Zejména v USA to je velmi úzká skupina firem. Před 30 lety byla většina médií v USA vlastněna více než 50 společnostmi. Před 20 lety se tento počet zmenšil na necelou polovinu. I poté probíhala konsolidace a dnes drtivá většina médií v USA spadá do jedné ze ŠESTI vydavatelských skupin. Tyto skupiny vlastní prakticky vše počínaje zpravodajskými kanály přes noviny, časopisy až po zábavné kanály či webové projekty.
Kdo je ta „velká šestka“? Jde o Time Warner, Walt Disney, Viacom, News Corp., CBS Corporation a NBC Universal. Dominance těchto šesti skupin je na americkém trhu prakticky neotřesitelná. Segmenty, které tyto firmy nepokrývají, si vybojovaly jiné firmy. Například internetu dominuje Google.
Tato konsolidace je potenciálně nebezpečná. Média neudělají nic, co by ohrozilo jejich nevtěší inzerenty. Rostoucí množství Američanů si je tohoto rizika vědoma, podle nedávného průzkumu Gallupova ústavu více než polovina Američanů (přesněji 57%) nedůvěřuje hlavním médiím, rozhlíží se po alternativních zdrojích informací. Jejich vliv poroste.
K tomu je důležité, která generace je právě u moci. I to má velký dopad na celou společnost.
Pět k 31.12.2011 nejčtenějších článků na serveru:
Další vybrané články: