balance sheet. Given their respective economic outlooks, all participants but one judged that it would be appropriate to continue purchasing both agency MBS and longer-term Treasury securities. About half of these participants indicated that it likely would be appropriate to end asset purchases late this year. Many other participants anticipated that it likely would be appropriate to continue purchases into 2014. Several participants emphasized that the asset purchase program was effective in supporting the economic expansion, that the benefits continued to exceed the costs, or that continuing purchases would be necessary to achieve a substantial improvement in the outlook for the labor market. A few participants, however, indicated that the Committee could best foster its dual objectives and limit the potential costs of the program by slowing, or stopping, its purchases at the June meeting.

Komentáře
  1. Lime napsal:

    Právě jsem narazil na tento článek:

    Fed: K ústupu od QE musí trh práce přesvědčit o stabilním růstu. Dolar prudce oslabil
    11.7.2013 | Patria.cz

    Americká centrální banka Fed bude podle většiny o nastavení měnové politiky rozhodujících členů o ústupu od měnové expanze uvažovat…

    …teprve ve chvíli, kdy bude zřejmé, že domácí trh práce přesvědčivě roste. Fed to uvedl v zápisu z posledního zasedání výboru z 18. až 19. června. Na něm se členové výboru Fedu (FOMC) shodli, že pokud se bude ekonomika vyvíjet podle předpokladů, začne centrální banka zřejmě už v letošním roce omezovat nákupy dluhopisů. Do poloviny příštího roku by je pak mohla zcela zastavit, dohodl Fed v červnu. Čerstvé komentáře ale nejsou tak vyhraněné.Červnové prohlášení Fedu vyvolalo prudkou negativní odezvu na trhu akcií a amerických dluhopisů. Měnová stimulace v podobě masivních nákupů dluhopisů přináší na trh levnou likviditu, která růst akciového trhu vybudila. Trhy již přijaly variantu, že Fed začne omezovat tyto nákupy v září, dnešní zápis ale naznačil, že to není až tak jisté.

    Osobně si myslím, že pracovní trh přesvědčivě neroste…Proto nevěřím v ukončení QE. A pokud se přece Fed rozhodne QE ukončit, určitě se k němu zase rád po čase vrátí.

  2. lulinak napsal:

    IMHO QE neskonci ani v radu let, naopak bude pod ruznymi jmeny dale gradovat, nevidim totiz moc jinou moznost co jineho delat, reakce dolaru byla po zvastu Bena pred par tydny jednoznacna a to je to posledni co mohou US potrebovat… tahle umela bublina se muze prifukovat velmi, velmi dlouho…

  3. Jan Dvořák napsal:

    Oni potřebují tuhle bublinu upouštět. Jak se jim to povede, toť otázka.

  4. Lucif napsal:

    Tiež neverím že ukončia QE. Sú to len politické výkriky a nezakladajú sa na realite. Ekonomiku USA by som prirovnal k teplovzdušnému balónu a QE je palivo na ohrievanie vzduchu. Bez QE sa balón proste neudrží vo vzduchu..

  5. VoDo napsal:

    Videl bych to tak ze proste QE ukonci, bude bear market, to vysplouchne par bambilionu, lidi budou rikat konec sveta, burzy, penez, se blizi, obetuje se nejaka ta banka aby se ukazalo uz ne TBTF, triliony dolaru zustanou v ucetnich knihach do dalsiho komoditniho bull trhu, kdy zapricini mega inflaci a rust kovu az na mesic, ale to az v polovine ctyricatych let, coz nasledne vyusti v konflikty a cca 30 lete obdobi valek.
    Blizici se Bear market bych videl na dvojity dno a zmeny hodne rychly, z duvodu derivatu, ktery mimichodem asi omezi ci zreguluji. Vice dohledu nade vsim, Orwell bude mit radost, ale pojede se dal, zlato prestane byt volatilni a vstoupi do dlouheho sestupneho trendu, DJ30 se zase upravi tak aby rostl, babyboomers se nebudou zbavovat akcii, ale budou je presouvat do dividendovych titulu protoze to bude zase vyhodny, jede se podle cyklu, kolikrat vam to mam rikat?! 🙂

  6. Lucif napsal:

    VoDo: ano presne, ide sa podľa cyklov (ktoré sú umelo vyvolávané centrálnymi bankstermi) ale pozrime sa do histórie: https://www.nber.org/cycles.html
    Max. dlžka cyklu okolo 9-10 rokov. Ale bežnejšie sú menšie cykly 3-4-5 rokov..

  7. František Sousedík napsal:

    VoDo: A v jaké fázi je a kam směřuje cyklus poměru DJ ku zlatu?

  8. Oracle napsal:

    VoDo trhom nehrozí žiaden bear, hrozí im starý dobrý kolaps, nie jednému, ale všetkým a viac menej naraz.

  9. Lime napsal:

    Někteří ekonomičtí komentátoři si již dávno všimli, že ekonomické poučky a teorie dnes nějak nefungují.
    Doporučují spoléhat se na vlastní zdravý rozum.

  10. František Sousedík napsal:

    Právě jsem chtěl napsat jestli někdo nemá k dispozici solidní analýzy a popisy dění před Velkou hospodářskou krizí.
    Analýzy hlavních ekonomů bank, profesorů ekonomie, kteří celý život jen přednášeli, obchodníků s akciemi apod., nepovažuji pro tuto potřebu za solidní.
    Nedávno jsem četl knihu Nový pohled na velkou hospodářskou krizi, Gene Smiley. Na sběr událostí dobrá, jinak nemohu doporučit.

  11. Lime napsal:

    „Existuje jen málo oblastí lidské aktivity, kde historie, předcházející zkušenosti, hrají tak malou roli jako ve světě financí. Tam jsou předcházející zkušenosti a poučení pokládány jako primitivní rezervace těch, kteří nedisponují správným náhledem na neuvěřitelné zázraky, odehrávající se nám před očima.“ (John Kenneth Galbraith)

    Když padl Lehman a finanční svět se otřásal v základech, britská královna slavnostně otevírala novou budovu London School of Economics. Poslouchala přednášky a pak se zeptala svých zlatých ekonomických akademiků: „Jak je možné, že pád Lehmana a jeho následky nikdo nepředvídal?“ …Nikdo jí nebyl schopen odpovědět.

  12. Jan Dvořák napsal:

    Z dnešního pohledu se srovnatelných popisů najde málo. Třeba HDP se tehdy měřilo jednou ročně apod….

  13. Lime napsal:

    Vzpomínám i ty nedávné odhady HDP „nejlepšího“ministra financí pana Kalouska. Taky docela propadáky. A to měl předpokládám svůj tým odborníků….

  14. VoDo napsal:

    Lucif: business cyklus je jeden z cyklů, přírodní zákon.

  15. mimi napsal:

    VoDo: s přírodním cyklem souhlasim..ale jsou tohle přírodní/přirozený cykly?

  16. VoDo napsal:

    mimi: ano jsou

  17. mimi napsal:

    VoDo: já si to teda nemyslim, ale jinak chápu, že trader půjde s fedem/trhem.

  18. kubik napsal:

    S těma cyklama souhlasím,někde jsem si ukládal před lety nějakej graf,kde byly ty cykly celkem podrobně rozkresleny,no a nyní bychom co si pamatuju měli být někde DJI okolo 7000,no a kde jsme?To samé bude s komoditama,VODO prohlašoval před nedávnem,že ropa bude za 50 usd,no a kde je?Skoro 110.Příští leta počítám s jejím silným růstem.

  19. Oracle napsal:

    Kubik čo sa týka ropy, tá je vysoká kvôli Blízkemu Východu a čo sa týka búrz, európske budú čoskoro padať prakticky ako kameň, Americké tam je otázka len okolo časovania.

    Vysoké indexy sú spôsobené QE, reálny základ okrem nákupu zo strany FED-u a ECB nie sú.

  20. VoDo napsal:

    kubik, neprohlasoval, podivoval jsem se ze ropa nestoji jen 50, nejspis je za tim manipulace uchylaku ze stredniho vychodu.

  21. kubik napsal:

    Oracle-cena ropy stoupá,protože v tzv rozvojových zemích je stále vyšší spotřeba paliv (protože je vyrobené stále více aut např čína atd,jsou tam lidé bohatší a více létají-v egyptě je to samý rus) a v usa jim břidlicové vrty vysychají a těžba se prodražuje.DJI se sklidem může obchodovat za více jak 18000 v dohledné době,pamatuji si na patrii nějakého nicka,vyznavače elliota,který každých pár dnů dělal analýzu,ve které tvrdil po r 2009 že už to spadne na DJI 5000,potom se odmlčel,asi i obchodoval na živo to co hlásal.

  22. kubik napsal:

    No a protože asi půjdou energie nahoru (pozor pro některé země co si tisknou peníze žádný problém do doby kdy budou akceptované) tak i ostatní komodity nahoru,cyklus necyklus,čím déle se to uměle bude stlačovat,tím víc to vystřelí jak pružina.Co se týká eu akcií,ty budou růst synchroně s usa,nebo padat,to samé asie,nadnárodní podniky(ale spíš celá ekonomika) jsou tak provázané,že to jinak nejde.

  23. Oracle napsal:

    VoDo manipulácia ceny ropy na hore je podľa Vás prípustný scenár, ale keď niekto spomína manipuláciu zlata dole hneď je „goldbug“ (cieľom manipulácie je udržať túto pyramídovú hru pri živote). Vy si z nás robíte srandu (nevedomky), alebo používate dvojitý meter?

  24. VoDo napsal:

    manipulace je normalni soucasti trhu.

  25. Oracle napsal:

    Kubik, do Egypta sa lietalo, teraz sa nelieta jednak nepokoje a jednak Rusi vracajú domov. Čo sa týka Čínskych zbohatlíkov (a nielen ne), čakajú ich krušné časy.

    Čo sa týka USD, tie sú vytláčané zámerne Čínou, Ruskom a Indiou.

  26. Oracle napsal:

    VoDo tak prečo ste popierali možnosť manipulácie s cenou zlata a rozprávali a bear trhu, keď okolo 12.4. začal klesať zlato?

  27. VoDo napsal:

    neni tezky pohnout s hodnotou firmy o par desitek milionu dolaru, na kratky obdobi, staci na to jen par veci:
    nizka volatilita
    par tisic dolaru a chtit
    to co se stalo na zlate je ze nekolika subjektum dosla trpelivost s placajici se cenou a prodali, penize presunuli jinam a tim strhli lavinu protoze zlato prorazilo dvoulety kanal.

  28. Oracle napsal:

    VoDo skutočne?
    Skôr je to tak, že predali papiere a nakúpili fyzické zlato, lebo po páde ceny zlata/striebra bola dobrá cena na výmenu, keďže Comex vydal až 10 násobne viac papiera, než má zlato/striebro. Investori na to prišli (kvôli odmietnutiu dodania zlata), alebo skôr odtušili, že ich okradli chcú sa zbaviť to bezcenného toaleťaka, preto ten pokles na burze a nárast pohľadávky o fyzické zlato/striebro.

    Čo sa týka Ázie tá nakupuje zlato hlava nehlava a každý kto má peniaze nazvyš (kúzlo nechceného po masívnom útoku na kovy)a hlave nemá propagandu kupuje fyzické zlato, to samozrejme cenu zlata nedvíha, pretože je zatiaľ viac menej viazaný na burzu ale prémie zas sú vysoké.
    Odôvodnenie typu „zberateľská hodnota“ či „umelecká hodnota“ u zliatkov či u mincí je len výhovorka na vysoké ceny, pretože náklady na zaobstarávanie sú vysoké a kto nepridáva zberateľskú hodnotu ten pridáva veľmi mastné prémie. Okrem iného dodacie lehoty sa predlžujú občas aj na mesiace, čo je znakom nielen nedostatku, ale aj manipulácie/nezáujmu o papier na burzách.

    Mimochodom akými prémiami pracuje Vami spomínaná mincovňa?

    PS: Útok na vzácne kovy bol vedené z peňazí QE.

  29. VoDo napsal:

    5% na minci
    2,5% na bars

  30. František Sousedík napsal:

    Lime 14:35: Ať si pan Galbraith myslí, že může či nemůže potřebné nalézt, vždy má pravdu.

    Já jsem uvedl výjimky a Vy mi právě těmito výjimkami oponujete.
    Jestli se panovnice neumí prát za poznání, je mi jí líto. Kdyby se zeptala zavčasu mr. Peter Schiff, mohla učinit poznání, že existují dva druhy lidí, jedni, co nevědí a nejspíše nikdy vědět nebudou, no, a pak ti druzí.

    14:59: Většina ministrů bude většinou patřit mezi výjimky.
    Odhady z té doby mne téměř vůbec nezajímají. Zajímají mne fakta a proč je stav takový jaký je. Odhady tak maximálně toho, co se nutně zákonitě musí v brzké době stát, nikoli odhad růstu.
    HDP může být, dle mého názoru, cca vypovídající v době, kdy index spotřebitelských cen a inflace jsou dlouhodobě velmi blízko nule. Dnešní HDP v USA i ČR zařazuji mezi největší lži.

  31. František Sousedík napsal:

    Jan Dvořák 14:35: Zkusme si na chvíli představit, že je cca o 80 let více a moje praprapravnučka mi dává podobnou otázku.
    Navrhnu jí ke studiu např. knihu: Investujte do zlata a stříbra.

    Taky by se to dalo říci takto: „Existoval někdo, kdo očekával brzy velké potíže?“ Co napsal?

  32. Lime napsal:

    František Sousedík napsal:
    13. Červenec, 2013 v 17:26

    Neměl jsem v úmyslu Vám oponovat, spíš jsem psal tak, jak to cítím. A cítím to asi takto.

    Keynesovo dědictví: Keynes vytvořil termín „Aminal Spirits“, mysteriózního hybatale lidské duše (ekonomie má vůbec dost v oblibě mysteriózní názvy, třeba neviditelná ruka trhu nebo homo economicus), jakýsi popis životního elánu, který se nikdy nepoddá matematické kalkulaci. A také mluvil o fundamentální nejistotě trhů (které nelze přiřadit pravděpodobnost), nepředvídatelnosti budoucna a dnes znovuobjevené záležitosti, že od trhů nelze čekat optimální alokaci ani cenotvorbu. A také bychom si měli připomenout, že ekonomii vlastně moc nerozumíme a že pravá role ekonomii by neměla být u kormidla dění (jak tomu většinou je), ale někde v podpalubí jako pomocník, nikoli hybatel světa.“

    Souhlasím prostě, že dění v ekonomii nelze spočítat jako matematický příklad.
    Vždy bude dle ekonomikých pouček nějaká pravděpodobnost, ale jistota nikdy. Tedy předem se nedá vyjádřit nic se 100% jistotou.
    Nejsem ekonom, ale o ekonomii se zajímám. Na krizích většinou zbohatlo pár jedinců, kteří měli dobrý odhad a nebáli se rizika. Nikdo si však nemůže spočítat předem, že něco vyjde na 100%. Je to o znalostech a hlavně o intuici, ve správný čas na správném místě.

    Krátkodobě se může dařit těm, kteří se zaměřují na „short“ investice.

  33. Lime napsal:

    Zeman předpovídá: Současná ekonomická krize může být dlouhodobější

    6.6.2013 12:45 – Domácí – autor: Lucie Hyblerová
    Současná ekonomická krize může být daleko dlouhodobější, než si řada optimistů myslí. Není přitom celosvětová, ale jen euro-americká. Důkazem jsou rychle rostoucí ekonomiky zemí BRICS (Brazílie, Rusko, Indie, Čína a Jižní Afrika). Na mezinárodní konferenci Perspektivy rozvoje ekonomické spolupráce Česka s Ruskem a zeměmi BRICS to dnes řekl prezident ČR Miloš Zeman.

    Zeman dávno kritizoval 2. důchodový pilíř a nemýlil se.

  34. Jiri Holub napsal:

    Znám jednoho člověka co prodává v obchodě se zlatem a stříbrem. Canada má prý stop stav na vývoz stříbra do Evropy a americká mincovna jim dluží dodávky asi čtrnáct dní oproti normálnímu dodání do dvou dnů. Americký orel 2013 je vykoupený a 2012 je posledních pár kusů. Příští týden se za ním stavím pro aktuality.

  35. Lime napsal:

    Ano, máte pravdu. Dodávky stříbrných mincí byly opravdu zhruba o těch 14 dnů opožděny. Asi to bylo všude tak jak píšete.

  36. František Sousedík napsal:

    VoDo: Nemám nejmenší pochybnost o tom, že velmi dobře víte na jaký cyklus se ptám a dost bych se divil, kdybyste knihu Investujte do zlata a stříbra nečetl. Tak proč mi neodpovíte? Odpověď by nepasovala?
    Jeden z grafů v té knize ukazuje Dow-Jones ve zlatě. Udělal jsem si vlastní poměr z dostupných dat a ta data mu tam sedí. Naposledy se poměr v dolní části obracel na hodnotě jedna. Proč by se měl nyní cyklus obracet již kolem hodnoty osm?

  37. František Sousedík napsal:

    Zde je odkaz:
    https://www.youtube.com/watch?v=5HU0Q9Lq73s&feature=relmfu
    (K věci je to zhruba od 7:40.)
    kde si lze vyposlechnout, že tehdejší prezident měl obavy a již na jaře roku 1929 Paul Warburg hovořil o krizi.
    Google neprozradil, že by Paul Warburg něco napsal.

Přidat komentář