Situace v Itálii není vůbec jednoduchá. Následující vývoj je extrémně důležitý, hlavně proto, že se jedná o třetí největší ekonomiku eurozóny. Na záchranu Itálei ala Řecko prostě Evropa nemá. Podrobněji jsem o situaci v Itálii psal před pár dny.
Itálie nebyla nikdy proslulá stabilitou své vlády. V dnešní době jsou však trhy na toto riziko háklivější nežli dříve. Co by se stalo, kdyby padla Berlusconiho vláda? Společnost Credit Suisse zpracovala možné scénáře následující po jeho pádu. Setrvání Berlusconiho ve funkci dávají autoři analýzy 10%. Zde jsou následující scénáře.
5 dosud nejčtenějších článků na serveru:
Další vybrané články:
Pro přidávání komentářů se musíte nejdříve přihlásit.
Dle mého je Berlusconi problémem pro trhy. Takže když odstoupí (prý po schválení rozpočtu na 2012), tak alespoň z krátkodobého hlediska akciové trhy porostou a dluhopisové úroky by mohly poklesnout. Z dlouhodobého hlediska to samozřejmě nic neřeší..
S. Berlusconi oznámil, že podá demisi, hned co parlament schválí plán reforem požadovaných EU.
Tím padá varianta s 10% pravděpodobností. Schválně, která ze zbývajících variant nakonec dopadne
https://dialog.ihned.cz/komentare/c1-53566670-kdo-ovlada-svet
Že by předčasné volby?
Zdý se, že máš pravdu, ale v dnešní době spekulací a měnění názorů jeden nikdy neví:
https://www.zerohedge.com/news/not-so-fast-berlusconi-says-only-option-early-elections
Ale pro odlehčení – jeden komentář se odvolává na to, že byl špatně pochopen. Neměl na mysli „early election“ ale „early erection“ 🙂
A mame to tady
Výnos 10letého italského dluhopisu dosáhl hranice 7 %, nad níz pozádaly o pomoc Řecko, Irsko a Portugalsko. CDS +12 bps na rekordních 536 bps. (Bloomberg)
Sarkozy: Dvourychlostní model je pro budoucnost Evropy jediným mozným řesením, pokud se bude brát v úvahu, ze později vstoupí do EU dalsí země (MediaFax)
Italské dluhopisy jsou síla.
2letý: 7,12 (+11,57% za dnešek)
10letý: 7,28 (+7,61% za dnešek)
LCH Clearnet zvýšilo požadavky na margin na italské dluhopisy (z 6,65% na 11,65%).
Jde to nějak strašně rychle..
USA: Steve Jobs (1955-2011)
Greece: No Jobs (2009-2011)
Italy: Blow Jobs (1994-2011)
Je to opet jenom hra velkejch hracu, vcera se slo do shortu, dneska se znenadani kazdej rozhodne prodavat a trhy o 3% dole, v patek vse zase o 3% nahoru, protoze se znenadani objevi nejaka „pozitivni“ zprava, je to hra panove.
Ocekavam evropsky, masivni, QE za podpory americkyho QE3
https://www.kingworldnews.com/kingworldnews/Broadcast/Entries/2011/11/9_MEP_Nigel_Farage.html
Výnos italského 10letého dluhopisu vzrostl jiz k 7,4 %
VoDo:
Jj, to očekávám také, nejdříve je třeba přesvědčit Němce, aby tisknutí EUR povolili.. no a Itálie je takový krásný přesvědčovací argument..
Jak jsem zde již psal, věřím v tištění peněz a růst akciových trhů, takže jsem zhruba před týdnem již akcie nakoupil, pokud bychom sestoupili na nějaké příznivější ceny, nakupuji opět..:)
Itálie není přesvědčovací argument. Leda tak, aby Němci zavedli marku. Na záchranu Itálie už nikdo nemá. To nemluvím o Francii
Panove, polozme si zasadni otazku, vime vic nez politici? Rekl bych ze ne, oni moc dobre vedi co se deje a co je v sazce, oni moc dobre vedi ze je to konecna, ale tady nastupuje uplne prirozena vlastnost a tou je sebezachrana (coz jde od jednotlivce, pak rodina, pak pratele pak podnik pro kterej pracuju a pak teprve zakaznik) Jak jiste vsichni vime tak vladni urady jak u nas tak v EU jsou jen a pouze velky korporaty se stejnou strukturou. Takze kazdej jeden se snazi zabezpecit sebe a rodinu, pak kamose, a vsicni dohromady se snazej zachranit jejich chlebodarce, coz panove nejsou poplatnici, to je URAD! A az tam nekde nakonci je beznej eurovcan (zakaznik). Takze muj selskej rozum mi rika ze to budou natahovat tak dlouho dokud to pujde a to za kazdou cenu, jak ostatne uz bylo receno, pravdepodobne se v techto tydnech dejou v zakulisi zvlastni veci ve frome prehazavani cernyho petra z ruky do ruky a nekomu proste v ty ruce zustane. Oni si preci nezbortej ten krasnej birokartickej domecek, budovanej po desetileti, na kterym jsou zaveseny cely jejich rodiny a pratele. Jediny co to muze prerusit je nemecka narodni hrdost, tak jako ve tricatejch letech. Viz muj odkaz na Nigel Farage. Zapadni nemci maj po padu komancu na bedrech vychodni nemecko, kde po 20 let je musej dotovat, ted se k tomu pridaj jeste narody s uplne odlisnou mentalitou, ktery bude zas muset beznej nemec zachranovat ve jmenu evropy. Jak dlouho to beznej Adolfik bude snaset?
Zaroven nevylucuju moznost lecby amputaci, ale to nevim co by se muselo stat aby k tomu doslo? Inflace je porad to nejlepsi pro politickej klid (a zaroven klid v ulicich, beznej eurovcan sleduje oficialni cisla) a „vyreseni“ dluhu.
Nebudu se divit kdyz casem se bude psat o tom jak 8% ci 10% inflace rocne je pro ekonomiku zdrava a zadouci, par mesicu se o tom bude psat, jako ze hypotekari budou mit mensi vydaje a hned bud lip.
Zaroven tohle cely divadlo povede k jedinymu, posileni moci uredni, vetsi regulace, mensi osobni svobody, ale bude to opet zahrano jako ochrana euovcana. Kdo si mysli ze liberalismus zvitezi, tak musim rict ze je naivni, lidi se nechtej starat o sebe, lidi chtej „jistoty“.
Dle mého Němci Marku nezavedou, Francie i Německo budou trvat na EURu do posledního dechu. I na to tištění peněz dojde. Jediné, co by to mohlo změnit je to, kdyby se naštvali obyčejní Hansové, vyšli do ulic a řekli rázně – nebudeme platit za celou Evropu. Souhlasím s VoDem, EURo bude drženo politicky co to jen půjde..
Ja osobne si pad evropy nepreju, ja, jako kazdej jedinec chce vydelat nejaky ty prachy, takze pro me bude daleko lepsi reseni inflace a nasledna bublina na zlate, kdy si i eurovcan uvedomi silu zlata a ja mu to pak prodam a nakoupim za levno dividendovy akcie, ktery on prodal aby moh koupit to zlato a budu drzet az do duchodu 🙂 To je muj plan. Kdyz evropa padne tak bude doopravdy zle a nebojim se rict ze to nejspis povede k rozdeleni evropy a reseni po staru. Tudiz fandim politikum at to udrzej a nejak vyresej, valku ja nechci.
Podle mě budou Němci trvat na euru, dokud nebude průser takového kalibru, který budou moci použít jako záminku. Pak to bude ze dne na den.
VoDo:
1. Víme víc něž politici a centrální bankéři? Ne
2. Můžeme mluvit o nyní politicky neprůchodných scénářích? Ano.
Angažovanost bank vůči Itálii jsem dal do diskuse pod https://proinvestory.cz/italie-euro-krize
VoDo: Dáváš přednost zlatu/stříbru ve fyzické formě nebo akciím zlatých/stříbrných těžařů?
Toxic: mam trochu stribra a jen unci zlata, jsem spekulant a riskuju v akciich tezaru.
Ja totiz moc neverim v to ze se to sesype, tudiz nebude potreba drzet zlato v ruce, jako pojistku na cas po krizi. Takze jen tezari, ikdyz tam je problem znarodneni a podobny, no kazdy ma neco.
Já se rozhodl, že co se akcií týče, stanu se z neúspěšného (krátkodobého) spekulanta budu (dlouhodobý) investor 🙂 Takže akcie, co kupuji, jsou na léta držení a dividenda je podmínkou..
Itálie má dnes na pořadu dne velkou akci jednoletých obligací. Tak schválně.
Mimochodem, výnos desetiletých bondů se dnes poprvé od roku 1994 dostal pod výnos dvouletých. To není dobrý signál.
Itálie prodala všechny jednoleté dluhopisy v hodnotě 5 miliard EUR za průměrný výnos 6,087%.
Kolik z toho nakoupila ECB, to už jsem se nedozvěděl..
italský parlament schválil úsporná opatření a Berlusconi odstoupil, jak slíbil
V dnešní aukci prodala Itálie 5leté dluhopisy za 6,29%. Bylo to sice níže než tržních cca 6,5%, ale výše než 5,32% v říjnu a nejvyšší od roku 1997..