Červnové Equity bylo cca 96 mld euro.
Odhad pokuty je 18 mld USD, tedy cca 16 mld. euro. tedy pokles Equity o 1/6, přibližně 17% To je jednorázový dopad. Toto plus mínus odpovídá dnešním pohybům. P/B akcie jde tak dolů o 17% raz dva, proto aktuální pokles ceny akcie o 18 % zhruba sedí na oznámená data. Věřím, že velkých investorů, kteří možná prodávají, si udělali přesně tuhle kalkulaci.
Pokud se pokuta potvrdí, spadne VW jednorázové do ztráty.
Částka ale bude chybět dlouhodobě, bude si ji muset půjčit. I kdyby si půjčil za 2 nebo 3%, bude VW platit ročně úroky cca 0,5 miliardy euro, možná „jen“ 400 miliónů, tedy pololetně 200-250 mil euro náklad navíc.
Letošní pololetní zisk před zdaněním byl 3,7 miliardy euro. Ač pokuta bude jednorázová, jenom úroky z ní sníží EPS v nejbližších letech o cca 6-8%.
S těmito čísly je třeba kalkulovat, ne s těmi, co vidíte na yahoo či jinde. Čísla se mohou se samozřejmě měnit a s tím i výpočty a cena akcie…
Právě tato nejistota může sráží cenu akcií ještě více, větší riziko –> vetší požadovaný výnos (pokles P/E) –> větší tlak na cenu akcie.
Pak je ve hře nejistota reakce zákazníků, zda s v budoucnu (ne)odvrátí od značky. Opět růst rizika se všemi dopad z toho vyplývajícími…
Kombinace SOUČASNÉHO pokles EPS a P/E je smrtící kombinace pro cenu jakékoliv akcie
EBOOK ZDARMA
ZISKOVÉ AKCIE: investujte profesionálně
Ke stažení ZDE
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Tohle může ohrozit i další automobilky. Opravdu v tom „jede“ jen VW?
https://auto.idnes.cz/afera-volkswagen-motory-vysetrovani-dwa-/ak_aktual.aspx?c=A150923_091321_ak_aktual_fdv
Vždy jsem považoval ekologické certifikáty (nejen ty emisní) za úlitbu zeleným bohům. Úprava systému takovým způsobem, aby dosahoval skvělých výsledků právě při certifikačních testech, mi připadlo jako logické řešení této úlitby.
Vždyť i u nás firmy běžně nabízejí odborné zničení EGR ventilu, nejporuchovějšího ekokultovního dílu automobilu.
Takže se divím, že z toho dělají takovou aféru.
Ale když už se toto hovno rozhodli rozmazat, bude z toho nejspíš mnohem větší smrad, než to dnes vypadá.
Short na automobilky, které se v tom ještě neklouzají, bude nejspíš sázka na jistotu.
Dlouhodobým výsledkem budou:
– komplikovanější certifikace
– dražší auta