Oracle: Ekonomický kolaps pred dverami

Toto je již druhý článek zářijového kola soutěže čtenářů v roce 2013.

 

Zdá sa že budem mať pravdu, mám na mysli keď som na začiatku roka, že čaká nás ekonomický kolaps do konca rokaneskôr som to upresnil do 3-6 mesiacov od udalostí na Cypre  1. bail in sa uskutočnil 25.3.2013 (a Trojka ju schválila 30.4.2013), takže do konca septembra, najneskôr do konca októbra očakávam kolaps finančného systému(dokonca hovorí o tom aj Marc Faber v jednej interview). Ja sa osobne prikláňam k septembri a uvediem dôvody a možné scenáre.

 

Situácia v USA, USD, US dlhopisov, FED-u, na NASDAQ a na NYSE

V USA to nie je med lízať,  nie že by to inde bolo inak (u nás, v Sýrií, v Iraku, Líbyi atď), ale Američania čochvíľa zažijú najnepríjemnejšie časy od čias občianskej vojny a toto sú dôvody:

-nemôže byť reč o obnove americkej ekonomiky, pretože  dobre platené práce boli nahradené zle platenými prácami;

-môžeme vylúčiť obnovu americkej ekonomiky, pretože kvôli Obamacare-u(oficiálny názov Affordable healthcare act) nielenže spustil masívne prijímanie brigádnikov (a prepúšťanie ľudí s plným úväzkom ), ale aj dáva vzniknúť spoločnosti brigádnikov a darmožráčov (pretože štát platí 2x toľko ako súkromník a dokonca ich môže byť viac než pracovníkov na plný úväzok) a čo sa týka oficiálnej nezamestnanosti vzrástol na 8,9%(skutočné číslo je asi 23%);

-nemôže byť reč o obnove americkej ekonomiky, pretože síce sa počet predaných domov sa zvyšoval, ale 60% z nich , pričom počet žiadostí o hypotéky klesol, teda môžeme povedať, že fondy/inštitúcie, zahraničný investori a špekulanti kupujú domy(áno bola vytvorená ďalšia bublina)-čo potvrdzujú aj kreditori;

-WalMart najväčší maloobchodná sieť a v súčasnosti najväčší zamestnávateľmal v 2. kvartáli nižšie tržby než predpokladal (máloobchodný predaj môže byť merítkom ekonomickej prosperity populácie a výkonu ekonomiky);

-situácie USD nepomáha ani to, že je BRICS-om vytesňovaní z obchodných stykov (čo podrýva jeho hegemóniu), úroky na 10 ročné dlhopisy často dosahujú 2,90 %, keď úrok presiahne 3,5% odpáli to burzu, zneprístupní to hypotéky a FED  skrachuje (kvôli tomu že  všetci veľký hráči predávajú tie 10 ročné US dlhopisy) pričom drží rekordné množstvo dlhov USA;

-NASDAQ (technologická burza) náhle prepadol, a bola niekoľko hodín odstavená, niekoľko bánk takmer prišlo o peniaze, keby neanulovali niekoľko obchodov (údajne išlo o technické problémy), hrôza pomyslieť čo by sa stalo keby šlo o NYSE;

-“smart money“ údajne predal všetko a kupuje akcie ťažiarskych firiem, ktoré sú primárne zainteresovaných v zlate, v striebre a v bielych kovoch (platina atď);

-sú tu aj ďalšie neveselé fakty ohľadom americkej ekonomiky, ktoré oplatí pozrieť.

Stále niekto tvrdí, že nič sa nedeje, všetko je OK, nečakajme okamžitý kolaps a USA sa v roku 2008 očistil (čítal som aj takéto vyhlásenia)? Keď si niekto myslí, že obnova ekonomiky a obnova burzy je to isté, ten sa mýli a je tu aj historický precedens.

 

Situácia v EU

Síce sme mohli počuť, že Európa sa zotavuje (jediná oblasť kde sa Európa zotavuje je počet vlámaní), ale kto má štipku rozumu a počúva správne zdroje tak ten pochybuje o pravdivosti týchto správ, lebo:

-Španielsko má oficiálne 26% nezamestnanosť (skutočnosť môže byť/je vyššia), a rast jej HDP o 21% nižšia ako uvádza štát;

-Grécko očakáva ďalší bail out;

-Deutsche bank, jedna z najväčších bánk EU (a najväčšia banka Nemecka) je na pokraji krachu, tak rýchlo znižuje páku ako môže a dúfa, že požiadavky na vyrovnanie neprídu naraz;

-Európske burzy začali klesať, ktorý dosiahol rýchlosť krachu a  zrýchľuje sa;

-španielsky bankový systém  viac menej z podobných dôvodov svojho času Cyprus;

-zlato opúšťa Londýn a cez Švajčiarsko (kde sa preťavuje) smeruje do Ázie.

 

Ázia

Nahrádzanie USD zlatom spôsobilo nemalé problémy, hlavne na burzách a odniesla to India, ktorá vyhlásila, že zlato čo kúpil od MMF nedá, ďalej vyhlásila že znova povolí nákup zlata svojim občanom hneď po tom čo sa oznámia nové pravidlá exportu.

 

Medzinárodná situácia

USA už nejaký čas skúša vyvolať konflikt so Sýriou, nielen že je tam kopa zahraničných agentov, ale skúša všetky špinavé triky, čo by bola proxy vojna s Iránom, Čínou, Ruskom a pravdepodobne aj s Indiou a možno aj a  Pakistanom (ropu dostáva z Iránu a Americké drony bombardujú ich civilistov), čo by mohla prerásť do priamej-3. svetovej vojny. Zhatenie amerických vojenských plánov je aj záujmom celého sveta, najefektívnejšie je udrieť Američanov tam kde ich najviac bolí, na peňaženku, takže môžu oznámiť zavedenie novej rezervnej meny a spustenie svetovej banky, o ktorom som písal. Poznámka, keďže nie každý je fanúšik QE a medzi nimi je aj Kanada(!), môže pripraviť Američanom nejedno nemilé prekvapenie na stretnutí G20.

Pritom nesmieme zabudnúť na jednu vec Stredný východ je dosť nestabilný región, Severná Afrika je destabilizovaná a Egypt je v plameňoch pričom môže sa dôjsť zatvoreniu Suezského prieplavu a k ohrozeniu dodávky ropy, čo spolu s nestabilitou v Saudskej Arábií môže poviesť k náhlej smrti petrodoláru. Musím poznamenať, že dolárový systém bol už nejaký čas v rozklade, len posledné udalosti ju urýchlili.

 

Budúci vývoj

Prezentujem tu niekoľko scenárov:

  1. Vypukne Sýrska vojna ešte pred stretnutím G20, ktorá sa eskaluje do 3. svetovej vojny, kde sa použijú  zbrane hromadného ničenia, čo povedie prinajmenšom k zničeniu ľudského rodu, v najhoršom k zničeniu biosféry Zeme.
  2. Vypukne Sýrska vojna ešte pred stretnutím G20, ktorá sa neeskaluje do 3. svetovej vojny, „len“ sa to zostane na úrovni regionálnej vojny, čo destabilizuje celý región vrátane Saudskej Arábie, čo zdvihne cenu ropy a skoncuje s petrodolárovým systémom (USD ako hlavná rezervná mena).
  3. Vypukne Sýrska vojna ešte pred stretnutím G20, ktorá sa neeskaluje do 3. svetovej vojny, „len“ sa to zostane na úrovni regionálnej vojny, BRICS a pridružené krajiny oznámia vznik novej rezervnej meny a spustenie novej banky, čo zredukuje hodnotu USD o 50%, a v prípade potreby nová mena a banka poskytne politickú páku na USA, mám na mysli prípad, že krajiny BRICS a pridružené krajiny môžu vyhrážať neakceptovaním USD ako platidla.
  4. Na G20 sa oznámi spustenie novej svetovej banky a spustenie rezervnej meny, čo zredukuje hodnotu USD o 50%, a pokračovanie je ako z predchádzajúceho bodu. Toto sa udeje bez vojnovej predohry (myslené nad terajší rámec) ako akt sebazáchovy, pretože USA i keď nespustí vojnu ekonomicky skolabuje pod vlastnou váhou.
  5. Pred vypuknutím Sýrskej vojny, či počas vojny Egypt skolabuje, a uzavrie sa Suezský prieplav, čo zdvihne ceny ropy a morskej prepravy, čo bude mať neblahý dopad na medzinárodný obchod a následná panika pošle súčasný finančný systém tam kam patrí, do prepadliska dejín.
  6. Egypt skolabuje a Saudská Arábia významný spojenec USA ako dôsledok Arabského jara skolabuje, čo zdvihne ceny ropy a privedie ku kolapsu petrodolárového systému.
  7. NYSE, NASDAQ či iná významná prepadne asi o 20-40% a stiahne so sebou celý finančný systém (nezáleží na tom či ju vyvolali hakeri, alebo spadli „sám od seba“, kvôli HFT-vysokofrekvenčnému obchodovaniu).
  8. Deutsche bank, Citibank alebo Barclays  či iná veľká banka skrachuje a stiahne so sebou celý finančný systém, kvôli bail inom.
  9. Najväčšia Španielska banka skrachuje, kvôli poklese hodnoty Portugalských dlhopisov alebo kvôli niečomu inému, bude nasledovať bail in.
  10.  FED skrachuje, pretože napriek tomu, že využíva výhody štátneho orgánu je to súkromná banka, vlastnená inými bankami (Otázka na zamyslenie: keby FED bola 100% vlastnená vládou USA, unúvala by sa vláda USA vydávaním dlhopisov na úrok nebolo by ľahšie priamo tlačiť peniaze bez prostredníkov?).

 

Čo si ešte musíme uvedomiť, Cyperský scenár bail inov schválila rada 27 európskych  ministrov financií, ďalej Švajčiari, na Novom Zélande je podobný zákon, v USA, v Kanade tiež a keby nešťastie nebolo dosť veľké tak sa bude limitovať výber peňazí počas bail inu v danej krajine (podľa mojich informácií) vo všetkých bankách na 100-200 € týždenne (ďalší dôvod na občianske nepokoje).

Poznámky: v čase písania tohto článku Sýrska je „len“ na prahu vypuknutia, dokonca to zašlo až tak ďaleko, že prezident Obama dal na to súhlas, takže musíme rátať možnosťou, že tá vojna vypukne. Druhá vec je, Sýrska vojna je len prostriedok na odvedenie od ekonomických problémov USA. Tretia vec je možné aj to, že niektoré scenáre sa budú diať simultánne alebo v nejakej kombinácií. Štvrtá vec je, v čase písania tohto článku sú ešte cca 2 týždne ku konferencií G20, takže viac menej len hádam čo sa tam udeje. Piata vec keď USD sa potopí stiahne sebou aj €, čo spôsobí vážne problémy (platí to aj naopak).

 

Podčiarknuté, zrátané

Celý tento cirkus bol držaný pohromade QE, čo keď sa ukonči či sa priškrtí bude to mať neblahé účinky na akciové trhy, na európske banky a na ekonomiku, lebo spustí hyper-infláciu a potom defláciu. Nech spustí ekonomický kolaps čokoľvek a nech sa to stane kedykoľvek  viac menej naraz bude padať všetko a veľmi málo vecí porastie a ešte menej vecí prinesie väčšine úžitok. Snáď na záver môžem povedať jednu dobrú vec tento ekonomický systém končí, žiaľ v takej či onakej forme to bude mať krvavý koniec, či už vo forme vojen a/alebo občianskych nepokojov.

 

Oracle

 

PS: Mnohí o mne hovoria či myslia si, že som pesimista, pretože si hovorím o blížiacom ekonomickom kolapse (hovorím to na základe faktov), mýlia sa, pretože verím, že k najhoršiemu nedôjde (Rusi sú lepší „šachisti“ a k 3. svetovej vojne nedôjde) a z ekonomického kolapsu vzíde nový, lepší a spravodlivý ekonomický systém.

Komentáře
  1. ricmund napsal:

    Tak tohle už je moc i tady :). Chlapci tohle už není web pro investory, ale http://www.konspiracejakoprase.cz nebo vsichnichipnem.cz

  2. Jiri Holub napsal:

    Je to silná káva. Obecná fakta jsou ale taková že poslední generace si nedokáže představit opravdovou krizi. Lidstvo nikdy dlouho nevydrželo bez nějaké té války. 2. světová, 1.světová, Napoleon… Ano máme tu organizace jako NATO, OSN atd. Jsou ale lidé méně chamtivý? Ne.
    Honíme se za růstem HDP. Přirovnáme-li ale ekonomiku k přírodě(a myslím že se to dá) tak nic nemůže růst do nekonečna a jakýkoliv růst musí být na úkor něčeho jiného(znečištění,minimální mzdy v africe) což dříve či později vyvolá boj. Nejsem si jistý tak jako Oracle v tom co a kdy nastane. Věřím ale v základní principy a jejích cykly.

  3. diego004 napsal:

    – takze Rotschildove to tady na te kouli bez problemu kociruji uz 200let a ted by to meli jentak polozit behem mesice ?! ale no tak… 🙂
    – jedine v tom pripade, ze ten novy/lepsi/spravedlivy system maji opet pod palcem oni se svymi kamarady z Bilderberg Group 🙂

  4. Oracle napsal:

    Diego možno, že máte pravdu a „niekto“ tu pokúša riadiť chaos, ALE na to aby sa tu mohli zaviesť svoje poriadky musíte mať intaktnú vieru vo vláde a keď sa to skolabuje tak sa táto už nahlodaná viera vytratí (podľa Orlovovho stupňovania kolapsu nesmie dôjsť k stupňu 3 t.j nesmie sa stratiť viera v akejkoľvek vláde: https://cluborlov.blogspot.sk/p/the-five-stages-of-collapse.html ).

  5. Oracle napsal:

    Ricmund, keď si myslíte, že ja som pesimista a konšpiračný teoretik, tak pozrite si toto: https://usawatchdog.com/syria-will-lead-to-world-war-iii-and-it-will-be-nuclear-paul-craig-roberts/

  6. Zavacky napsal:

    Pokúšať sa o podrobný scenár kolapsu asi nemá význam. Ale pomenovať principiálne a bezprostredné riziká je možné. Principiálnym rizikom je nastavenie finančného systému, ktoré je autodeštrukčné. Takéto nastavenie sa opakuje celou históriou peňazí. Mnoho a mnoho krát. V takomto systéme musí prísť k situácii, že niečo musí spustiť kolaps. Spúšťač môže byť do poslednej chvíle nenápadný. Môže ich byť aj viac a to ako sled udalostí.
    .
    Ponúkam do pozornosti svoju prácu :
    https://janzavackyblog.blogspot.sk/

  7. Oracle napsal:

    Pán Zavacký Ázijskú krízu v 90. rokoch spustil platobná neschopnosť malej spoločnosti (tuším to bola požičovňa bicyklov)a to kaskádovito prerástlo do krízy, ALE default bánk, štátov a krach búrz je tá viditeľná časť a my neuvidíme, že čo bolo tým malým spúšťačom.

  8. Zavacky napsal:

    Presne to som mal na mysli. Drobných faktorov, ktoré začnú pôsobiť ako spúšťač je mnoho. Nemôžeme vedieť, ktorý z nich to urobí. Väčšie vieme odhadovať, ako ste to naznačili aj Vy.
    Najhoršie je, že ekonomická veda sa nevie stále zjednotiť na pravých principiálnych príčinách.

  9. Zavacky napsal:

    Obrovské a zrýchľujúce nárasty dlhov sú veľmi dobrým vodítkom. Nechápem, prečo to monetaristi a fiškalisti nechcú vnímať ako súčasť principiálnych príčin tohto a iných historických kolapsov.

  10. Oracle napsal:

    Pán Zavacký príčina tých obrovských dlhov čiastočne je mimo vedy ekonómie t.j. konzumná spoločnosť kde platí „Konzumuješ teda si.“-žiaľ táto paradigma prítomná aj na každej úrovni štátnej správy.
    Ďalšími príčinami sú: frakčný rezervný systém bánk a „volne tlačiteľné“ peniaze, ktoré zapríčiňujú infláciu a nesplatiteľné štátne dlhy.

  11. Zavacky napsal:

    Konzumácia má svoje hranice v „medznom úžitku“. Tam problém nie je.
    .
    Frakčné, ale hlavne multiplikačné bankovníctvo je viditeľný a obrovský problém. Posúvajú hranicu medzného úžitku a teda aj spotreby. Sú ale len formou, nie prvotnou príčinou a podstatou.
    .
    Podstatou musí byť len samotná inflácia. Môže mať rôzne technológie a formy, dokonca aj samovoľnosť pri komoditných peniazoch, ale jej prejavy a dôsledky sú prakticky vždy rovnaké. V celej histórii existuje len jeden prípad, kedy inflácia neskončila krízou. Je to dnešný fin.systém. Kríza ho len zachvacuje.

  12. Oracle napsal:

    Pán Zavacký hranice „medzného úžitku“ boli už dávno prekročené, totiž západ už dávno konzumuje viac než vyrába/vytvára dobrým dôkazom sú pôžičky na dovolenky, na spotrebnú elektroniku atď u nás, v USA tam dokonca aj lotériu môžete kúpiť na debetnú kartu.

    Preto hovorím aj konzumná spoločnosť je ten problém, čo ale leží mimo vedu ekonómie.

  13. Jackpot napsal:

    A já i přesto, že souhlasím se vším, co je v článku, že tento prohnilý kapitalismus tady bude ještě mnoho a mnoho let a po propadech po nás čekají nová maxima, vyšší než by si kdo uměl představit…………….

  14. Jan Dvořák napsal:

    Nominální maxima akcií možná, na jejich reálná maxima v nejbližších letech nevěřím.

  15. Oracle napsal:

    Jackpot sme v terminálnej fáze globálneho ekonomického kolapsu ja hovorím, že do konca tohto či budúceho mesiaca začne to krachovať vo veľkom (ja osobne prikláňam k 1. verzií).

    Všetko sa bude diať ale postupne, najprv EU, potom po roku-dva Japonsko a nakoniec asi v roku 2017-18 USA pričom celá Afrika (až na vzácne výnimky) a Blízky Východ bude v plameňoch asi na dobu 10-15 rokov.

    Preto čiastočne súhlasím s Vašim výrokom a výrokom pána Dvořáka, že nominálne maximá budú, veď peniaze sa budú utekať kade lepšie ale reálne maximá nebudú pretože tu budú podmienky podobné k veľkej depresií po roku 1929, možno o niečo horšie.

  16. Jan Altman napsal:

    No já před náma akutní kolaps nevidím, i když bych ho docela přivítal… (protože současný systém si nic jiného nezaslouží a protahování agónie nám stejně nic dobrého nepřinese)

    Ale držme se přízemnějších a hmatatelnějších témat, např:
    https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2423041/polsko-reformuje-penzijni-fondy-sebere-jim-jen-dluhopisy-misto-znarodneni-konec-trzniho-raje.html

    Jestli to chápu správně:

    1) Státy různými předpisy nutí penzijní fondy investovat významnou část portfolia do státních dluhopisů (oficiálně aby měli klienti peníze v bezpečných aktivech, neoficiálně aby si stát zajistil odbyt dluhu)

    2) Státy ty dluhopisy škrtnou. A jestli dobře rozumím tomu, co se stalo v Polsku, tak je to fakt drsný. Je to stejný, jako kdybych si koupil Kalouskův dluhopis a za rok Dluhoslav Sobotka prohlásí, že si s ním tak maximálně mohu vytřít zadel.

  17. Oracle napsal:

    Pán Altman istý Miklós Radnóti, významná osobnosť maďarskej poézie napísal niečo toto v roku 1936:
    „Vietor vojny veje v Európe, každý zrak upiera s nádejou na Nemecko, pretože on začne vojnu ktorá urobí poriadok v Európe.“
    -pre úplnosť treba dodať, že sa stal obeťou holokaustu-zatiaľ najväčšieho pogromu (a ako „konšpiračný teoretik“ dodávam Rotschild a spol. chystá ešte väčšiu na Blízkom Východe).

    Mne pripomína Váš (a nielen Váš) postoj Radnótiho a intelektuálov tej doby, vidíte, že problém/vojna prichádza, ale tvrdíte, že je ďaleko. V tejto poslednej veci, sa mýlite.

    Niečo o Radnótim: https://en.wikipedia.org/wiki/Mikl%C3%B3s_Radn%C3%B3ti

  18. Jackpot napsal:

    ORACLE: sme v terminálnej fáze globálneho ekonomického kolapsu ja hovorím, že do konca tohto či budúceho mesiaca začne to krachovať vo veľkom (ja osobne prikláňam k 1. verzií).

    Tak to je relativně blízký termín, takže toto odvážné tvrzení bude konfrontováno s reálným děním brzo. Pak si povíme co dál.

    P.S.: Kdybych já tvrdil totéž, pak bych měl doma zásoby vody a jídla na několik měsíců, dvě bedny střeliva a všechny peníze ve zlatě 🙂

  19. Oracle napsal:

    Jackpot pri kolapse platí, krachovať/kolabovať začne vždy periféria viď Rímske impérium, keď ale pozrieme na globál tak:
    -PIGS je de facto bankrot;
    -Rumunsko a Bulharsko detto (v Bulharsku sídlo vlády a parlament bol obkľúčený 40 dní, teraz protestujúci otravujú ministrov v ich vilách aby odstúpili len tým, že zneužívajú ich zvonček);
    -Maďarsko tiež, nielen chcú zaviesť nové extra dane a zvýšiť dane na prevody na 10%, ale aj odkázali berňákom „ak chcú vôbec mať zaplatené mzdy, tak musia pokutovať podnikateľov“-povedal to telefonujúci do Fóra na maďarskom ATV.

    Keďže EU je previazaná, tak bankrot jednej (veľkej) krajiny resp. jej priznanie položí celej EU na lopatky prakticky naraz.

    Takže pripraviť si vodu, jedlo, muníciu a zlato, síce nie je celkom od veci, ale lepšie je zabezpečiť si zdroje týchto vecí, lebo to bude ako kolaps Sovietskeho zväzu.

  20. František Sousedík napsal:

    Oracle, Vy to tomu světu přejete?
    Vy mi to přejete?
    Jak hluboko by ten kolaps měl jít?
    Kolik počítáte, že přijde o život lidí?
    Já a Vy taky umřeme předčasně?

  21. Jakub.Hutak napsal:

    Všechno nahoře napsané se dá popřít i lidskou hamižností a ptáte se proč? Lidé vysoce postavení, ať už z USA, Čína, Rusko, Indie dnes vlastní poměrně velkou část majetku, který si chtějí užívat a z pohledu bohaté člověka není důvod bojovat a riskovat život svůj a životy svých blízkých a ještě hůře riskovat svůj majetek nebo majetek svůj napsaný na blízké. Aktuální situace není nejlepší a v historii by asi následoval kolaps, ale vzhledem k tomu, že se to už několik let daří udržovat, tak tato situace bude pokračovat zvesela i nadále. I QE je jen ochrana již získaného majetku a dost možná to po 15 kole QE odsouhlaseném v roce 2020 zůstane vše promlčené.
    Můj názor je, že se nic výjimečného do konce roku 2013 nestane (tím myslím, že USA vletí do Sýrie, ale to není nic výjimečného)…. Vsadíme se pane Oracle, že oslavíme běžné vánoce bez války?

  22. Oracle napsal:

    Pán Sousedik, kolaps globálneho ekonomického systému v EU a v Japonsku pôjde na úroveň Sovietskeho zväzu, t.j. rozpadne sa finančný systém, rozpadne sa ekonomika (t.j. trhy zaniknú až na tie neoficiálne) a rozpadne sa politická moc. K sociálnemu kolapsu kvôli ekonomickým príčinám zväčša nedochádza: https://cluborlov.blogspot.sk/p/the-five-stages-of-collapse.html -odporúčam to prečítať. Takže ľudia sa budú umierať vo väčšej miere, ale nie až tak ako si to myslíte t.j. okolo 1-3 milióna v celej Európe v dôsledku občianskych nepokojov, hladu a kvôli umrznutiam.
    Otázka je čo urobia tí imigranti v západných multi-kulti krajinách ako Francúzsko, Veľká Británia, Nemecko, Holandsko atď, lebo majorita sa na nich nebude dívať s láskou to je isté (áno narážam na eskaláciu občianskych nepokojov a na etnické čistky)?
    Viac menej je to otázka aj u nás, je tu istá dobre identifikovateľná pestovaná menšina, ktorá bola doslova chovaná ako bleskozvod na prípadné problémy (áno hovorím o Cigánoch-róm je lovársky výraz pre človeka).

    To samozrejme platí, keď sa nevypukne 3. svetová v tomto roku, v čom aj ja dúfam.

  23. lulinak napsal:

    a porad mu rikam, necti to zerohedge, necti to zerohedge, nebo se z toho zblaznis. Ale je to marny, je to marny …..je to marny. a je to tady, zblaznil se 🙂

    Honzo, jestli tyhle clanky budou patrit do placene sekce, obavam se, ze nejvice predplatitelu bude z Bohnic, ale jejich kupni sila nebude valna 🙂

    ano, mnoho podstatnych krivek nam nabira exponencialni tvar a to necuje nic dobreho, volatilita na trzich muze narustat az nezdrave, ale stale jsem presvedcen o tom, ze on se ten kapitalismus nevzda a vymysli se jeste tolik novych lepitek na stale vetsi a vetsi diry, az nam ovcim bude z te kreativity pod ruznymi nazvy a vylhanymi statistikami padat celist…

    kurna premyslim Oracle jak se ti asi spi, to prece neni mozne s takovouhle ohromnou tihou na srdci zdarne v zivote fungovat…?

    netvrdim ze nas cekaji svetle zitrky, naopak situace se bude pozvolna zhorsovat a i nuzky mezi chudymi a bohatymi se budou rozvirat vic a vic, klidne i 1-2 dekady to bude trvat, nez se velmi „kreativnim“ zpusobem podari z tehle slamastyky bez rychleho reseni vybruslit, ale tohle je uz i na me moc 🙂

    tento clanek musi vyhrat, bo umet do tak kratkeho textu napsat tolik katastrof je dilo hodne mistra nejvyssiho 🙂

    optimisty strilet, zadna zmena, a mame podzim, povinnym korekcim na trzich jako vzdy trikrat zdar, uz by to chtelo trochu provetrat. a ja se jdu podivat na pudu jestli tam nemam trochu ostnateho dratu a nejake to TNT, zda se ze to brzy bude poptavana komodita.

    ale za clanek diky, dal jsi si s nim praci a vyse uvedene nemyslim nijak zle, jen se snazim to odlehcit, byla to silna kava 🙂

  24. Zavacky napsal:

    Myslím, že ešte máme čas na krach. Nové masívne peňažné expandovanie si ešte nájde klientov a tým vytlačí,alebo podrží HDP. Aj Grécko dostane, čo chce. Riziko náhleho spúšťača nastane až keď bude HDP klesať aj na severe EU napriek peňažnej expanzii. A to môže byť tiež veľmi skoro.

  25. Oracle napsal:

    Pán Huták 2 poznámky:
    1)Prepad po Vianociach je normálna vec, lebo vtedy ľudia chcú ušetriť to, čo pred Vianocami utratili.
    2)Ja sa neobávam vojenskej odpovedi ani Ruska ani Číny, lebo tá nebude (iste budú podporovať všemožnými prostriedkami, ale nepošlú tam oficiálne vojakov).
    Čoho sa obávam je odpoveď Iránu, lebo má zmluvu o vzájomnej ochrane so Sýriou a tak tým pádom môže urobiť toto:
    -uzavrie Hormúz;
    -vyhlási vojnu Kataru, Saudskej Arábií a možno aj Izraelu, alebo jemu vyhlásia vojnu Izrael, Katar a SA;
    -či rovno hacknúť burzy západných spojencov a urobiť „flash crash“ bánk, búrz, infraštruktúry.

  26. Oracle napsal:

    Lulinak, teraz vidím, že úrok na 10 ročné americké dlhopisy je okolo 2,99%: https://www.marketwatch.com/investing/bond/10_year

    Takže aké desaťročia tlačenia?

    Kto sa zbláznil? Nie ste náhodou Vy, kto ignoruje realitu?

    PS: Noviny a televízia málokedy hovoria (celú) pravdu.

    Mimochodom ja pozerám aj Keiser report na RT, ten kanál je objektívnejší.

  27. Zavacky napsal:

    pre lulinak:
    „1-2 dekady to bude trvat, nez se velmi “kreativnim” zpusobem podari z tehle slamastyky bez rychleho reseni vybruslit“
    .
    Ste na veľkom omyle. Svojich pohľadávok sa dobrovoľne vzdá len málokto. Ak v super-zadlženom reťazci, ktorý sa dostane do fázy úpadku padne jeden článok, nie je šanca na zastavenie procesu rozpadu. Jedine hyperinfláciou. To je takmer taký istý rozpad.

  28. Oracle napsal:

    Pán Zavacký „sever“ nemá prostriedky na záchranu „juhu“, a keď k tomu prirátame situáciu Deutsche bank, tak naše vyhliadky sú viac než čierne.

  29. Zavacky napsal:

    Sever nie, ale ECB áno. Tá spustí v prípade núdze raketovú infláciu. Dnešná ekon.kultúra pozná len záchranu infláciou. Nič iné neuznáva. Centralisti budú odvracať blízke nebezpečenstvo defaultu a vzdialenejšiu hyperinfláciu nebudú riešiť. Čo iné im zostane v tej hystérii.
    .
    Prirovnal by som to k Japonsku. Neustále pokračujú v peňažnej expanzii a hrozba úpadku a kolapsu im nedovolí zastať. Inú cestu ani nepoznajú , ani nemajú. Kým nepadá DPH, tak držia kurz. Ked začne klesať príde panika.

  30. Zavacky napsal:

    p.s.
    Môže sa stať, že kolaps spustí pád nejakej francúzskej banky, ktoré sú mimo pozornosť, ale v údajne v katastrofálnom stave.(mimo stresstesty)

  31. Oracle napsal:

    Pán Zvacký, v prípade bankrotu krajiny ECB, môže tlačiť €, ako chce a tím získa čas, Taliansko a Portugalsko je v tomto smere slabý článok, lebo zachraňovať vlády môže len nepriamo cez zmluvy ktoré treba ratifikovať, a momentálne ani jedna krajina vymenovaná nemá stabilnú vládu.

    Keď ale zbankrotuje jedna veľká národná banka, tak s tým ECB nepomôže a automaticky sa spustí cyperský scenár bail inov spolu s obmedzeniami vo výbere vkladov. V tom momente ale celý bankový sektor EU imploduje, kvôli ich previazanosti a budeme tam kde je teraz Cyprus.

    Ja skôr vsádzam na nejakú španielsku, či taliansku banku, možno na grécku.

    PS: Čo sa týka DPH, tie sú mierne povedané prifarbené na ružovo.

  32. Jakub.Hutak napsal:

    Oracle —> Do konce roku nic nebude,… a to se klidně vsadím!

  33. woxow napsal:

    Mě osobně by zajímalo, když Londyn vydal 798 tun zlata, proč to udělal v této situaci, a komu to zlato patřilo, protože v Londýně mělo hodně států své rezervy.

  34. woxow napsal:

    Možná jsou investoři v klidu a na válku se těší, protože drží v ETF 850 miliónů tun zlata.

  35. Oracle napsal:

    Woxow položili ste otázku za milión dolárov (skôr za miliardu 🙂 ).

  36. Oracle napsal:

    Pán Huták, radšej si za tie peniaze kúpte niečo užitočné čo je potrebné „aj do dažďa“.

  37. Zavacky napsal:

    Treba sa pripraviť, že politici budú prekrúcať všetky normy. Tým len zvýšia chaos a zlyhajú o to skôr. Ale ten čas …. no neviem. V každom prípade, problémy narastajú exponenciálne, takže kritické hodnoty sú blízko…..
    .
    p.s. Banky a štáty juhu sú stálymi kandidátmi na spúšťačov.

  38. Sid napsal:

    Zajímavý článek k věci, předesílám, že není ani zdaleka tak katastrofický:
    https://www.ceskapozice.cz/magazin/recenze/jak-se-vyvinul-homo-debitor-%E2%80%93-clovek-zadluzeny

  39. Oracle napsal:

    Pán Zavacký, politici už prekrútili všetky normy, minimálne pred 15 rokmi, posledný ich ťah bolo schválenie Cyperského scenára nielen na Cypre, ale aj v celej Európskej 27 +minimalizovanie výberu vkladov. To sa týka EU.

    Čo sa týka USA odvolanie Glass-Steagall-ovho zákona a ďalších antitrustových zákonov pred asi 15 rokmi spôsobilo situáciu v roku 2008, ktorá bola podobná tej z roku 1929 (iný sektor, podobná bublina, ako povedal klasik: „história sa neopakuje, ale rýmuje“ ).

    Keď sa nad tým človek zamyslí v USA sa prebehol finančný kolaps v roku 2008 a práve prebieha ekonomický kolaps, na jej zakrytie slúžia programy TWIST, TARP a QE. Tento fakt USA bude môcť maskovať ešte niekoľko rokov keď sa kolaps začne prejavovať v EU a Japonsku. Naivne si myslia, že to môžu potopením periférií uhrať do outu, mýlia sa a veľmi. V Japonsku práve prebieha ekonomický kolaps (prvé akordy sa práve prebiehajú), lebo finančný kolaps prebehol už pred 10-20 rokmi a Abenomika (Abeho ekonomická politika) práve ukazuje svoju neschopnosť naštartovať ekonomický rast.

    EU nie je v o nič lepšej situácií, ide o to, že prvé akordy jej finančného kolapsu EU odohrali v rokoch 2010-11, keď írske banky a Gréci požiadali o bail out, posledné akordy symfónie finančného systému EU začali hrať v marci na Cypre. Žiaľ/našťastie kolapsy majú tendenciu naberať rýchlosť exponenciálne (keď niekto videl odstrel budovy, má už jasnú predstavu), preto hovorím skôr o tomto ako o budúcom mesiaci v prípade prejavenia kolapsu.
    Situáciu ešte zhoršuje to, že vďaka ekonomickej politike EU a pravidlám EMU ekonomický kolaps bude nasledovať v celej EU prakticky ihneď po prejavení kolapsu finančného systému EU.

    Politický kolaps EU bude nasledovať o 3-4 roky.

  40. diego004 napsal:

    modle EU multi-kulti socialniho statu dochazi dech, je nutne setrit … 🙂

    https://www.patria.cz/zpravodajstvi/2419604/dansko-reformuje-socialni-stat-konec-starostlive-stedrosti.html

  41. Oracle napsal:

    2 Sid skvelý článok.
    2 diego, konečne, ale je na to trochu neskoro.

  42. Toxic napsal:

    Oracle: Optimistický článek jsem od Vás nečekal, ale tvrdit, že systém začne do 1 až 2 měsíců krachovat je trošku silná káva. Uvidíte, letos nás žádný finanční kolaps nečeká, žádná velká banka nekrachne a žádný velký index neodepíše desítky %. Ani dolar nám nebude devalvovat. Válka v Sýrii doufejme že ve třetí světovou nepřeroste, protože jinak je debata na téma burza bezvýznamná a budeme tu řešit jiné věci. Jak dění v Sýrii ovlivní burzy, ropu, zlato apod. se uvidí, část toho je již v cenách započteno nyní..

  43. Oracle napsal:

    Toxic, možno silná káva, ale zamyslite sa nad týmto banky de facto insolventné a niektoré dokonca pred krachom, burzy držané vysoko tlačením peňazí pričom zárobky firiem klesajú, základy ekonomík EU, USA a Japonska sú mierne rečeno prehnité a k tomu ešte na Blízkom Východe, ktorá je od pradávna de facto sudom pušného prachu chystá sa vojna (no v podstate tam už zúri 2 roky, len Obama nedal rozkaz to tam bombardovať-údajne čaká na schválenie kongresu, čo aj keď nedostane spustí to bombardovanie).

    Otázka:
    po oboznámení týmito faktami, je celkom od veci predpokladať začiatok krachu v horizonte 1-2 mesiacov?

  44. Toxic napsal:

    Oracle: Rozhodně netvrdím, že ekonomická situace je růžová, ale ona taková je už několik let a prostě se jede dál. Proto nevidím důvod, že by to mělo krachnout do 1-2 měsíců, letos, příští rok. Proč to nekrachlo už před rokem, ta situace se přeci nijak nezměnila..? Protože krach se zatím nikomu nehodí do krámu, proto se pojede dál.. A že by FED zbankrotoval? Vždyť si jednoduše vytiskne další peníze nebo ještě jednodušeji vytvoří v počítači..:)

  45. Oracle napsal:

    Toxic, tieto veci sú už v terminálnej fáze, tak ako o vojne v Sýrií je už rozhodnuté.

    Takže akonáhle vypukne vojna, ropa bude stáť 250-300 dolárov a to položí okrem BRICS všetky ekonomiky (majú dohody o vyrovnanie sa vo vzájomných menách, takže pre nich to nepredstavuje tak veľký problém) a keď vojna z nejakého dôvodu nevypukne tak ekonomiku položí niečo iné.

    Toto povedal Putin: https://www.zerohedge.com/news/2013-09-06/will-we-help-syria-we-will-what-putin-really-said

  46. Oracle napsal:

    Toxic, po prečítaní článku ma napadli 2 otázky:
    -nakoľko je Deutshe banka von z problémov?
    -nakoľko je to údajné zosilnenie bánk dôsledkom „kreatívneho účtovníctva“?

    Mimochodom stačí krach stredne veľkej či veľkej južanskej banky a „vďaka“ previazanosti bánk EU celý bankový sektor zosype sa.

  47. lulinak napsal:

    je treba proste a jednoduse prijmout fakt, ze jedina svetova pravda je to, co davaj anonymove na zerohedge a podobne katastro-platky, podle kterych jsme v terminalni fazi odhaduju jiz minimalne desatym rokem co tam obcas nahlednu (a Putin rekl presne to, co se tam napise, jak jinak)

    lidi, venku je krasny slunicko, chce to vylezt obcas na cistej vzduch, fakt nekouse….

    proti Oracle nic nemam, jen mi prijde, ze by to chtelo od cteni uz delsi pauzu, snad cely ty roky nesedi i naplno v shortech… 🙂

  48. Oracle napsal:

    Nuž lulinak celkom často tam citujú Wall Streat Journal, Reuters či Financial Times atď, a v prípade Putina zas citovali od ITAR-TASS: https://www.itar-tass.com/en/c32/867527.html
    -samozrejme občas aj komentujú tie články a používajú aj oficiálne písaní svojich článkov (ktoré nie sú tak spoľahlivé, ako by to niekto želal). A musím podotknúť tiež, že preberajú aj články z blogov investorov:https://phoenixcapitalresearch.com/our-chief-editor/
    -či niektorí pisatelia nie sú až tak anonymný: https://www.zerohedge.com/users/vitaliy-katsenelson

    Takže ste vedľa ako tamtá bedľa, čo sa týka neserióznosti zdroja.
    Mimochodom odkiaľ beriete tú istotu, že ne-anonymný pisatelia nemýlia sa alebo hovoria celú pravdu či nedajbože neklamú?

    Ďalšia vec je, rodina má záhradku v ktorej pomôžem a občas vyjdem aj na prechádzku.

    Čo sa týka tých katastro-plátko ich vyrojenie v poslednom desaťročí podľa mňa značí len jedinú vec, že aj mierne nadpriemerný jedinec z ulice vidí, že sú veľké problémy a veci sa len zhoršujú.

  49. dvorak.milan napsal:

    Omlouvám se, nečetl jsem celou diskusi. Mám dvě poznámky:
    1. historie ukazuje, že dění do velmi velké míry ovlivňují černé labutě.
    2. černé labutě NELZE předpovědět.

    Ač někde v hloubi duše cítím, že současný systém je zralý na kolaps, zárověň jsem pevně přesvědčen, že ke spuštění kolapsu bude potřeba rozbuška. Adekvátní rozbuška může přijít do konce září, nebo do konce roku 2013, nebo také dalších deset let nepřijde.

    Je logické, že mnoho lidí vidí potenciální rozbušku v útoku na Sýrii. Ale také může být rozbuškou něco jiného, menšího, zdánlivě nepodstatného.

    Většina „analytiků“ nebo nedejbůh „prognostiků“ si alespoň kryje záda tím, že svoje predikce nespojuje s konkrétním datem. Vynést takhle přesně datovanou predikci je hodně odvážné a považuji to za mladickou nerozvážnost. Tvrzení uvedená v článku bude možné velmi brzy ověřit.

  50. Oracle napsal:

    Je to aj v článkoch týždňa: https://www.reuters.com/article/2013/09/04/poland-pensions-idUSL6N0H02UV20130904
    -ale aj na zerohedge: https://www.zerohedge.com/news/2013-09-06/poland-confiscates-half-private-pension-funds-cut-sovereign-debt-load

    Táto vec súvisí s mojim článkom, pretože ako som už povedal, kolaps sa prejavuje na perifériách a následne sa to presúva do centra stále zrýchľujúcim sa tempom (to posledné je zas historický fakt).
    Grécko bolo na ekonomickej periférií (turistická destinácia, veľa priemyslu po zavedení € tam nezostalo), o Bulharsku škoda reči, Cyprus už bol bližšie k centru (turistická destinácia s hypertofovaným bankovým systémom), teraz Poľsko núteným bail inom do štátu pre dôchodkove sporenia, Poľsko má pre porovnanie približne množstvo obyvateľov ako Španielsko (asi 4 milióny menej), ale len tretinové HDP ako Španielsko.
    Čo bude nasledovať? Bail in nejakej väčšej/stredne veľkej južanskej banky (kvôli zrýchľujúcemu sa kolapsu)? V tom prípade ale všetky stávky sú uzavrené a držte sa, lebo začne ozaj nebezpečná jazda.

  51. Toxic napsal:

    Oracle: Ten odkaz na článek měl jen demonstrovat to, co říkám stále – kolaps příjde, až se to bude hodit velkým hochům. Do té doby budou dělat vše proto, aby to udrželi (i když zvýšení ratingu není bůhvíjak velká berlička).

  52. Oracle napsal:

    S pánom M. Dvorakom súhlasím v tom, že čierne labute ovplyvňujú históriu a takýmto čiernym labuťom môže byť prakticky čokoľvek a zo spätného pohľadu je jasné že čo ním bol, a teraz ním môže byť, aj rozhodnutie Poľskej vlády.

  53. Oracle napsal:

    Toxic, čo keď si veľký chlapci myslia že okamžitý kolaps a vojna v Sýrií je ideálna kombinácia a potrebné pre ich plány?

  54. xmart napsal:

    Jde jen o to, kdy začnou růst úrokové sazby, pak už je to game over. Viz můj článek na Růst úrokových sazeb – GAME OVER nejen pro velké banky, ale také pro státy.

    Oracle: Souhlasím s popisem situace, jen si myslím, že to nebude tak rychle. Avšak uvidíme co se stane po Něměckých volbách.

    Také záleží na tom, jak dlouho budou věřit občané těm lžím, co nás média krmí. Reportování uměle nízké inflace k manipulování ostatních ekonomických veličin nelze dělat do nekonečna. I obyčejní lidé si začínají všímat, že čísla nějak nesedí…

  55. Oracle napsal:

    Xmart veci sú asi takto, občania EU neveria ani nos medzi očami orgánom EU (preto vyčlenili na online propagáciu aj volieb niekoľko miliárd €- toto len zhorší už aj tak zlý image EU) a „svojim“ vládam, obzvlášť v Bulharsku, v Rumunsku, vo Francúzsku a v krajinách PIGS, ALE nerobia nič lebo nesiahajú na ich živobytie. Detto USA.

    Čo sa ale stane keď sa urobí bail in ala Poľsko a Cyprus v jednej väčšej krajine (podotýkam Poľsko poskytol veľmi nebezpečný precedens-možná čierna labuť)?

    Ako hovoria Anglo-sasi „all bets off and all hell lose“ v celej EU, lebo najprv panika šíriaca sa rýchlosťou tvitov následne masívny výber peňazí, a táto panika sa veľmi rýchlo pretransformuje do hnevu, lebo nie je dosť cashu v banke a výber je obmedzený. Ľudia budú obzvlášť zúriť po tom čo zistia, že to bolo rozhodnutie finančných ministrov 27-ičky ktorá dopustili bail iny a obmedzenie výberu.

    Mimochodom od apríla do dnes na americký 10 ročných dlhopisoch úroková sadzba sa zdvojnásobila t.j. na cca 3%, toľko o politike 0 úrokových sadzieb a o možnosti FED-u znižovania úrokových sadzieb: https://www.marketwatch.com/investing/bond/10_year

    -predražuje to vojnu, zdražuje to hypotéky a znižuje schopnosť splácať dlhy pre USA.

  56. Jiri Holub napsal:

    Oracle. Díval jsem se včera na Obamovu tiskovku. Spousta řečí o odpovědnosti atd. Jaké jsou ale podle vás opravdové výsledky G20ky?

  57. Oracle napsal:

    BRICS má investičný fond (de facto bod 4 z môjho článku), ktorá po kolapse nejakej globálnej rezervnej meny (€ a/alebo Jen) pretransformuje na rezervnú banku so zlatou menou a Obama dostal de facto na frak a nielen od Ruska a Číny, ale aj od Iných významných hráčov.

    Ostatne ako je zvykom, veľmi málo skutočných vecí a kopa balastu vyjde z týchto stretnutí, lebo ozajstné rozhodnutia sa dejú za zatvorenými dverami.

    Musím ešte dodať, ten fond umožní BRICS-u udrieť tam kde Američanom najviac bolí, na ich peňaženku, či sa pred tým pretransformuje na zlatý fond so zlatou menou, alebo nie.

  58. Oracle napsal:

    Ešte jedna vec Obama údajne nazval Putina blbcom na konci G20: https://www.newyorker.com/online/blogs/borowitzreport/2013/09/g20-ends-abruptly-as-obama-calls-putin-a-jackass.html#entry-more

    -ani Chruščova neopovážili nazvať blbcom verejný predstavitelia na verejnosti po prejave v OSN 1962.

  59. Oracle napsal:

    Na svojom blogu Reggie Middltone-a rozoberá sa možnosť, že kolaps spustí Írsko: https://www.boombustblog.com/blog/item/9144-exactly-as-i-warned-cyprusization-goes-mainstream-ireland-on-tap-next-up-for-citizen-fund-confiscation-again

    -je to PIGS krajina, ale nie je to juh. Že by čierna labuť?

  60. Leonvigild napsal:

    Děkuji za článek,

    již delší dobu všichni cítí, že kolaps je před dveřmi , stále čtu collapse 2010, 2011 ,2012, ted píše Oracle určitě 2013, jestli to nebude, tak mě Oracle fakt naštveš, padne to až podle nějakýho plánu někoho koho ani neznáme, jak to tak vypadá hodně úzký skupiny lidí, ale obávám se, že nikdo z nás ani ty to nemůžeš vědět oracle, jsou to vyšinutý jedinci kteří touží po moci a hlavně těžký spiritisti. Někdo říká že QE to může udržet ještě dlouho, spousta ekonomů píše o jičivé deflaci, někdo inflaci a tak si protiřečí Pikora versus Sedláček versus Kohout , Gerald Celente na svých stránkách píše furt že už to rupne,je už to únavný, nechápu že to ještě funguje, zdravej rozum říká, že už to není možný, ale všichni kome mě chodí do práce, řeší žrádlo, , sport , gyndu v parku, úplná pohoda a přitom hráz praská…

  61. Oracle napsal:

    Myslím si, že plán, je aby to padlo teraz, pretože východný súperi už im poriadne šliapu na päty a hrozí, že za rok-2 ich zbavia finančnej a ekonomickej moci.
    Myslím si ale, že ich podcenili, lebo keby viditeľnú časť kolapsu odštartovali minulý rok, tak by práve vzniknutý BRICS fond neposkytoval východu výhodu, takže myslím si, že narýchlo sa spustí v priebehu niekoľkých týždňov, typujem po Nemeckých voľbách (ich masáž más už nie je taká účinná vďaka RT a internetu, preto sa im nepodarí presadiť ich raj/NWO).

    Čo sa týka systému, tá sa rozpadol pred 2-5 rokmi držaná pokope vďaka dôvere masy a vďaka tomu, že málokto pozná fakty.

  62. František Sousedík napsal:

    Oracle: Myslíte, že dění v roce 1929 (a před ním) taky někdo plánoval?

  63. Oracle napsal:

    Pán Sousedík, prinajmenšom rátal s ním, keď si pozrieme do histórie, jedna kríza bola aj v rokoch 1920-21, vtedajší prezident znížil stavy úradníkov a znížil dane, ekonomika sa zotavila v priebehu roka.
    Kríza v roku 1929 mala tieto ekonomické následky:
    -obrovský presun majetku smerom k bankám;
    -veľké množstvo dlhov bolo vymazaných, lebo veritelia skrachovali ergo znížil sa počet konkurentov pre banky;
    -až na výnimky väčšina priemyslových podnikov bola v troskách.

    Takže logické je myslieť, že to niekto plánoval.
    Jeden Americký prezident povedal:
    „Keď niečo prekvapivé sa udeje v politike, tak je isté, že to niekto plánoval.“

    Politika a ekonomika sú prepojené nádoby de facto jedna a tá istá vec, takže použiť podobnú logiku na obe disciplíny nie je od veci.

  64. František Sousedík napsal:

    Je to, ale velký rozdíl, počítat s něčím a plánovat něco, ne?
    Vsadím se, že bylo více lidí, kteří zavčasu nakoupili zlato, tedy počítali s tím, co nutně přijde. Ti to tedy současně i plánují?
    Není to náhodou základní princip, že se majetek přesunuje k tomu, kdo má poskytnutou měnu zajištěnou např. nemovitým majetkem?
    Všechny větší předchozí krize někdo plánoval? I Lawa? I tulipománii? Atd?

    Až mě mrazí, když čtu s jakou jistotou vydáváte názory za fakta a logiku. Až mě napadlo zda tomu plánovači neradíte? 🙂

    Já sice rovněž považuji největší krizi v dějinách Země za probíhající, ale důvod nevidím u plánovače/ů, ale spíše v naší hlouposti. Ako zvyčajně. 🙂

  65. Leonvigild napsal:

    OK ,

    takže co dál bude? Obama couvá ze Sýrie, Putin donutí Asada odevzdat chemické zbraně, v Německu vyhraje Merkelová, Řecku se dají další prachy, Británie se zesměšnila a už není velmocí, Čína má realitní a další bubliny , že jich je jak v sodovce, QE nekonečno viz údaj od pana Dvořáka 117% dluhu skoupeno Fedem , co teda dál, vleklé umírání…. co bude ten spoušteč?Nikdo neví a neví jestli za rok nebo za 10 let

  66. Oracle napsal:

    Pán Sousedík a kto vydáva vo forme pôžičiek tie peniaze (našepkám, štát to nebol)?

    Plánovači využívajú našu dôverčivosť, chamtivosť a hlúposť, nič extra, len znalosť praktickej psychológie, k tomu majú ešte niekoľko výskumných ústavov a tým pádom dostávať ovce t.j. „nás“ tam kde oni chcú resp. sa to dialo doteraz, stačí ale strata dôvery v systém (čo sa teraz deje) a plán nevyjde. 🙂

    Takže zbaviť sa takýmto spôsobom malých lokálnych bánk ktorý nemajú priateľov vo FED-u či v inej centrálnej banke je druhotný cieľ.
    Pozrite sa na situáciu (malých) lokálnych bánk v USA či Japonsku, majú problémy držať sa nad vodou, veľké banky takéto problémy zatiaľ nemajú.
    Ďalej som si istý, že aktíva veľkých bánk pre istotu boli presunuté do nových spoločností a pohľadávky zostali tam. Takže starú banku nechajú skrachovať, nastane bail in presunie sa k nim obrovské množstvo majetku, panika zasiahne malé banky a tie sa skrachujú. Čo si myslíte kto prevezme aktíva malých bánk?
    Ja vsadím svoje peniaze na to, že to budú nové spoločnosti bývalých majiteľov veľkých bánk.
    „Najvtipnejšie“ na celej veci je, že o pláne vedia majitelia a vysoké vedenie vedenie (materských) bánk (resp. teraz už aj Vy), a stredný a nízky manažment a radový zamestnanec nemusí tušiť nič, ALE oni budú tí čo to odnesú, pretože robili to čo im šéfovia nakázali a nevideli čo sa deje.

    Áno, hovorím o legalizovanej krádeži, podvodu a zlodejine a o tom, že za to budú trestaný nevinný (predpokladám aj Vy pán Sousedík).

    PS: Nech nikto nenarieka po prečítaní tohoto článku, že nebol varovaný.

  67. Oracle napsal:

    Leonvigild, podľa posledných správ Obama síce chce sa vycúvať z vojny so Sýriou, ale jeho „šéfovia“ mu to nedovoľujú, posledné vyhlásenia Kerry-ho to potvrdzujú.
    Ďalej najstaršia Talianska potrebuje záchranu, pod Berlusconim sa trasie stolička a hrozí tam ďalšia politická kríza a Španielske, Írske a Portugalské banky sú insolventné, takže vyberte si spúšťač.

  68. Jan Dvořák napsal:

    Zlatá slova – Bill Gross, letos na jaře

    Ask not what you can do for your country, ask what your country can do TO you

  69. Oracle napsal:

    V tomto príspevku:
    Oracle napsal:
    10. Září, 2013 v 09:24

    Som hovoril o pláne, pri finančnom, ekonomickom a čiastočne aj politickom kolapse, tieto plány vyjdú v nivoč.

  70. Oracle napsal:

    Pán Dvořák, na čo narážate?

  71. František Sousedík napsal:

    Jan Dvořák:
    Stačilo by mi, kdyby alespoň neokrádal (DPH, spotřební, progresivní progrese a pak nehospodárně utratit), nevydával zločinné zákony (ZVD), zbytečně nebuzeroval, atd., atd. 🙁
    Jinak pro mne nemusí nic dělat. 🙂

  72. František Sousedík napsal:

    Oracle:
    Můžete uvést příklad jednoho konkrétního plánovače o kterém jistě víte a pak, o kterém si to myslíte?

  73. Oracle napsal:

    Pán Sousedík, sú to tí istý „ľudia“ ktorí profitovali z posledného krachu v roku 1929 a z vojen, zväčša sú to tie isté osoby ktoré sa spomínajú v „konšpiračných teóriách“ (Rotschield, Wartburg, Lehman, Rokefeller, atď) a ktorí vlastnia 147 korporácií z tejto Švajčiarskej štúdie: https://www.newscientist.com/article/mg21228354.500-revealed–the-capitalist-network-that-runs-the-world.html

    Hovorím to sú len tí finančný žraloci, kto im umožnil vyšplhať na vyššie sociálne priečky, dal vyššie znalosti, a počiatočný kapitál ten zostáva v tieňoch rozumej neformálny vlastníci systému čiže držitelia a vývojári systému.

  74. Jan Dvořák napsal:

    Oracle: na co narazím? Dávejte si pozor na kroky státu

  75. Oracle napsal:

    Nielen štátu resp. politikov, ale aj na kroky ich chlebodarcov, finančných teroristov: https://www.youtube.com/watch?v=Hr6T-4Voe0g&list=SPPszygYHA9K2ZtV_1KphSugBB7iZqbFyz

  76. František Sousedík napsal:

    Oracle:
    Takže jde jen o Váš názor? Nic z toho nevíte jistě? Ale, nechcete to výslovně napsat?
    „Jen“ Vaše logická, psychologická a jiná „kalkulačka“ to tak spočítala.

    Můžete, prosím, napsat v jakém z oborů jste odborník?
    Pokud by to byl problém, zvolím pro to, co chci napsat nějaký obor sám, třeba uklízeč.

  77. Leonvigild napsal:

    Chlapi, kašlete na to. Mě zajímají názory Oracla stejně jako všech ostatních.
    Oracle: Co zanmená, že Obama dál couvá? kongres by mu to neschválil, veřejnost je proti-bude válka za každou cenu? šéfové Obamy musí něco vymyslet bud nový chemický útok třeba na Izrael nebo to odpískali?
    Sýrie je první krok, bojuje tam mraky gruzínců , čečenců atd dál se jde na Kavkaz , Rusové ví, že když povolí v Sýrii, mají za chvíli válku na Kavkaze a Čínani taky na hranicích kde jsou jejich muslimské menšiny.
    USA mají jedinou kliku že nemají národnostní hranice jako Rusko a Čína, protož jsou sami ze všech národů světa, to je obrovská výhoda, těžko Rusové vyvolají válku Missouri proti Illinois, Kentucky proti Tennesee
    Takž slovy Švejka: Bude se to řezat nebo nebude?
    Obama trhá kopretinu a říká“ budu bombardovat“ “ nebudu bombardovat“

  78. Oracle napsal:

    Leonvigild Izrael resp. jej vedenie sa rozhodol, že vojna bude, preto poslal 250 lobistov AIPAC-u do senátu, dokonca aj Katar a Saudská Arábia rozhodli, že bude vojna a rád ju aj USA zaplatia.

    Preto hovorím, že o vojne je rozhodnuté, LENŽE Rusi, Číňania a ostatný povedali, že nie a urobili šikovné ťahy na to aby Američania z toho vycúvali.

    Takže ostane len jeden spôsob ako vyprovokovať vojnu s USA, útok na lode USA pod falošnou vlajkou a na to Mossad je expert. Ostatne obsadenie Poľska prebehlo po útoku pod falošnou vlajkou, čo odštartovalo Európsku časť 2. svetovej vojny.

  79. lulinak napsal:

    ajaj, po roce je to tu znova, zase se bude utocit na US lode jak jinak nez pod falesnou vlajkou, anebo zase necha US schvalne potopit maketu lodi anebo vyslouzilou lod, aby mohli jit do valky, tyhle pohadky cteme porad dokola pri kazdem hrozicim konfliktu, zacinaji byt trochu ohrane, ale vzdycky jsou napsane tak, jako by to bylo uz jiste a vsem jasne (o to vic to prece svet prekvapi 🙂

    ok pockame do vanoc, troufam si optimisticky tvrdit, ze letosni vanoce budou stejne hezke jako ty lonske a predlonske, ale kdo je chce stravit zakopan uprostred pole a obklopen minovym polem, je to jeho volba, jen si nejsem jist, jestli je rozumne s nasim opravdu kratkym zivotem nakladat timto zpusobem, me naopak prijde kazdy rok plny optimismu vyrazne smysluplnejsi nez jej stravit neustalym ctenim o mrazu a prachu…

    svet neni idealni, nikdy nebyl a take nikdy nebude a nema smysl to od nej nikdy ocekavat, a ano, neni moc jinych resenich jak ze stavajiciho dluhoveho kolotoce nez treba vysoka inflace/znehodnoceni men, ostatne jako se tak deje uz mnoho desetileti, takze v klidu menit hotovost treba za nemovitosti, k tomu neco malo zlatych a stribrnych minci pro strycka prihodu (je hezke mit svuj vlastni maly „poklad“ 🙂 a hlavne uzivat si kazdeho hezkeho dne jinak nez neustalym ocekavanim toho kolapsu, ale kazdy sveho stesti strujcem… hezky den vsem

  80. Oracle napsal:

    Pán Sousedík, ekonomika nikdy nebola exaktná veda aj napriek tomu, že jej obory využívajú komplikované matematické vzorce, vždy to bola humanitná veda, lebo je o ľuďoch, ľudských vzťahoch a o ľudských potrebách.
    Takže logika hovorí, že využívanie praktickej psychológie a psychológie más (posledné desaťročia sa tento odbor rozvinul neuveriteľným spôsobom) v plánovaní veľkých udalostí je bežná vec.
    Ďalšia vec je, pokiaľ poznáte historické fakty čo, kto robil a koho podporoval, vyjde Vám to, že väčšina vecí bola plánovaná (samozrejme nie do detailov) so záložnými plánmi.

    Čo sa týka otázok mien, predpokladám, že švajčiarski vedci kvôli drahote svojho života a života svojich blízkych radšej predčasne ukončili prieskum, než by prišli na konkrétne mená konkrétnych osôb (použili výhovorku o prílišnej komplexnosti a tajnosti majiteľskej štruktúry tých 147 korporácií).

    Čo sa týka môjho vzdelania, som chemik-environmentálny analytik, pre mňa nerobí rozoznať procesy či už v prírode, alebo v mojom koníčku ekonomike či v politickej-ekonómií. A nie neašpirujem sa na Nobelovu cenu či na titul „najlepší finančný minister roka“ ako ex-minister Kalousek.

    Keď sme pri urážkach, Vy ste zas profesionál v obore demagógia. 😛

  81. Oracle napsal:

    Ešte lepší scenár pre falošnú vlajku je keď rebeli (čítaj ozbrojená čvarga z každého kúta sveta) zaútočia na Izrael s chemickými zbraňami.

  82. Leonvigild napsal:

    Každý kdo tady píše má v něčem pravdu , tak by měl respektrovat toho druhého
    Oracle. co když to Izrael a Saudi odložili.
    Pokud vím Bildergerg atd postupuje tak, že zkusí co jim projde a když to neprojde , tak změní taktiku.
    Zkusili Irak-Rusko ani Čína tomu nezabránili,zkusili Libyii a Čína a Rusko nic-tak zkusili Sýrii a ouha odpor-no takpočkají a zkusí to jinak, jak víš na 100% že vojn a bude?
    Je jisté,. že mají check list se Zeměmi-až se sionský had ob¨točí kolem Zeměkoule.
    Pravdu má i Lulinák, my se nechceme zakopat do zákopů ale zase nemůžeme žít Carpe diem, chceme rozumět tomu, co se děje, nikdo v tom neleží celé dny ale jsme ostražití, zase nemám rád ten křečovitý pozitivizmus-všechno paráda-zahulíme, sluníčko svítí nejseš v 60. letech

  83. František Sousedík napsal:

    To Oracle:
    Neměl jsem v žádném případě v úmyslu Vás urážet. Ani si pořádně nejsem jist, co by Vás snad mohlo urážet. Řekněme, že si domyslím, že to bylo slovo „uklízeč“.
    To Vás, ale ubezpečuji, že v takovém případě jste si domyslel něco, co vůbec nebylo tvrzeno ani skrytě uvažováno.

    Dokonce bych řekl, že jsme se tímto nedopatřením dostali k jádru věci. Či-li super.

    Je dobré číst přesně jak píši. Skutečně jsem chtěl něco napsat, co souvisí s nabýváním zkušeností v nějakém oboru, lhostejno v jakém. A jelikož si myslím, že to obdobně funguje téměř ve všech oborech, uvedl jsem náhodou „uklízeč“. Nic jiného to nemělo znamenat. Ale lidé si často, asi velmi často, domyslí něco, co vůbec nebylo zamýšleno ani vysloveno.

  84. Oracle napsal:

    Leonvigild na území EU sa zakopávajú len psychicky slabí jedinci, nehovorím že kolaps bude príjemný a bude bez krvi (v kritických situáciách majorita začne obviňovať nejakú minoritu, je to historický fakt viď morové rany a obvinenia o tom, že židia otravujú studne), ja to beriem ako fakt a robím určité prípravy. V USA to zas bude veľmi krvavé, pretože mestá sú nežiteľné bez spotreby obrovského množstva energie, sa stanú doslova betónovými džungľami. Proste väčšina miest v Európe je vybudované okolo hromadnej dopravy a na peších vzdialenostiach, ale v USA ten koncept sa nepoužíva už takmer 100 rokov. Tam sa zakopať, v oblastiach kde sa farmárči na malých poliach tradičným spôsobom bola/je celkom rozumná alternatíva.
    Čo sa týka vojny, ktovie možno sa cúvli, možno nie a robia to na oko.

    Pán Sousedík niekomu povedať, že je odborník v upratovaní je mierne povedané urážlivé.

  85. Leonvigild napsal:

    Oracle co novýho?
    dost se změnilo , víte co jsem četl na zvedavci? Ty 2 střely nebyly pokusný ale Rusové jim to na férofku sundali a pak USA honem rychle volali Izrael at jako řeknou , že to bylo pokusný. je fakt , že od té doby najednou spolupracují na míru atd. podle mě jsou v šoku, že Rusi mají tak skvělou obranu, Lavrov jim řekl, že útok na Damašek je útok Na Moskvu, dále Čína staví novou hedvábnou stezku do Ruska.
    Co dál Oracle vidíš to furt do konce září? Válka se odkládá nebo bude pseudoútok na Izrael?

  86. Oracle napsal:

    Iste Leonvigild, čítal som ten článok, tú udalosť som nepredpokladal.

  87. František Sousedík napsal:

    Pro Oracle:
    Tak tedy napíši, co jsem tehdy chtěl napsat, i když to vkládání příspěvků by mohlo být lepší, alespoň o nový řádek. Co se tu děje nevím, ale mě to do e-mailu narozdíl od webu chodí s odřádkováním mezi odstavci.

    Už jsem se v životě věnoval více oborům, kde jsem měl velký zájem proniknout k podstatě věci. Cestou jsem si vícekrát říkal, že už tomu rozumím, ale často se objevila další úroveň.
    Učinil jsem však poznání, že pokud věci člověk není opravdu hodně nablízku, často přímo ve víru dění, pak ke skutečnému poznání, jak věci fungují, zbývá zpravidla ještě hodně úrovní.
    Řekl bych, že je to v každém oboru stejné, vždy to vyžaduje snahu a čas. Je jedno zda jde o chemika, zedníka, právníka či uklízeče. Když se má daný obor opravdu poznat do hloubky bude podle složitosti jen rozdíl v potřebném čase. Nikdo není odborník v oblasti úklidu jen proto, že vystudoval práva a myslí si, že ostatní obory budou hračkou. Nemám samozřejmě na mysli jednoduché zametení podlahy.

    Pokud jste tedy mezi „plánovači“ nestrávil žádnou dobu, budete dle mého názoru, vždy od poznání stejně daleko, jako když jste si myslel, že Vás snad chci urážet uklízečem.
    Mimochodem, mne uklízení ani uklízeč nepohoršuje. 🙂

Přidat komentář