Je to standardní pohled na uplynulý týden.
Minulý týden | Tento týden | Změna | |
S&P 500 | 2425,18 | 2459,27 | +1,41% |
Zlato | 1213,50 | 1228,40 | +1,23% |
Ropa Brent | 46,71 | 48,91 | +4,71% |
Americké akcie měřené indexem S&P 500 stouply za minulý týden o téměř 1,5 procena. Nejvýznamnější událostí týdne bylo vystoupení J. Yellen v Kongresu, kdy potvrdila, že Fed chce pokračovat ve szyšování úrokových sazeb. Jako správna chytrá horákyně se vyjádřila ve smyslu, že Fed může zvyšování sazeb i přibrzdit, když bude třeba. Toto vystoupení vedlo k růstu cen akií. Směrem nahoru šly všechny segmenty. Nejvíce posílily akcie technologií. Není se co divit, když facebook šel nahoru o 5,6 %, Google o 3,8 % nebo Microsoft o 4,8 %.
Finanční sektor i přes pokles cen akcií prakticky všech velkých bank udržely nad vodou akcie spolenčností Paypal, Visa a Mastercard + REIT.
Cena zlata stoupla o 15 dolarů a odmazala tak polovinu ztrát z předminulého týdne, kdy spadla o třicet dolarů. Přitom během pondělí se ještě více přiblížila na dostřel k hranici 1.200 dolarů za unci, dno bylo pouhých 5 dolarů nad zmiňovanou hranicí. Po zbylé dny cena zlata postupně rostla a nakonec přidala zmiňovaných 15 dolarů za unci.
Cena ropy Brent nabrala zpět 2 dolary, které odevzdala o týden 2 dříve. Proti sobě šlo několik faktorů, například nové vrty v USA k pronájmu.
Amazon: jak si zajistit stabilnějí cash flow
To, že kabelová televize (a i jiné služby nabízející muziku či filmy) inkasují pravidelné poplatky, není nic nového. Nyní na něčem podobném pracuje i Amazon, největší on-line obchod
Jde o službu Amazon Prime, která stojí 10 dolarů měsíčně (nebo 100 dolarů ročně). Počet klientů se podle agentury Morningstar postavené na analýze Cash flow společnosti Amazon blíží 80 miliónům, tedy 750-800 mil USD měsíčně. Ročně kolem 9 miliard.
Růst počtu zákazníků Amazonu je velký, schválně se podívejme na porovnání počtu klientů kabelových televizí a uživatelé této služby Amazonu. Klienti za to získávají rychlou dopravu zdarma – to je hlavní lákadlo této služby.
Samozřejmě nesmíme zapomínat na S-křivku a projektovat takový vývoj do nekonečna. Samo o sobě 80 mil uživatelů ve Spojených státech je dost velká penetrace trhu. Zvláště uvážíme li, že rodina si pravděpodobně nebude platit více těchto prémiových účtů a z bohatších rodin tuto služby platí čtyři z pěti. Strop bude pravděpodobně někde kolem hranice uživatelů kabelové televize (tedy cca 90 miliónů), ne o moc více.
Ale jako cash flow základ rozhodně dobré. Zvláště, když si uživatelé služby řeknou – když už máme dopravu zdarma, tak si koupíme ještě něco. To je cílem Amazonu. Není nad jistý příjem a opakované nákupy věrných zákazníků. 🙂
Investujte do fundamentálně zdravých akcií vyplácejících zajímavé dividendy. Čím levnější akcie, tím zajímavější dividendový výnos nabízí. Podmínkou samozřejmě je finanční zdraví společnosti. Proto neřeším krátkodobé fluktuace ceny akcie nepodložené dlouhodobou změnou fundamentů dané společnosti.
🎓🎓 Budujte vzdělání. Nezapomeňte, že je obrovský rozdíl něčemu opravdu rozumět, nebo jenom něco odpapouškovat 🎓
Pokud jde o základní pochopení fungování finančních trhů, doporučuji kromě e-booku zdarma tyto články:
Pohled na pár vybraných akcií:
EBOOK ZDARMA ZISKOVÉ AKCIE: investujte profesionálně
Ke stažení ZDE
Moje kompletní know-how jsem shrnul do Online kurzu Ziskové akcie, který absolvovalo již přes 700 lidí. Vstupte do kurzu a naučte se